Simulatie Route en bluetooth

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adkart
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 221
Lid geworden op: 7 mei 2009 19:51

Simulatie Route en bluetooth

Bericht door adkart »

Hoi, Afgelopen weekend met de 395 naar Duitsland geweest en hij heeft zich redelijk voorbeeldig gedragen!!! Wat wel eens gebeurd is dat als ik van de motor weg loop (tanken ofzo) mijn bluetooth verbinding wegvalt...Soms krijg ik hem weer terug maar soms moet ik het apparaat weggooien(virtueel) en opnieuw pairen aan de zumo..Is hier een truckje voor om het anders te doen? Zumo zit gekoppeld aan een Jabra BT3030, Vanaf de Jabra die om mijn nek hangt met een snoertje naar mijn helmspeakers.

Ik zag dat je in de 395 ook gesimuleerd een route kunt rijden. Kan wel eens makkelijk zijn ter controle maar....Kan dit ook versneld??? Heb alleen 1 op 1 gevonden..Destijds bij mijn oude auto tomtom kon ik de route 100 keer versnellen wat wel makkelijk was..Een simulatie die 3 uur duurt lijkt me niet echt nuttig.
Zumo 395, Zumo 220, Nuvi2599, Honda CBR 600 F4 Honda, Hornet 600

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Simulatie Route en bluetooth

Bericht door Mgent »

Misschien in het toestel bluetooth even uit en terug aan, dat dit helpt. En versnelde weergave, neen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
adkart
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 221
Lid geworden op: 7 mei 2009 19:51

Re: Simulatie Route en bluetooth

Bericht door adkart »

Ok, dat aan en uitzetten van de BT heb ik al een paar keer geprobeerd. Soms werkt dat inderdaad maar soms ook niet. Niet versneld kunnen simuleren gaat dus niet begrijp ik...Beetje jammer....
Zumo 395, Zumo 220, Nuvi2599, Honda CBR 600 F4 Honda, Hornet 600

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Simulatie Route en bluetooth

Bericht door Mgent »

Indien je vanuit BC je route opent in Google earth, daar kan je in de instellingen wel wijzigingen aanbrengen zodanig dat je sneller over de route vliegt.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Simulatie Route en bluetooth

Bericht door RonalT »

Op het toestel gaat het volgens mij zoals het gaat.
Mgent schreef:Indien je vanuit BC je route opent in Google earth, daar kan je in de instellingen wel wijzigingen aanbrengen zodanig dat je sneller over de route vliegt.
Een route in Basecamp kan je wel laten weergeven in Google Earth (Pro). Het nadeel is dat hij van routepunt naar routepunt vliegt. Dus dat is niet eg nuttig.
Als je een track naar GE stuur kan je wel heel de route bekijken. Stuur de track naar GE door achtereenvolgens

BEELD > GOOGLE EARTH > GESELECTEERDE ITEMS

te klikken en dan opent er zich een scherm waarin je de track in zijn geheel ziet.
Dan staat er in de linkse balk, TIJDELIJKE PLAATSEN en daaronder BASECAMP. Voor Basecamp staat een pijltje, klik daarop dan krijg je TRACKS met daarvoor een pijltje, klik daarop, dan komt er PUNTEN en PADEN te staan met pijltjes er voor. Klik op het pijltje voor PADEN dan krijg je de naam van de track te zien met drie groene punten. Selecteer de track.
Onderaan in het vak staat een tabblad-achtig ding getekend met er naast een pijltje.
Klik daar op, dan wordt er ingezoomd en de track wordt op een bepaalde hoogte weergegeven, je vliegt over het landschap. Deze kan je stoppen, sneller laten gaan enz....

Het voordeel hievan is dat je door middel van Street View gelijk kunt kijken als je een weggetje niet vertrouw.
Succes !
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Simulatie Route en bluetooth

Bericht door Mgent »

Of dat nu een route of spoor is, beiden doen bij mij net hetzelfde in Google Earth.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Simulatie Route en bluetooth

Bericht door RonalT »

Ik heb net een route gemaakt van Schagen via Alphen aan de Rijn naar Doetinchem. Er ook een track van laten maken.

En inderdaad, ze laten hetzelfde zien. Maar goed, er is op beide mogelijkheden gewezen. :-)
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
H. Tepper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 192
Lid geworden op: 14 mar 2004 22:56

Re: Simulatie Route en bluetooth

Bericht door H. Tepper »

adkart schreef: Zumo zit gekoppeld aan een Jabra BT3030, Vanaf de Jabra die om mijn nek hangt met een snoertje naar mijn helmspeakers.
Is een herkenbaar probleem. Heb in het verleden gereden met een Zumo 660 i.c.m. een Jabra BT3030 en heb exact hetzelfde ervaren. Lijkt mij een Jabra probleem. Heb het nooit kunnen oplossen....
Daarna overgestapt op een Ncom B4, later B5 i.c.m. een Nolan helm en nooit geen bluetooth problemen meer. Ook op mijn huidige Zumo 350 en 390 functioneert die combinatie probleemloos.....
Garmin Zumo 590 en TomTom Rider 550 op KTM 1290 Super Adventure/ Super Duke 1290 GT en in de auto.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 395LM en 345LM”