Transport modus

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pmholsthoorn
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:41
Locatie: Wateringen

Transport modus

Bericht door pmholsthoorn »

Op mijn Zumo 595 is er ook de z.g.n. transportmodus, die staat boven in je scherm en kan je aanpassen van auto, motor en of Road.
Maar wat zijn dan de instellingen en hoe pas ik die aan?
Het is m.i.alleen snellere tijd toch en moet ik deze instelling ook steeds wijzigen als ik met een route van de motorclub rijd die in Basecamp met een motorprofiel is gemaakt?

Ik gebruik de 595 hoofdzakelijk op de motor maar daar wil ik ook vaak snel van A naar B als ik de weg niet weet en ging er van uit dat ik bij de geladen routes van de club niets aan deze transport modus hoefde te doen?
Voor mij is de GPS (een Zumo XT) een "must" voor het rijden met de motor. En het wordt met Onroute kaart nog spannender.
Ook mijn collega's van bmwcruiser.nl genieten vaak mee van mijn GPS routes.
Bovendien altijd op tijd weer thuis.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Transport modus

Bericht door Mgent »

Die modus pas je aan in BC voorkeuren. Wil je eigen modussen hebben dan kan je die in BC ook aanmaken. Hoef je maar het gepaste profiel te selecteren en klaar.
Basecmp/voorkeueren/routebepaling/routevoorkeuren en om een nieuw profiel te maken ga je naar activiteiten beheren. Dit is op mac, kan er dus enigzins anders uitzien op pc.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Transport modus

Bericht door Rush FZ1N »

Mgent schreef:Die modus pas je aan in BC voorkeuren. Wil je eigen modussen hebben dan kan je die in BC ook aanmaken. Hoef je maar het gepaste profiel te selecteren en klaar.
Basecmp/voorkeueren/routebepaling/routevoorkeuren en om een nieuw profiel te maken ga je naar activiteiten beheren. Dit is op mac, kan er dus enigzins anders uitzien op pc.
Een eigen transportmodus in BC is niet zinvol bij gebruik van de 595. Daar kan deze niets mee.
Ik had bij mijn 595 de instellingen voor auto op snel, met de standaard CN kaart, met herberekenen op “aan”. Die gebruikte ik om snel naar de start te rijden, of juist van het eindpunt recht naar huis.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: Transport modus

Bericht door Toontje »

In de Zumo staat bij bepaalde instellingen een motor- of autosymbool. Die instellingen kan je per profiel apart instellen. De overige instellingen zijn in alle profielen hetzelfde.

Bv in het motorprofiel de kortste route en herberekenen uit, en bij de auto de snelste route en herberekenen aan.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 595LM”