Navigatie instructies niet volledig hoorbaar

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
jeroenk
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:36
Locatie: Oosterhout NB

Navigatie instructies niet volledig hoorbaar

Bericht door jeroenk »

Afgelopen vrijdag heb ik een Cardo Packtalk Bold aangeschaft. Deze is inmiddels geinstalleerd waarbij de Cardo is gekoppeld aan mijn Zumo 595 en mijn IPhone 5S.

De Zumo 595 zit op kanaal 2 en de IPhone op kanaal 1. Het probleem wat ik nu heb is dat ik het eerste deel van de navigatie instructies niet hoorbaar in de helm klinkt. Het aansluiten van de IPhone op de GPS en daarna naar de Cardo geeft overigens ook niet het gewenste resultaat, los van het feit dat de combinatie van mijn IPhone 5S en de Zumo erg instabiel is. Telefoneren werkt dan vaak niet of laat het toestel vastlopen.

Na wat testen thuis in de woonkamer blijkt dat wanneer er een navigatie instructie uitgesproken wordt er een fade-in plaatsvindt in de Cardo. Met andere woorden het volume wordt langzaam opgebouwd van 0 naar 100 % waardoor je dit ervaart als een onvolledige navigatie instructie omdat het eerste deel niet hoorbaar is tijdens het rijden.

Ik heb geprobeerd de kanalen te wisselen echter zonder resultaat. Mijn concrete vraag is wat is hier aan te doen, bij mijn oude Zumo 550 kon ik een waarschuwingstoon instellen voor elke instructie zodat tijdens de fade-in nog geen daadwerkelijke instructie wordt gecommuniceerd maar alleen de waarschuwingstoon. Deze optie kan ik helaas niet meer vinden in de Zumo 595, bestaat deze niet meer ?

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Navigatie instructies niet volledig hoorbaar

Bericht door Mgent »

Heb je de pairing van het gps toestel (STAP 4) wel gedaan zoals de handleiding voorschrijft?
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-08-27 om 15.04.57.png
Schermafbeelding 2018-08-27 om 15.04.57.png (77.48 KiB) 914 keer bekeken
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

jeroenk
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:36
Locatie: Oosterhout NB

Re: Navigatie instructies niet volledig hoorbaar

Bericht door jeroenk »

Wauw! dat is inderdaad de oplossing, wel een leerpunt voor Waypoint Moordrecht. De medewerker aldaar had de GPS voor mij gekoppeld ;) Ook de servicedesk kon me niet verder helpen met dit probleem en jij lost het binnen 1 min op.

Maar goed we zijn allemaal mensen en de techniek blijft een uitdaging, het gaat erom dat het nu werkt TOP!

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 595LM”