Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door polmcfree »

Ik zie er het nut eigenlijk niet van in om via een telefoon routes in te laden,moet je eerst je route op de pc maken ,dan naar je telefoon sturen,en dan naar het toestel,dan ben ik toch sneller met mijn kabeltje.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door bartho »

Wie een tablet meeneemt op reis, zoals ik, kan ter plaatse routes maken in MyRoutApp en de tract wireless oversturen naar de zumo(396). De 396 maakt er dan identieke route van. Ik vind dit zeer gebruiksvriendelijk. Natuurlijk kan je ook direct de route maken op de zumo maar dit is niet zo gemakkelijk. Ik gebruik op MRA de michelin kaarten en vind het zeer gemakkelijk zo, op een tablet, een route te maken. Alleen werkt smartphone link niet op de tablet anders kon je van de tablet al sturen naar zumo. Enig nadeel van MRA internet connectie nodig, wat niet altijd lukt.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door Mgent »

Daarom ook gebruik ik MRA. Je maakt route op laptop of tablet, en ze staat in de MRA cloud. Je kan ze dan eventueel doorsturen naar jet toestel op deze manier.
Maar de combinatie Smartlink, MRA werken hier ook op een ipad om een route door te sturen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door polmcfree »

Maar dan nog zie ik het nut niet van dat draadloos gedoe,Ik heb ook een kleine laptop mee op reis,kan ik routes maken in Basecamp ,en als ik wil in MRA,Tyre,ITnconverter als er internet is,en dan gewoon het kabeltje en rechtstreeks naar het toestel,routes zijn dan ook gelijk
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door Rush FZ1N »

Een kabeltje werkt niet met een iPad en/of iPhone.
Je moet dus iets draadloos hebben.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door bartho »

Basecamp werkt ook niet op een samsung tablet en kan ook niet via kabel versturen. Niets eenvoudiger route maken en zenden. Nu als jij op de ouderwetse manier wil blijven werken geen probleem. Marsource heeft ook nog zijn nut voor sommige mensen.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door Mgent »

Geef mij tegenwoordig maar MRA met Here karten voor de Garmin. Het werkt vlot, geen kaarten installeren, perfect geïntegreerde streetview. En eigenlijk veel toegankelijker dan Basecamp. Ik vermoed dan ook dat een nieuwe versie van bC ook wel ergens op deze manier zal gaan werken, net zoals Mydrive oa.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Mzeist
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 620
Lid geworden op: 13 mei 2009 22:47
Locatie: Marcel, Zeist

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door Mzeist »

ik ben dan weer een liefhebber van Kurviger.de (https://kurviger.de/nl) hiermee maak je mooie routes op je pc, tablet of telefoon en vanaf de telefoon kan je een gpx file met route/track/waypoints, op vergelijkbare wijze als hierboven gedocumenteerd door Mgent, dmv Smartlink eenvoudig via bluetooth op de Zumo overzetten.

Los daarvan kan je ook met Smartlink routes draadloos van het toestel afhalen en met Whatsapp of Telegram oid delen met je motormaatjes.

Al met al wel een vooruitgang, al hoop ik wel dat Garmin de versie 4.50 voor de Zumo 595 nog update en opnieuw officieel beschikbaar stelt.
Groet, Marcel.

Etrex Vista, 60CS, Co300, Or650, Or750t - Nuvi760, Nuvi3590, DriveLuxe_51 - SPIII, SP2610, Zumo660, Zumo590/5, Zumo XT

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door polmcfree »

Rush FZ1N schreef:Een kabeltje werkt niet met een iPad en/of iPhone.
Je moet dus iets draadloos hebben.
Maar je maakt daar toch geen routes op,dan kan je ze ook op het toestel zelf maken,
Nu maakt niet uit ik vindt dat draadloos gedoe waardeloos,voor mij is dat een afgang,
Ik kan in ieder geval op zo een piep klein schermpje geen routes maken,als ik mijn vinger op het scherm zet is het halve scherm al bedekt,stil zwijgen om daar dan nog een klein puntje op een weg te zetten.Ik heb bepaald geen kleine handjes en heel dikke vingers.ik moet met een muis kunnen werken.en mijn klein laptop neemt niet meer plaats in dan een tablet
En er zijn op het moment maar twee toestellen die dit kunnen,de nieuwe tomtom's en de zumo 396 en niets dan problemen,met dat draadloos gedoe, dat van de 595 hebben ze al weg gedaan zal ook zijn reden wel hebben
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door bartho »

Wel een tablet heeft een groter scherm daarom gebruik ik een samsung tablet 10". De 396 heeft geen problemen met draadloos te ontvangen. Alle sinds de mijne niet.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door Rush FZ1N »

bartho schreef:Wel een tablet heeft een groter scherm daarom gebruik ik een samsung tablet 10". De 396 heeft geen problemen met draadloos te ontvangen. Alle sinds de mijne niet.
Inderdaad werkt het op een iPad veel fijner. Daarnaast gebruik ik de iPhone als ik routes van iemand anders per mail krijg.

En niets dan problemen?? Totaal geen last van met mijn 396.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

dyrck
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2011 16:36

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door dyrck »

Sinds kort m'n 590 laten draaien op 595-software en dat werkt (op wat kleine schoonheidsfoutjes na) prima.
Omdat ik m'n Zumo met een slothouder vast op de motor heb gemonteerd en er erg weinig ruimte tussen m'n scherm en het slotje zit is draadloos een route overzetten een stuk makkelijker dat gepruts met een sleuteltje en kabeltje:

Met MRA een route gemaakt, opgeslagen op m'n laptop en toen met Pushbullit overgezet naar m'n telefoon.
Het gpx-bestand geopend met Smartphone-link, naar de motor gelopen en hopla: De route/track staan in m'n Zumo. :)

Gebruikersavatar
RedStrom
Berichten: 1118
Lid geworden op: 3 okt 2010 10:50

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door RedStrom »

Hey Dirck. Jij hier?

Wat is pushbullit?
En kon je niet rechtstreeks vanuit MRA naar je toestel?
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door Mgent »

Neen, moest via Smartlink. En ik schrijf moest, want met de nieuwe updates werkt het niet meer.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

siesling
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2010 12:28
Locatie: apeldoorn

Re: Route verzenden naar zumo 595 via smartphone link

Bericht door siesling »

Als ik route wil versturen via de smartphone link dan krijg ik de melding "Jammer genoeg, kan de app het object dat u wilt delen niet verwerken"?
Ik heb de laatste versie via de play store gedownload. op de 595 LM staat inmiddels software versie 4.60
wie weet waar dat aan ligt?
Jan

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 595LM”