rijd naar startpunt

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
pmholsthoorn

rijd naar startpunt

Bericht door pmholsthoorn »

Ik heb sinds kort een Zumo 595 en daar voor een 550.
Als ik voorheen een route in had geladen en die startte ik, was de eerste vraag wilt u naar het startpunt navigeren.

Maar dat gebeurd op de 595 niet, en dat is knap lastig als je niet weet waar je bent op het moment dat je een route wil gaan starten.
En als je met de Mr GPS methode een spoor/track hebt geladen weet je ook niet precies waar je route start, dus jammer dat die functie van de goed old 550 er niet meer is.
Maar hoe kom ik nu op mijn startpunt van de route?
Voor mij is de GPS (een Zumo XT) een "must" voor het rijden met de motor. En het wordt met Onroute kaart nog spannender.
Ook mijn collega's van bmwcruiser.nl genieten vaak mee van mijn GPS routes.
Bovendien altijd op tijd weer thuis.

Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: rijd naar startpunt

Bericht door Mgent »

Er bestaan tal van methodes die worden toegepast, de ene eenvoudiger dan de andere. Maar wat ik soms doe. Maak route of krijg route binnen. Open in Basecamp en maak een waypoint op de startlocatie. Laad zowel route als waypoint in je toestel. Vertrek en geef als bestemming het waypoint, je rijdt nu zonder problemen naar de start. Daar aangekomen activeer je de route.
Maar er zullen nog wel oplossingen volgen.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.7, CN Europe NTU 2020.30, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: rijd naar startpunt

Bericht door Rush FZ1N »

Bij de 595 kun je helaas niet kiezen tussen start en ergens op de route. Als je de route echter selecteert, wordt er wel gevraagd naar welk punt je wilt rijden. Als je dan (nog) niet op de route staat, kies je voor het eerste punt. Dat is het startpunt. Mocht je al op de route zelf staan, dan kies je voor het tweede punt. Bij een track omgezet naar route is dat het tweede tevens eindpunt.
Zumo XT MT-S op Tracer 900 GT (motor), Oregon 700 Topo op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 595LM”