Horizontale strepen over het scherm

Plaats reactie
Dentaforce
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2021 12:35

Horizontale strepen over het scherm

Bericht door Dentaforce »

Al ruim vier jaar ben ik in het bezit van een oregon 750t. Sinds kort lopen er horizontale dunne zwarte strepen over het beeld, dus niet in de touch screen. De strepen blijven ook na het uitzetten van de Garmin. Heeft iemand hiet ook al mee te maken gehad? En wat is een mogelijke oplosding?

Gebruikersavatar
bebo20aug
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 166
Lid geworden op: 4 jun 2004 15:07
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Horizontale strepen over het scherm

Bericht door bebo20aug »

heb je al geprobeerd om de batterijen een aantal min. uit het toestel te laten?

Gebruikersavatar
hswoudenberg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 okt 2009 13:55
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Horizontale strepen over het scherm

Bericht door hswoudenberg »

Als je een schermafbeelding maakt en deze bekijkt op de computer, zitten die strepen er dan ook in?
Zo ja, probleem in software.
Zo nee, probleem in hardware.
Ik verwacht zelf een hardware probleem omdat ze in beeld blijven na het uitzetten van de Garmin.
Blijven ze dan altijd aanwezig of verdwijnen ze nadat je een tijd lang de batterijen uit het toestel hebt gehaald zoals Bebo20aug heeft gevraagd.
Oregon 300, Oregon 700, Honda PC800 + Zumo 660, BMW K1600GT + Navigator VI

Arj@n
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 aug 2021 12:29

Re: Horizontale strepen over het scherm

Bericht door Arj@n »

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het idee dat er steeds meer strepen bij komen. Heb je hier al een oplossing voor?

Anicha-
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 apr 2020 13:46

Re: Horizontale strepen over het scherm

Bericht door Anicha- »

Bij mijn Oregon 700 kwamen ook zwarte strepen over het scherm, inmiddels dusdanig dat ik de tekst op het scherm niet meer kan lezen. Strepen zijn nu zwarte dikke blokken geworden. GPS langere tijd uitzetten en ook batterijen eruit helpt niet.
Nu is in uitstand een ronde vlek te zien, bij aanzetten groeit deze zeer snel. Mijn GPS is dus momenteel niet bruikbaar.

Iemand een oplossing (een nieuwe kopen kan ook niet ivm niet meer leverbaar…..)

Gebruikersavatar
bebo20aug
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 166
Lid geworden op: 4 jun 2004 15:07
Locatie: Hengelo (Ov)

Re: Horizontale strepen over het scherm

Bericht door bebo20aug »

al bij de technische dienst van Notter geweest? lijkt op corrosie van flatcable aansluiting van scherm.
Misschien kunnen zij dat reinigen. Oregon 7x0 is een prima opvolger van de GPSmap60CSx. die 66 serie heeft wel zelfde pixeldichtheid en schermgrootte maar touchscr. wordt toch wel gemist. Hopelijk blijft de Oregon 7x0 serie in productie.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie”