TomTom Go5000

Plaats reactie
Harie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 477
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:14
Locatie: Stein

TomTom Go5000

Bericht door Harie »

Als ik deze wil opladen moet de TomTom da ingeschakeld zijn of moet hij uitstaan.Ik heb hem nu 24 uur via de usb aan de stroom gehad en is nog steeds de batterij leeg. Hij stond aan. Ik vermoed dat de accu op is en kan hier een nieuwe ingeplaatst worden?

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: TomTom Go5000

Bericht door Mgent »

Opladen via usb en computer is niet goed, laadstroom is te laag, en staat ook in de handleiding vermeld. Zorg dat je een stroomlader hebt die voldoende vermogen geeft.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Harie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 477
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:14
Locatie: Stein

Re: TomTom Go5000

Bericht door Harie »

Ik laad hem met een usb adapter rechtstreeks op de stroom dus niet op de computer. Of kan ik hem ook rechtstreeks via de usb adapter opladen met de originele usb kabel welke je aansluit op die brede sleuf op de TomTom. Als ik die gebruik dan valt deze uit de TomTom. Maak ik hem vast met een elastiekje en haal hem er af na 3 uur opladen dan geeft de TomTom aan batterij bijna leeg.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: TomTom Go5000

Bericht door Mgent »

In de handleiding staat, opladen met de originele kabel. Steek je hem wel in de juiste opening?? Kabel kan er zo maar niet uitvallen. Je zou de eerste niet zijn die hem in de sleuf steekt voor de sd kaartje....
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Harie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 477
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:14
Locatie: Stein

Re: TomTom Go5000

Bericht door Harie »

Als ik hem nu aansluit met de USB op de computer en ga naar Menu dan zie ik dat de batterij helemaal vol is. Haal ik hem nu van de computer af en schakel hem uit en dan weer aan dan geeft de TOMTOM aan dat de batterij bijna leeg is en dat de spaarstand wordt ingeschakeld. Ga ik hem nu weer opladen via het stroom net dan gaat er in de batterij een rondje draaien. Wordt hij nu opgeladen of niet. Of is de batterij naar de Filistijnen want na een paar uur opladen geeft hij weer aan batterij bijna leeg.

Als je gaat opladen moet de TomTom dan ingeschakeld zijn of niet.
Normaal hangt hij altijd alle dagen van het jaar op de stroom van de auto en hier loopt hij ook leeg. Hebben ze hem dan misschien verkeerd aangesloten omdat de batterij zo snel leeg is.

Als ik de auto start dan heeft de TOM TOM gelijk verbinding met de satelliet.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: TomTom Go5000

Bericht door Mgent »

Dan zal waarschijnlijk je batterij einde leven zijn. Staan tal van filmpjes online hoe te vervangen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”