GPSmap 276Cx Firmware update

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
scratz1024
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2016 09:47
Locatie: Zaandam

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door scratz1024 »

Ik krijg de update 3.0 niet geïnstalleerd. Garmin Express zegt dat hij geüpdate is naar 3.0, op de 276Cx zijn er de bestanden Device.fit, System.xml en GarminDevice.xml herschreven echter (herhaaldelijk) opstarten van de 276Cx geeft geen resultaat in het installeren van de firmware, wie kan mij verder helpen?
GPSMAP 278 / 276 Cx, BMW F800 GS

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door NULDEN »

Gebruik WebUpdater van Garmin dan gaat het zeker lukken.

scratz1024
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2016 09:47
Locatie: Zaandam

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door scratz1024 »

NULDEN schreef:Gebruik WebUpdater van Garmin dan gaat het zeker lukken.
Good old WebUpdater :-)
Inderdaad dat werkt in 1 keer, gelukkig draait de 2012 versie nog op de mac met os siërra.

Bedankt Nulden.
GPSMAP 278 / 276 Cx, BMW F800 GS

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door NULDEN »

Bij mij lukte het ook niet met Garmin Express erg vreemd.

scratz1024
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2016 09:47
Locatie: Zaandam

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door scratz1024 »

NULDEN schreef:Bij mij lukte het ook niet met Garmin Express erg vreemd.
Ja vreemd, de vorige keren lukte het met moeite na enige keren herstarten van de 276Cx, nu dus niet meer.
Was WebUpdater even vergeten haha, die gebruik ik nog op de windows computer met de GPSMAP 278 in de oude versie.
Ben blij dat het op de MAC werkt. Blijft toch een beetje fuzzy product hoor.
GPSMAP 278 / 276 Cx, BMW F800 GS

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door NULDEN »

Als ik eerlijk moet zijn weet ik ook niet waar GARMIN op het ogenblik mee bezig is gezien de vele problemen die ik met het toestel ondervind en waarvan de oplossingen toch wel erg lang op zich laten wachten. Het ene probleem is net opgelost of de volgende dient zich alweer aan. :cry:

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door RvGS »

Upgrade naar versie 3.0 zonder problemen verlopen middels Garmin Express!
scratz1024 schreef:Ik krijg de update 3.0 niet geïnstalleerd. Garmin Express zegt dat hij geüpdate is naar 3.0, op de 276Cx . . .
Je kunt zien in de GPS of de juiste firmware geladen is:
Menu Setup > Systeem > Menu > Systeem informatie > Enter
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

scratz1024
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2016 09:47
Locatie: Zaandam

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door scratz1024 »

RvGS schreef:Upgrade naar versie 3.0 zonder problemen verlopen middels Garmin Express!
scratz1024 schreef:Ik krijg de update 3.0 niet geïnstalleerd. Garmin Express zegt dat hij geüpdate is naar 3.0, op de 276Cx . . .
Je kunt zien in de GPS of de juiste firmware geladen is:
Menu Setup > Systeem > Menu > Systeem informatie > Enter
Ja inderdaad, bij mij gaf hij in systeem informatie 2.80 aan terwijl Garmin Express 3.0 aangaf, echter bij het herstarten van de 276Cx dient hij de firmware te installeren, dat gebeurde maar niet.... waarom weet ik helaas niet.
Ieder geval nu opgelost for the time being...
GPSMAP 278 / 276 Cx, BMW F800 GS

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

NULDEN schreef:Als ik eerlijk moet zijn weet ik ook niet waar GARMIN op het ogenblik mee bezig is gezien de vele problemen die ik met het toestel ondervind en waarvan de oplossingen toch wel erg lang op zich laten wachten. Het ene probleem is net opgelost of de volgende dient zich alweer aan. :cry:
Wij zijn het niet altijd eens, maar nu heb je echt gelijk in mijn ogen. Alsof de aandacht van Garmin alweer naar een ander product verschoven is....
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door RvGS »

Helaas . . . :evil:
Heb sinds de aanschaf in november 2016 het apparaat uitvoerig getest en besloot gisteren om het terug te brengen.

Na geconstateerd te hebben dat twee identiek ingestelde 276Cxen met een side-by-side vergelijking (dank aan Kees @Nulden) van dusdanig inconsequent niet te verklaren en soms zelfs niet reproduceerbaar gedrag vertoont, ongelooflijk!

Vanaf het begin alle probleem die optraden gemeld aan Garmin nlsupport@garmin.com, Product.Support@garmin.com en helpdesk@gps.nl geïnformeerd te hebben gaf de laatste firmware 3.0 niet de gewenste verbetering.

Dit alles wederom teruggekoppeld aan Garmin mbt het nog steeds (ook bij fw3.0) spontaan uitschakelen, de snelheid van kaart opbouw, positie onnauwkeurigheden bij stilstand en tijdens de rit en verder veel ondergeschikte kleine problemen zoals Pop-up screen issue, langzame (onbruikbare tijdens een rit) weerkaart informatie of koppelen van je bluetooth apparaten, etc.
> hierop was Garmin's antwoord volgend; " . . word door mijn collega's in de software-afdeling nog onderzocht, maar helaas kan ik je niet een datum geven wanneer deze zijn opgelost"

Vervolgens heb ik Garmin geinformeerd het apparaat te retourneren en vermeld dat ik nog steeds beschikbaar ben om een ander apparaat te testen ... echter niet betaald uit mijn zak!

Mijn lokale distributeur is weer één Garmin 276Cx rijker en als zij slim zijn hebben ze deze per omgaande retour naar Garmin gezonden.

Heel jammer want dit was/is wel het apparaat waarop ik zat te wachten, helaas zijn de hick-ups onaanvaardbaar voor mijn om met plezier te kunnen gebruiken en belangrijker om op te kunnen vertrouwen in verre oorden buiten bewoond gebied!


#Gamin276CxMinus1
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

Ik snap je

Ik gok dat de man die nlmarinesupport beantwoordt vrijwel geen kontakt heeft met het ontwikkelteam.

Mij bevalt de 276Cx nog steeds goed, maar niet zo goed als ik verwacht had. Het team dat ooit de 276C en de 278 heeft ontwikkeld is duidelijk niet betrokken bij de 276Cx....

Weet je, ik zou gewoon een overzicht willen zien van Garmin van de bug/feature list waar ze aan werken. Nu weet je niets en moet je maar wachten op een eventuele update. Je weet niet eens of wat je meldt daadwerkelijk in een queue komt voor een ontwikkelaar...
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door RvGS »

Hi Max, dank voor je reactie.

re ontwikkelteam, misschien een totaal nieuwe generatie programmeurs aan het werk... ervaring en werkwijze van vorige generatie gaat vaker verloren en in veel gevallen met alle gevolgen van dien.

Ik weet niet hoeveel jij al actief buitenhuis ermee hebt kunnen testen maar ik denk dat er hier in NL tijdens de winterperiode er velen zijn die pas in de lente actief gaan worden en dan pas ervaren hoe de werking van het apparaat is.

Re Trouble shooting list, die zou inderdaad wel handig zijn voor de gebruikers om in te kunnen zien ervan uitgaande dat Garmin develop deze zeer zeker in hun bezit zou moeten hebben :roll:

Ik ken(de) zelf wel voor de Monata een van- en door gebruikers opgezette Wikispace\Montana\Diagnostic\ site, helaas is deze op dit moment inactief :|

fyi,
Onze Ooster-Garmin-buren hier hebben wel zo een overzicht: GPSMAP 276Cx: Fehler melden.
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door STXrider »

Misschien moeten er meer mensen het apparaat retourneren bij de dealer :twisted: in navolging van RvGS. We hebben een duur apparaat aangeschaft en dan mag je wel iets verwachten! :cry:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door RvGS »

Voordeel is dat er nu veel gebruikte 278's op de markt worden aangeboden voor een appel en een ei!
:mrgreen: :-D
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

278? Die gaan voorlopig nog niet weg.

Ik moet me nog even bezinnen welke gps ik op de motor wil hebben...
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”