GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

Vandaag een A naar B route gereden, dus geen simulatie mode. Het volgende viel me op bij de weergave "komend volgende afslag" of te wel Next Turn Pop-up;

1e Next Turn Pop-up schermafbeelding laat netjes de active route, correct wegen en de aangegeven rijrichting zien, op 300m.
2e schermafbeelding is de normale active kaart, op respectievelijk 200m afstand van de komende rotonde (Ulenpasweg).
2e Next Turn Pop-up afbeelding laat bij 90m geen actueel beeld meer zien, kaart/straat/route lijn zijn van slag.
Nadat het Pop-up scherm verdwenen is wordt vervolgens de route en kaart weer correct weergeven.
Next Turn Pop-up 1717 300m.jpg
Next Turn Pop-up 1717 300m.jpg (43.82 KiB) 3432 keer bekeken
Next Turn Pop-up 1717 200m.jpg
Next Turn Pop-up 1717 200m.jpg (100.88 KiB) 3432 keer bekeken
Next Turn Pop-up 1717 90m no route displayed.jpg
Next Turn Pop-up 1717 90m no route displayed.jpg (32.22 KiB) 3432 keer bekeken
Toestel Instelling: via Stel in -> Next Turn Pop-up -> Both

Zoals hierboven aangegeven is een paar keer voor gekomen tijdens deze rit. Het vreemde is dat dit, zo het lijkt, een inconsequent issue is aangezien bij diverse andere afslagen/wijzing van de rijrichting het wel goed weergeven wordt.
Laatst gewijzigd door RvGS op 28 nov 2016 00:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door STXrider »

Mij viel op dat de begeleiding "langdradiger" is geworden...... wat een lange zinnen.
Naar de rotonde: "Rij naar de rotonde en neem dan de 2e afslag" wat vroeger was "Rij tot rotonde en dan 2e rechts".
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door RvGS »

Ik maak geen gebruik van gesproken aanwijzingen, lekker rustig :mrgreen:
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door Max Kool »

RvGS schreef:Vandaag een A naar B route gereden, dus geen simulatie mode. Het volgende viel me op[...]
Alsof je unit te druk bezig is met rekenen dat er schermupdates verwerkt worden. Zelfde als bij herbereken zeg maar?

Valt me op dat de 276Cx hierin nog best wat sneller mag worden.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door RvGS »

Yep performance valt tegen (o.a. ook Bluetooth en het het weer kaartje, deze zijn echter minder van belang voor mijn) en zou inderdaad beter mogen betreffende de specs. En zeker als je bedenkt dat dit slechts nog simpele korte routes zijn.

Ben al wel tegen nog andere discrepancy's gelopen, wel triest voor zo een duur apparaat maar zoals bij zoveel doen de klanten deels R&D en UAT. Winter-project om hick-ups en bugs eruit te halen :mrgreen:
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door STXrider »

Als je van de route afwijkt, duurt het herberekenen ook best lang....... :? voor een nieuw apparaat. je mag verwachten ondanks de oude indeling van bediening van zoeken etc. dat de snelheid wel goed zit met nieuwe chips in 12 jaar. :( valt een beetje tegen.....
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door NULDEN »

RvGS schreef:Vandaag een A naar B route gereden, dus geen simulatie mode. Het volgende viel me op bij de weergave "komend volgende afslag" of te wel Next Turn Pop-up;

1e Next Turn Pop-up schermafbeelding laat netjes de active route, correct wegen en de aangegeven rijrichting zien, op 300m.
2e schermafbeelding is de normale active kaart, op respectievelijk 200m afstand van de komende rotonde (Ulenpasweg).
2e Next Turn Pop-up afbeelding laat bij 90m geen actueel beeld meer zien, kaart/straat/route lijn zijn van slag.
Nadat het Pop-up scherm verdwenen is wordt vervolgens de route en kaart weer correct weergeven.
Next Turn Pop-up 1717 300m.jpg
Next Turn Pop-up 1717 200m.jpg
Next Turn Pop-up 1717 90m no route displayed.jpg
Toestel Instelling: via Stel in -> Next Turn Pop-up -> Both

Zoals hierboven aangegeven is een paar keer voor gekomen tijdens deze rit. Het vreemde is dat dit, zo het lijkt, een inconsequent issue is aangezien bij diverse andere afslagen/wijzing van de rijrichting het wel goed weergeven wordt.

Heb ik ook onder vonden en hiervan al een melding gemaakt bij GARMIN.

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door STXrider »

Vannacht had ik nachtdienst en heb de 276Cx maar even de weg laten wijzen. Ik heb ook de route begeleiding ingeschakeld.

Wat ik constateerde was:
  • Ik krijg maar 1 pop-up en die komt op 120m en blijft staan tot 0m. Ik krijg niet 2x een plaatje of zo, waar anderen het over hebben, maar dat is misschien een instelling?
  • Op de heenweg gaf de GPS 1x een streep, bij opbouw plaatje in pop-up.
  • Op de heenweg ging de GPS 1x uit, bij opbouw plaatje in pop-up.
  • Op de terugweg ging de GPS 2x uit, bij opbouw plaatje in pop-up.
In alle gevallen komt het doordat het apparaat de pop-up wil laten zien. Het lijkt er een beetje op dat het werkgeheugen te klein is :? ?. 1x had ik een paar aanwijzingen achter elkaar en dan komt hij tijd tekort en liet hij een streep zien in het vak van het plaatje. In de andere gevallen dan komt de pop-up naar voren, rechts staat de tekst al en even later komt het plaatje er achteraan. Dit zou natuurlijk tegelijk moeten gebeuren........toch. Vandaar dat ik denk dat de rekencapaciteit te klein is of zo.... Kan hij de opbouw niet bijhouden en plop, heel het apparaat uit! 3x uit op 50km vind ik wel veel. Snelwegen geen probleem, maar juist binnen de bebouwde kom waar je de kruisingen / rotondes hebt.
De route naar mijn werk is maar 24km maar ook met het herberekenen doet hij er heel lang over als je van de route afwijkt en daarin is de Zumo 550 veel sneller.

Ben benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door Mike Schenk »

STXrider schreef:Als je van de route afwijkt, duurt het herberekenen ook best lang....... :?
Dat komt denk ik doordat de Zumo's een hele andere wijze van herberekenen hebben dan de 276Cx. De Zumo's proberen je zo snel mogelijk op de oorspronkelijke route te krijgen. Pas als je dat lang negeert gaat hij echt volledig herberekenen en dat duurt dan ook langer. De 276Cx lijkt meteen de complete route naar het volgende punt te herberekenen en dat dat langer duurt dan snel terug naar de route is verklaarbaar.

Het heeft beiden voor- en nadelen.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door STXrider »

Maar dat verklaart niet het feit waarom, tijdens het pop-up gebeuren, het apparaat 3x uit ging? Je gooit het op herberekening (maar 24km!), maar ik gooi het erop dat hij iets te kort komt waardoor hij in de problemen komt. Vanavond weer nachtdienst, en zal dan de identieke route rijden zonder pop-up.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door STXrider »

Gisteren avond en vanmorgen is hij niet uitgevallen, maar hij heeft moeite de plaatjes erbij te plaatsen...... Instructie komt en achteraf de Blanco / streep / geen situatieschets van de route. Als verkeerssituatie zich snel opvolgen is het gelijk een drama. Hij heeft totaal geen snelheid om ze op tijd te laten zien.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up

Bericht door Mike Schenk »

Met uitvallen heb ik geen probleem, maar de Next Turn Pop-up heeft bij mij inderdaad wel problemen. Ten eerste dat hij de tweede keer inderdaad soms iets laat zien waar je niets aan hebt. Geen routelijn, geen eigen positie en soms echt totaal onduidelijk of het uberhaupt wel de kruising is die je moet hebben.

Het tweede punt is dat hij soms erg lang blijft hangen, met je positiepunt voor de kruising. Je weet dus eventjes niet waar je precies rijdt en zeker in een woonwijkje waar je niet bekend bent is dat best lastig met navigeren.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Zojuist heb ik de GPS weer eens meegenomen voor een test. Moest nog wat spullen ophalen. De pop-up had ik op automatisch gezet. De 1e 4,9 km gingen goed. Daarna nog wat schoonmaak middelen voor de auto opgehaald,ging ook nog goed. Toen naar 5,9 km naar huis.

Wat me opviel is:
  • Dat de pop-up verschijnt, maar de cursor / pijltje van positie niet doorloopt op het scherm. Op deze manier rij je wat al eerder eens is opgemerkt in een zeg maar loze ruimte. De pijl staat stil in het scherm en jij bent de rotonde al door. Waarschijnlijk gaat men er vanuit dat je het plaatje duidelijk genoeg is, maar je bent zo aan het einde van de straat en het apparaat is daar dan net aangekomen.
  • De afstand naar de rotonde neem wel af en dan maakt de pijl een sprongetje.
  • Als laatste rij ik bijna thuis de straat in en hop, gaat dat ding weer uit :evil:
  • Het lijkt of hij intern het niet aan kan / verwerken.....
Op een 1 of andere manier verwerkt het apparaat de pop-up niet goed en (knal / conflict in de software) uit dat ding. De pop-up is daarom naar mijn mening niet te gebruiken. Tenzij je zeker 1x per rit het apparaat wilt opstarten. De pop-up is duidelijk maar niet echt handig en als bonus schakelt hij uit. Van de 4 ritten dat ik de pop-up aan had ging hij 3x uit. Bij mij gaat de pop-up dan ook op "UIT"!

Normaal gesproken gebruik ik deze instelling niet op de motor, maar in de auto is het wel handig als overzicht. jammer maar het is niet anders.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

Misschien dat het bij de nieuwe firmware v2.6 opgelost is ?!
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Yep, had ik al bij "update" gezegd, m.b.t. het testritje :mrgreen:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”