GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

re 1 dat kan . . maar ging mee om jou (STXrider) vraag... quote toegevoegd ter verduidelijking
re 2 Garmin is geïnformeerd, en meer dan dat ^ :mrgreen:
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door NULDEN »

RvGS schreef:
Na de update fw2.7 kan ik op dit moment niet eens de Recreatie kaart uit zetten, heb er een filmpje van gemaakt, zegt meer als bladiebla :mrgreen:
https://youtu.be/LlH5cb8o79s
Ik zie even de kaart van City Navigator Europa tevoorschijn komen tijdens het in- en uitzoomen heel vreemd. Want als je zo bezig bentt zie ik dat je in de buurt van Zevenaar bent en eigenlijk moet je dan alleen de details van de basiskaart maar zien er van uitgaande dat de aan gevinkte kaarten niet ook Nederland bestrijk.

Zal al mijn extra kaarten weer tijdelijk inschakelen: CN North America NT 2017.3 ALL / OnRoute Motorkaart West-Europa / OpenFietsMap (Benelux_v15-10-2016) en de OSM generic routable en eens kijken wat er bij mijn gebeurd.

Heb je ook als eens de gps teruggezet naar de fabrieksinstelling en daarna weer aangepast met jou instellingen of daardoor dan het probleem misschien is opgelost.

Zojuist getest in mijn gps GEEN PROBLEMEN werkt goed. :D
Groet, Kees

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

fyi, Master-reset voorafgaande aan fw update gedaan.
mbt Kaart issue's misschien beter in dit draadje -> http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137&t=48336 verder discussiëren voor wie er behoefte aan heeft :wink: .
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door NULDEN »

RvGS schreef:fyi, Master-reset voorafgaande aan fw update gedaan.
mbt Kaart issue's misschien beter in dit draadje -> http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137&t=48336 verder discussiëren voor wie er behoefte aan heeft :wink: .
Ik zie dat je de juiste procedure hebt gevolgd dus is er misschien hierbij wat fout gegaan.
Wat gebeurt er als je de procedure van kaarten installeren nog eens doet.
Als de kaarten op je toestel staan wordt dit weergegeven in het scherm van Mapinsall als je op de knop "aanpassen" klikt dan krijg je de gïinstalleerde kaarten te zien en evt. de nog te installeren kaarten .
Bijlagen
2016-12-18 (3).png
2016-12-18 (3).png (121.16 KiB) 3074 keer bekeken

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Garmin Europe schreef:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.

Het spijt me zeer dat u problemen heeft met uw GPSmap 276Cx.

Ik raad u aan om een software update uit te voeren. Hiervoor kunt u gebruik maken van Garmin Express. Nadat dit programma is geïnstalleerd kunt u op elk moment de software op uw toestel bijwerken.
Klikt u alstublieft op de onderstaande link om de installatie van het programma te beginnen:
http://www.garmin.com/express
Klikt u op de onderstaande link voor een stap voor stap handleiding die u hulp biedt bij het updaten van uw toestel met Garmin Express:
Windows: http://static.garmincdn.com/shared/uk/c ... xpress.pdf
Mac: http://static.garmincdn.com/shared/uk/c ... ss_Mac.pdf

De laatste software versie voor uw GPSmap 276Cx is v2.70.

Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.
Helaas standaard antwoord :( , alsof je toestel niet up-to-date zou zijn na alle Hick-ups.....
Laatst gewijzigd door STXrider op 21 dec 2016 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

Om je gerust te stellen, ik krijg hele andere antwoorden op m'n reportage aan Garmin :mrgreen:
Garming schreef: . . .I'm sorry to hear your having some issues with your GPSmap 276Cx.

I have created another case (13#####) to get these problems solved.
Your other case (12#####) is been send out to an external department en we will keep you up to date.

Apologies for the inconvenience, . . .
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Vraagje?
  • Naar welk adres stuur jij je klachten dan heen?
  • Schrijf je dan in het Nederlands of Engels?
Raar dat de een met een standaard antwoord beantwoord en voor de ander maken ze een speciale call voor aan? :|
Maar ja, als :P er maar iets aan gedaan wordt!
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Peerke
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 319
Lid geworden op: 2 jan 2006 22:13
Locatie: Uden (Brabantse Land)

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door Peerke »

STXrider schreef:Vraagje?
  • Naar welk adres stuur jij je klachten dan heen?
  • Schrijf je dan in het Nederlands of Engels?
Naar Garmin Europe: Nlmarinesupport@garmin.com
Schrijf in het Nederlands. Soms krijg je ook antwoord in het Nederlands. Zie hieronder.
Garmin schreef: Ik heb een case voor u aangemaakt met referentienummer: 1296916. Hierin zal het probleem verder onderzocht worden. Zodra wij verdere informatie over uw case beschikbaar hebben, zullen wij zo spoedig mogelijk weer contact met u opnemen.

Kan u ons ook een paar screenshots versturen van het probleem alsook de Garmin Folder van uw toestel (in .zip bestand)?

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking en geduld.
GPSMAP® 276Cx op een Triumph Tiger Explorer 1200 :wink:
Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot
Red

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

Peerke schreef:
STXrider schreef:
  • Naar welk adres stuur jij je klachten dan heen?
  • Schrijf je dan in het Nederlands of Engels?
Naar Garmin Europe: Nlmarinesupport@garmin.com . .
^ correct, stuur email naar het zelfde adres echter in Engels, gebruik namelijk ook Engelse taalsetting in toestel.
Zoals @Peerke hierboven al vermeld kan je inderdaad ook in het Nederlands je bevindingen melden.
Indien mogelijk duidelijk en stapsgewijs zodat het reproduceerbaar is voor Garmin en zij de eventuele generieke fout kunnen vinden en fixen.
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door Noppie »

Vandaag weer een testje gedaan, heb `m mee gehad in de auto naar het werk. In Basecamp routes gemaakt en in het apparaat gezet. Vanochtend op de heenweg schakelde hij 3x spontaan uit tijdens een "next turn pop up". Op de terugweg een andere route genomen en daarbij bleef ie het perfect doen.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

RvGS schreef: . . Na de update fw2.7 kan ik op dit moment niet eens de Recreatie kaart uit zetten, heb er een filmpje van gemaakt, zegt meer als . . . https://youtu.be/LlH5cb8o79s . .
Opgelost:
Instelling via Map settings -> tab Map -> 'Shaded Relief, optie van ' Show if Avail' naar 'Auto' of 'Do not Show' gezet, met beiden werkt het nu prima.
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
Peerke
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 319
Lid geworden op: 2 jan 2006 22:13
Locatie: Uden (Brabantse Land)

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door Peerke »

RvGS schreef:Instelling via Map settings -> tab Map -> 'Shaded Relief, optie van ' Show if Avail' naar 'Auto' of 'Do not Show' gezet, met beiden werkt het nu prima.
Top :D
GPSMAP® 276Cx op een Triumph Tiger Explorer 1200 :wink:
Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot
Red

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Deze instelling had ik al uit staan, maakt dit nog ergens wat uit? Want dat heb ik nu niet gemerkt :| .
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

De betreffende instelling laat reliëf zien indien aanwezig. Shaded Relief kaarten tonen bergen, valleien, plateaus en canyons etc., gebieden met steile hellingen en bergen lijken meer ruw. Gebruik hiervan kost performance / geheugen voor de opbouw van de kaart op het display omdat er ook meer details getoond moeten worden. Het beste kun je dit zien indien je de kaart verschuift naar regio's zoals de Alpen of de Dolomieten.

Vreemde is dat bij fw2.7 de instelling Shaded Relief, optie 'Show if Avail' niet het probleem gaf zoals in mijn filmpje. Klaarblijkelijk is er verschil in het script tussen de instelling 'Auto' en ' show if avail' :roll: :wink:
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Gisteren met mijn avonddienst met de GPS naar huis......
  • Toestel is niet meer vast gelopen dus in zoverre werkt het :D
    _
  • Echter bij gebruik van pop-ups loopt de GPS :( nog meer achter dan gewoon. Vaak ben je al de hoek om terwijl de positie-indicator nog op een andere weg staat.
    _
  • De 1e pop-up is nog wel ok, maar bij meerdere rotondes of snelle afslagen achter elkaar dan kunnen de velden nog steeds leeg zijn.
    _
  • Wat ik ook belachelijk vind is, dat als ik op een lange weg binnendoor rijdt 750m van tevoren een waarschuwing krijg? Waarom, is een onnodige melding, je rijdt niet zo hard als op een snelweg en het duurt minuten voordat je er bent terwijl ik met 50km door de bebouwde kom rijdt? Voordat je bij de afslag bent krijg je 3 meldingen!
    _
  • Het naderen van de rotonde is ook al zo omslachtig. Op 200/150m komt de pop-up met positie-indicator , de afstand telt af => daarna (nieuw beeld) is de positie-indicator vlak voor de rotonde, daarna (nieuw beeld) springt de positie-indicator op de rotonde. Ondertussen ben je allang van de rotonde af..... Waarom ook hier weer 3 meldingen? Als ze 1 pop-up laten zien en de positie-indicator laten bewegen over de ene pop-up dan sparen ze de processor.
Heb nog steeds het idee dat de capaciteit van de processor van het apparaat niet snel genoeg is om alles goed te verwerken. Teniminste naar de mogelijkheden die het apparaat bied en je ze ook gebruikt........... dus je gebruikt ze dus eigenlijk nooit meer :cry: . terwijl het soms is het wel handig is.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”