rick schreef:Als je inderdaad een img van een kaart hebt gedownload en die op de SD-kaart plaatst, dan heeft het BaseCamp/MapInstall probleem hier niets mee te maken.
Ik zou bijna zeggen: Sorry dat ik me er mee bemoeid hebt...
Maar:
Kun je mij vertellen waar ik een op OpenStreetMap gebaseerde kaart kan vinden die bestaat uit één IMG-bestand?
Ik ken alleen OSM-register-kaarten en gmap-format-kaarten.
De OSM-register-kaarten bevatten wél (vele) IMG-bestanden.
Maar als ik een dergelijke kaart selecteer met JaVaWa GMTK 4.1 dan wordt gemeld: "De geselecteerde map bevat geen (geldige) kaart".
Met JaVaWa GMTK 4.1 kan ik een ".gmapi/.gmap"-kaart installeren. Dit is een map en geen IMG-bestand.
Volgens mij - als ik de handleiding van JaVaWa GMTK 4.1 goed (?) lees - is die installatie bedoeld voor een "Windows PC" of "Mac OSX". Nergens lees ik iets over een "GPS".

- 2018-07-24_12-05-26.png (21.59 KiB) 1780 keer bekeken
Nu kan ik met JaVaWa GMTK 4.1 óók een "gmap"-kaart óók installeren op de SD-kaart van de GPS.
Geen probleem: "kaart is succesvol geïnstalleerd".
Alleen, het is zinloos.
Want de GPS (of - meer correct - mijn GPSMAP 64st) ziet deze kaart niet. Mijn GPS verwacht een IMG-bestand. Geen map.

- 2018-07-24_13-15-24.png (13.42 KiB) 1780 keer bekeken
Ik ben benieuwd of er nu inderdaad een IMG-bestand op de SD-kaart van Sieger staat en hoe en wat dat dan voor bestand is en hoe dat daar is geïnstalleerd?
Bovenstaande map "K:\Garmin\OpenFietsMap (BNL_ligh).gmap" (en "K:\Garmin\userdata") zijn wat mijn GPSMAP 64st betreft volledig nutteloos.
Als hier geldt dat het BaseCamp/MapInstall probleem hier niets mee te maken" heeft, dan vraag ik mij ook af waarom op dit forum alleen BaseCamp downgrade of gmap-kaart als oplossing wordt genoemd voor het "het BaseCamp/MapInstall probleem"?
Terwijl JaVaWa GMTK het ook gewoon kan?
Als je een "IMG van een kaart hebt gedownload"?
Waarom zou je dan eigenlijk BaseCamp (en Mapinstall) nog gebruiken om kaarten op de GPS te installeren?
Waarom zou je dan een downgrade naar BaseCamp 4.62 uitvoeren?
Niet meer actief op dit forum...