Archivering gereden tracks

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Nunspeet
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 mei 2009 07:44
Locatie: Nunspeet

Archivering gereden tracks

Bericht door Peter Nunspeet »

Enige tijd geleden mijn Oregon 600 vervangen door een 700.

Behalve wat modernismen waar ik niet aan kan wennen ben ik maar 1 probleempje tegen gekomen waar ik niet uitkom.
Voor gereden tracks heb ik ingesteld: Dagelijks archiveren.
Bij de 600 werkte dat prima. Als ik de volgende dag de 600 weer aanzette, was er geen gereden track meer te zien op het scherm.

Bij de 700 is de track van mijn laatste rit nog wel zichtbaar.
Ik dacht slim te zijn. Om onderscheid te maken tussen de oude en de te maken track, veranderde ik de kleur van de huidige track. Daarna veranderde echter ook de kleur van de track uit het verleden.
Als ik echter kijk hoe de tracks worden opgeslagen, blijkt er wel degelijk per dag te worden opgeslagen.

Wellicht een beetje warrig verhaal, maar ik weet niet beter hoe ik het moet verwoorden. :oops:

Wat ik uiteindelijk gewoon wil: Een nieuwe dag en geen oude gereden tracks op het scherm.

Wat doe ik fout?

Peter

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Archivering gereden tracks

Bericht door tony rave »

Ken de Oregon700 niet maar met mijn 276Cx (en 60CSx) werkt het vergelijkbaar.

Om de nieuwe dag te beginnen met een 'schoon' scherm wis ik de gehele ActiveLog, het werd immers reeds als dagelijkse track opgeslagen en blijft daar aanwezig.

Het is kennelijk een extra handeling t.o.v. de O-600 maar ik neem aan dat wissen bij de O-700 ook kan.

Wellicht dat een O-700 bezitter het beter kan beantwoorden.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Archivering gereden tracks

Bericht door MPX-NL »

Wat staat er bij --- vastleggen > geavanceerde instellingen> herstel vastgelegde gegevens?
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Gebruikersavatar
Peter Nunspeet
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 mei 2009 07:44
Locatie: Nunspeet

Re: Archivering gereden tracks

Bericht door Peter Nunspeet »

MPX-NL schreef:Wat staat er bij --- vastleggen > geavanceerde instellingen> herstel vastgelegde gegevens?
Herstel vastgel. geg.
Activity and trip

Ik had hier oorspronkelijk staan:
Op verzoek.

De wisseling was een poging onderweg om die oude track uit beeld te halen. Dat werkte niet.

Tot mijn stomme verbazing zie ik nu dat er, zoals het zou moeten, geen track meer in beeld is. :evil:

Maar ik heb vanmorgen voor het schrijven van mijn bericht natuurlijk nog wel naar de oude opgeslagen tracks gekeken. Misschien dat dat nog iets gedaan heeft. Want zoals we allemaal weten zijn Garmin's wegen soms ondoorgrondelijk. :D

Peter

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie”