GPSmap 276Cx Firmware update

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door STXrider »

Change History: van de Garmin site (ter vergelijking vorige update punten erbij gezet) Mochten er nog punten missen dan moeten die nog eens gemeld worden :wink:

Changes made from version 4.30 to 4.60:
  • Added search by symbol for waypoints
  • Added G3 marine map support
  • Fixed issue causing weather map to not update
  • Fixed display issue with waypoints
  • Fixed display issue with user timer
Changes made from version 4.00 to 4.30:
  • Fixed custom POI alerts.
  • Fixed issue causing weather map UI slowness.
  • Fixed issue where some highway and freeway map labels were being cut off.
  • Fixed potential issue were depth contour labels would not draw.
  • Improved spell search for user points.
    Hadden ze inderdaad aan de zoekfunctie van de Via punten gesleuteld :|
Plots werd er melding gemaakt van een update. Dan hebben ze toch ondertussen dingen aangepast :P .

Dingen die mij opvielen zijn:
  • Dat de icoontjes weer zichtbaar zijn in de lijst van de Via-punten.
  • in het menu waar je de satelieten ziet, zie je bij route de laastste geladen routes. Ik weet niet zeker of het al zo was..?
  • Ook bij de punten in het menu zie je weer de icoontjes.
  • Onder Spoor zijn volgens mij ook meer gegevens te zien onder de verschillende tab-bladen.
  • Hij geeft bij mij eindelijk ook de weersverwachting weer, was ook niet. Maar ik deed er niets mee...
  • Onder agenda in het menu (onder tab-blad zon en maan) zie ik nu een afbeelding met de situatie (nieuw?)
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door tony rave »

Mijn waarnemingen in het rood.
STXrider schreef:
  • Added search by symbol for waypoints. Werkt, maar per category nog steeds niet.
  • Fixed display issue with user timer. OK nu.
  • Improved spell search for user points. Hadden ze inderdaad aan de zoekfunctie van de Via punten gesleuteld. Ik denk dat ze hier niet Waypoints/Favorieten bedoelen maar Custom-POI's onder Menu-Extra.
  • in het menu waar je de satelieten ziet, zie je bij route de laastste geladen routes. Ik weet niet zeker of het al zo was..? Onveranderd volgens mij.
  • Onder Spoor zijn volgens mij ook meer gegevens te zien onder de verschillende tab-bladen. Onveranderd volgens mij.
  • Onder agenda in het menu (onder tab-blad zon en maan) zie ik nu een afbeelding met de situatie (nieuw?). Je bedoelt niet "Agenda" maar "Celestial? Onveranderd volgens mij.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

En we hebben weer een nieuwe...

Changes made from version 4.60 to 4.80:
  • Fixed possible issue where device would shutdown when changing GPS source.
  • Improvements for the display of Arabic and Russian languages.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door tony rave »

Helaas geen verbeteringen mbt de punten genoemd bij http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137 ... 166#p43716

Wel een (nieuw?) foutje gevonden ivm het Custom-Point scherm, lijkt op hetgeen gemeld bij p3 (in bovenstaande link).

Interface = 'Garmin spanner', Find - Extra - Select any custom POI - Enter, verbindt toestel met PC via USB-kabel, de vraag 'Go to Mass Storage? Yes / No' verschijnt en het programma hangt.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

ConiKost
Berichten: 181
Lid geworden op: 17 aug 2020 18:23

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door ConiKost »

Firmware 5.10 is out!

Changelog:
  • Fixed possible issue when disconnecting from a Bluetooth audio device.
  • Fixed possible issue when using waypoint categories.
  • Fixed possible unit shutdown when searching near current route.
  • Fixed possible unit shutdown in address search
The good news is, that the blutooth bug regarding blocked bluetooth channel ist finally fixed.

But I already noticed, that Garmin removed a feature..
Press "Find", choose "Address", press "Enter. If you now press "Menu", you have with 4.80 the ability to choose a map. With 5.10, this feature seems to be gone.. This only affects menu "Address". Other menus are fine and allow to choose a map.

I really hope not, that this is the solution to fix the device shutdown by removing this function..
Garmin DriveSmart 86 MT-D (FW 6.80, HW V8, GPS 9.00.50, 32GB SD)
Garmin Montana 750i (FW 19.00, HW V6, GPS 2.90, Touchscreen 85.07, ​64GB SD)

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door tony rave »

Uit mijn lijstje http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137 ... 166#p43716 dan toch de punten 3 en 6 (1e regel) opgelost per v5.10.
Als het in dit tempo doorgaat met verbeteringen zijn we nog jaren wachtende, waarbij '2 passen vooruit en 1 achteruit' bij updates kennelijk traditie is.
Gelukkig zijn het wat mijn lijstje betreft allemaal punten waar ik, en wellicht veel anderen, geen/weinig last van hebben. Integendeel, het toestel werkt voor mij nagenoeg perfect !
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door fransg »

Het is hier weer dolle pret met updaten... met de Garmin USB kabel aan de 276Cx lukt het niet, met het geheugenkaartje in een kaartlezer aan de laptop evenmin. Ik vind de 267Cx nog steeds een leuk apparaat, maar ik ben blij dat ik 'm nergens voor nodig heb.
Laatst gewijzigd door fransg op 15 okt 2020 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
GPSMAP66st, Explore 2

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door fransg »

[plaatjes verwijderd]
Laatst gewijzigd door fransg op 15 okt 2020 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
GPSMAP66st, Explore 2

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door fransg »

PS ik dacht mij te herinneren dat het een vorige keer lukte na de tip om in een USB poort het geheugenkaartje te hebben en in een andere de 276Cx en nu lijkt het te zijn gelukt:

Ik ben erg verwend geraakt met mijn iPhone en Apple Watch waarbij zulke kaartupdates 'gewoon vanzelf' gaan. Ook de TomTom in de telefoon meldt het wanneer er voor een aantal landen updates zijn en hup, die staan er dan ook gewoon op, even later. Geen kabels nodig, geen geheugenkaartjes die in grotere kaarthouders moeten en dan in kaartlezers en usb poorten, geen omwegen, gewoon boem, klaar.

Enfin, het wonder is weer geschied!
Laatst gewijzigd door fransg op 15 okt 2020 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
GPSMAP66st, Explore 2

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door tony rave »

Dit forumdeel gaat eigenlijk over Firmware (toestel software), niet kaartupdates :) .

Nu heb ik nog een CityNavigator (CN) gebaseerd op de DVD versie, dateert nog van de 60CSx en werd door Garmin welwillend overgezet voor gebruik met de 276Cx.
Via Garmin-Express installeer ik de CN-kaartupdate op de PC, daarna met MapInstall naar het toestel via USB kabel. Tot nog toe werkt dat probleemloos.

Daarna, indien nodig, met JDM de CN kaart in het interne geheugen zetten, de MotoRoute-OSM kaart (en de Garmin Recreation-Map) op de SD kaart. Mocht er op 1 locatie iets fout gaan werkt hopelijk de ander nog.
Ook schakel ik onderweg wel over van de een naar de ander. Soms is de CN beter, maar vaker gebruik ik de MR_OSM kaart.

Tja, ik ben niet zo verwend geraakt. Mijn GSM-phone Philips-Genie (1997 meen ik, 100 gram incl aanklikbare accu) telefoneert nog altijd uitstekend, wellicht ook omdat ik die alleen in 'noodgevallen' gebruik en die komen gelukkig niet zo vaak voor.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5614
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door keesm »

@fransg: het is niet slim om plaatjes in je bericht op te nemen waar je apparaat-id ook te zien is. Je apparaat is nu te "hacken".

ConiKost
Berichten: 181
Lid geworden op: 17 aug 2020 18:23

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door ConiKost »

I noticed a new change. Firmware 5.10 shows GPS accuracy with one rounded decimal place.
Older Firmware 4.80 only shows a single number. So for example instead of 4m, it shows now 4.3m.
But it's apparently a little bit wrongly aligned.
Bijlagen
GPS.png
GPS.png (58.14 KiB) 216 keer bekeken
Garmin DriveSmart 86 MT-D (FW 6.80, HW V8, GPS 9.00.50, 32GB SD)
Garmin Montana 750i (FW 19.00, HW V6, GPS 2.90, Touchscreen 85.07, ​64GB SD)

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door tony rave »

@ConiKost:
Yes, indeed.
At the same time I wonder who needs such a precision of this particular value. There are more important issues to deal with, to my opinion.
Remarkable how consequent Garmin is where it concerns changing or repairing one thing while introducing another flaw.
It seems to me that they lack someone who understands and overlooks the whole apparatus.

e.g. It's funny that during start-up a message appears "Loading complete. Touch the screen to continue". Obviously this stems from a copy/paste development culture.
edit201023: It seems this message has been erased from later production series onwards.
Laatst gewijzigd door tony rave op 23 okt 2020 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door fransg »

keesm schreef:
13 okt 2020 17:13
@fransg: het is niet slim om plaatjes in je bericht op te nemen waar je apparaat-id ook te zien is. Je apparaat is nu te "hacken".
dat is waar ook, al staat mijn 276Cx zo zelden aan dat ik me niet kan voorstellen dat iemand die moeite zou willen nemen. Ik zal de plaatjes wel weghalen, zijn nu ook niet meer noodzakelijk en bovendien enigszins off topic, las ik...
GPSMAP66st, Explore 2

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Mike Schenk »

fransg schreef:
15 okt 2020 13:06
dat is waar ook, al staat mijn 276Cx zo zelden aan dat ik me niet kan voorstellen dat iemand die moeite zou willen nemen.
Dat is een verkeerde aanname als het om gehackt worden gaat. Een hack is meestal geen doelgerichte poging op iemand waar wat te halen is, maar gewoon het uitvoeren van een paar scripts op zoveel mogelijk doelen. Iedereen is dus een potentieel doelwit, ongeacht of er iets bij je te halen is.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”