GPSmap 276Cx Firmware update

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door fransg »

Fijn! Zo is het ook heel mooi, met een grote kerstkorting brengt men ook vreugde in de harten van eenieder van goede wil.
GPSMAP66st, Explore 2

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Hans Schipper »

Das vette peg, Xynix. Is het een Tom 550 geworden? Wel, veel plezier met Tom. Die weet de weg wel.

Xynix
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 apr 2016 13:12

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Xynix »

Zo'n ding had ik al. Garmin en een Mac is nu niet bepaald een goede combinatie, Een poos zitten martelen om de CN 2019.2 op het toestel te krijgen. Installatie in Basecamp werd steeds afgebroken om gek van te worden. Waypoint had er ook geen oplossing voor. De installatie met de oude versie van Basecanp en Mapinstall werkte ook niet.Uiteindelijk heb Ik de oude kaarten met bijbehorende bestanden in Basecamp ( in finder te vinden ) verwijderd. Begonnen met een schone lijst en met expresse de kaart kunnen installeren daarna met Mapinstall de kaart op de 276 gezet. Misschien is dit een oplossing voor de mensen die de kaart ook niet geïnstalleerd krijgen. Al met al was ik het apparaat goed zat de problemen zijn bekend. Om er een paar te noemen : de witte cijfers in de hoeken van het scherm wordt ook maar niet opgelost. Het achterlopen van de kaart op de positie moet " niet mogen " Garmin loopt ver achter met de ontwikkelingen en doet niets aan verbeteringen. Gaat er nog wat gebeuren? ik denk het niet er wordt veel geklaagd maar er veranderd niets Die 50 routepunten is ook zoiets ....... veel te weinig zeker voor zo'n toestel. Ik zit te mopperen.... laat maar

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Hans Schipper »

Geniet van deze Feestelijke Dagen, Xynix, en verdwaal niet in 2019 :D

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door fransg »

Het is mij vrij goed gelukt om mijn eigen niet te ergeren aan dingen die anders zouden kunnen of moeten zoals die kleur van de informatie in de schermhoeken of wanneer de 276Cx onderweg bij het herberekenen bevriest en pas weer wil meedenken als de accu er even uit is gehaald.

Ik stel me voor dat daarover terdege is nagedacht en dat het allemaal een bepaalde reden heeft en het feit dat ik die reden (nog) niet zie, bewijst al dat ik e.e.a. te leren heb.

Ook zijn enkele van die potentieel hinderlijke aspecten er natuurlijk om de reiziger alert te houden en te oefenen in het verwerken van kleine teleurstellingen en frustraties, want als je eenmaal op een grote reis gaat, zul je altijd zien dat er iets minder fijn gaat dan men het thuis gewend is. Er zijn andere zeden en gebruiken in zo'n oord wat gepaard gaat met allerlei ongemakken en misverstanden in de gespreksvoering.

Wanneer je dan onderweg al een en ander te stellen hebt gehad met je Garmin, vallen dergelijke reis-ongemakken daarbij al snel in het niet en kun je je als hotelgast onderscheiden door nergens over te mopperen en word je voor je daar erg in hebt een graag gezien persoon bij het lokale personeel, waar dan weer allerlei vriendschappen uit voortkomen en zo word je bijvoorbeeld onverwacht uitgenodigd deel te nemen aan bepaalde feestelijkheden in ruimtes waar anderen geen weet van hebben.
GPSMAP66st, Explore 2

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 388
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Noppie »

:lol:
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
radja
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 87
Lid geworden op: 5 jul 2009 21:33
Locatie: Beesd

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door radja »

:lol:
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Xynix
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 apr 2016 13:12

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Xynix »

Je hebt zo'n ding toch voor je plezier? en als dat plezier wordt vergald door zaken waaraan je je zit te ergeren........weg ermee. Jaren een Garmin fan geweest en dacht met een 276 CX een super apparaat gekocht te hebben ik had al snel spijt van de verkoop van mijn Montana. Ik begrijp dat als je veel geld voor een navigatie uitgegeven hebt je dat ding wel goed moet vinden, bij mij werkt dat niet zo ik neem mijn verlies het apparaat is verkocht. Ik ga op zoek naar een Montana !

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Hans Schipper »

Ach, Xynix, beide heeren hebben vast hun smartphone-app actief om niet te verdwalen :lol:

Xynix
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 apr 2016 13:12

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Xynix »

Het is tegenwoordig niet meer mogelijk om te verdwalen, hulpjes genoeg en ik weet ze prima te gebruiken

Gebruikersavatar
radja
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 87
Lid geworden op: 5 jul 2009 21:33
Locatie: Beesd

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door radja »

Hans Schipper schreef:Ach, Xynix, beide heeren hebben vast hun smartphone-app actief om niet te verdwalen :lol:
Beste Flapoor, de reacties van mij en Noppie zijn bedoelt op het schrijven van "fransg". :cry:

Als Xynix geen plezier aan zijn 276Cx beleeft heeft hij groot gelijk om op zoek te gaan naar wat anders. En een Montana is een heel goed ding.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Hans Schipper »

Vind ik ook. Een Montana is cool. Wel wat groot.

Gebruikersavatar
radja
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 87
Lid geworden op: 5 jul 2009 21:33
Locatie: Beesd

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door radja »

De 276Cx is groter.
Je hebt geen therapeut nodig, als je motor rijdt.

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door STXrider »

Ik had de firmware 3.8 er nog steeds opzitten en 4.0 er pas gisteren opgezet.

Zomaar een vraag....of eigenlijk een constatering.
Nu had ik gelezen dat mensen problemen hadden met hun toestel, en ik niet? Ik ontdekte dat ik nog steeds 2018.20 op het toestel had zitten. Kan een kaartversie misschien voor bepaalde problemen zorgen?
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

Kan het me haast niet voorstellen, maar wel een goede vraag.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”