Accu laadt niet op ???

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
paul53
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2019 09:50

Accu laadt niet op ???

Bericht door paul53 »

Hallo, ik heb een 595 LM gekocht, maar ik heb problemen met het opladen van de accu.
Ook de helderheid van het scherm laat zich niet aanpassen ??? Blijft laag, en je ziet bijna niks

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door Mgent »

Bij een bijna platte batterij heb je idd maar 40%
Even zoeken op accu of batterij hier geeft je wat leesvoer over het verstellen van de pinnetjes op de batterij. Verder ja, welke lader gebruik je? Laad ze op in de motorhouder? Beetje koffiedik kijken voor ons, en anders terug naar leverancier.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door Frank »

Opladen kan met iedere USB lader en het kabeltje van de Zümo zelf of een andere micro-USB kabel, b.v. van een smartphone.
Een nachtje aan de oplader hangen. Is de accu dan nog niet vol, dan terug naar de leverancier.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door guzzi vero »

niet met elke usb lader. Best laadstroom groter dan 1A. De mijne laadt met 3.4A op.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

paul53
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2019 09:50

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door paul53 »

Ok bedankt voor jullie info, heb al een afspraak gemaakt bij waypoint.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door tony rave »

guzzi vero schreef:niet met elke usb lader. Best laadstroom groter dan 1A. De mijne laadt met 3.4A op.
Als de laadstroom continue die waarde heeft is de, ik meen 2000 mAh, accu in zo'n 3 kwartier al volledig geladen :) .
Of dat zo goed is voor de levensduur?
Wellicht is het zo dat de bewuste USB lader maximaal 3.4 A kan leveren en dat de ingebouwde electronica in de accu er voor zorgt dat de laadstroom zo optimaal mogelijk verloopt, althans niet te groot kan worden.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
pmholsthoorn
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:41
Locatie: Wateringen

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door pmholsthoorn »

Ik vind al knap dat jullie hebben kunnen laden, want de kreet dat je hem met een USB lader moet opladen staat ook nergens omschreven in de handleiding die je dan wel eerst nog moet downloaden.
En dat ie dan pas laad als je de aan/uit knop een korte indruk moet geven is al helemaal niet bekend.

En dat ie op de motorfiets al helemaal niet veel bij laad kwam ik ook pas te weten na overleg op de helpdesk.

Nee naast ook geen heldere kleuren op mijn beeldscherm en niet goed kunnen pairen met mijn BMW 6 helm heb ik nog niet veel plezier van mijn aankoop en overstap van de Zumo 550 naar de 595.
Om nog maar niet te spreken van de hindernissen die ik moest nemen om het juiste kaartmateriaal op mijn Zumo te krijgen.

Maar goed ik heb geen spijt, maar hoop toch wel dat ik binnenkort met meer plezier op mijn BMW cruiser mag stappen.
Misschien is het ook een kwestie van gewenning zoals de verkoper in Moordrecht mij heeft laten geloven.

Het wordt mooi weer het weekend dus met muziek maar geen navigatie informatie op toertocht.
Voor mij is de GPS (een Zumo XT) een "must" voor het rijden met de motor. En het wordt met Onroute kaart nog spannender.
Ook mijn collega's van bmwcruiser.nl genieten vaak mee van mijn GPS routes.
Bovendien altijd op tijd weer thuis.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door Frank »

Hm,
Mijn Zümo 590 laadt echt op met elke USB lader, alleen gaat het niet zo snel met zwakkere lader (standaard USB laders geven minimaal 1 A af).
Zümo laadt prima bij in de motorhouder.

Fletse kleuren? Tja, het is nu eenmaal geen glimmend scherm met sprankelende kleuren, maar toch prima bruikbaar.

Pairen met mijn Sena 20S? Geen enkel probleem.

Nog geen enkele moeite gehad om nieuwe kaart updates op het toestel te krijgen.

Zou ik dan zo'n uitzonderlijk toestel hebben???
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door Mgent »

Met die van mij, zijn er dus al twee Frank. :D :D :D
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
pmholsthoorn
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:41
Locatie: Wateringen

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door pmholsthoorn »

Hebben jullie die informatie over hoe dat laden instellen moet gaan dan niet gemist?

En ja een USB lader zit er ook niet eens bij, vroeger toen ik mijn Zumo 550 kocht was dat standaard, toch.

En ja pairen met een BMW 6 helm is toch anders hoor.

En wat betreft het updaten ik heb het hier over de 2019.30 zelfs in Moordrecht waren hier problemen mee begreep ik.

En voor een helder scherm is er nu een Waypoint thema kmtf bestandje.
Voor mij is de GPS (een Zumo XT) een "must" voor het rijden met de motor. En het wordt met Onroute kaart nog spannender.
Ook mijn collega's van bmwcruiser.nl genieten vaak mee van mijn GPS routes.
Bovendien altijd op tijd weer thuis.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door guzzi vero »

nog nooit een probleem gehad met de combinatie systeem 6 en de 590
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door QuattroFrits »

tony rave schreef:Of dat zo goed is voor de levensduur?
Nee dus, met zo weinig mogelijk vermogen opladen is nog steeds het beste, het duurd alleen veeeeeeel langer voor dat de accu vol is, maar de accu gaat veel langer mee.

Mooiste voorbeeld vind ik de mobiele telefoon, heel snel laden is tegenwoordig een moetje, maar na 1,5 -2 jaar begint de accu al flink na te laten en moet veel vaker aan de lader.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
pmholsthoorn
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:41
Locatie: Wateringen

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door pmholsthoorn »

guzzi vero schreef:nog nooit een probleem gehad met de combinatie systeem 6 en de 590
Maar zou jij dan uit de doeken kunnen doen hoe jij het voor elkaar gekregen hebt om het koptelefoon gedeelte aan de gang te krijgen?
Voor mij is de GPS (een Zumo XT) een "must" voor het rijden met de motor. En het wordt met Onroute kaart nog spannender.
Ook mijn collega's van bmwcruiser.nl genieten vaak mee van mijn GPS routes.
Bovendien altijd op tijd weer thuis.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door guzzi vero »

gewoon gps opstarten, bluetooth kiezen, headset toevoegen, bmw op pairen zetten (zou in de handleiding moeten kijken maar denk dat het de + en - knop tegelijk indrukken tot het lampje snel knippert), dan op zoeken drukken in de gps, en de headset aanvinken in de gps.
gebruik soms men telefoon ook icm met de headset en werkt ook perfect
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
pmholsthoorn
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:41
Locatie: Wateringen

Re: Accu laadt niet op ???

Bericht door pmholsthoorn »

guzzi vero schreef:gewoon gps opstarten, bluetooth kiezen, headset toevoegen, bmw op pairen zetten (zou in de handleiding moeten kijken maar denk dat het de + en - knop tegelijk indrukken tot het lampje snel knippert), dan op zoeken drukken in de gps, en de headset aanvinken in de gps.
gebruik soms men telefoon ook icm met de headset en werkt ook perfect
Bedankt, Guzzi (het is de aan en uit knop samen met +)maar heel raar bij mij gaat alleen het muziek icoontje rood oplichten.
Bij de BMW dealer constateerde ze dat deze oude communicatie set op de Helm 6 dit niet aan kan, ze gaan een printplaat vervangen.
Voor mij is de GPS (een Zumo XT) een "must" voor het rijden met de motor. En het wordt met Onroute kaart nog spannender.
Ook mijn collega's van bmwcruiser.nl genieten vaak mee van mijn GPS routes.
Bovendien altijd op tijd weer thuis.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 595LM”