Wanneer ik een bestaande route met via punten(8) wil aanpassen geeft hij steeds een directe route. Ook al vraagt hij "wil je wegen volgen" en antwoord ik ja. Wat doe ik verkeerd?
Bij de aanpassing voeg ik gewoon een via punt toe via het menu.
Heeft iemand dit al eens uitgevoerd. Wanneer ik een volledige route maak werkt het goed.
Route aanpassen in het toestel
- tony rave
- WayPoint relatie
Re: Route aanpassen in het toestel
Voorop gesteld: Je hebt niet de viapunten gewist bij route overdracht, kennelijk niet want je praat over 8 vp's.
Maak een copie van de route ('auto'naam is dan Route 001, 002, etc.),
Dat is dan altijd een 'directe route',
Voeg een viapunt in of toe,
Quit,
Druk NAV en toestel vraagt hoe je deze route wilt berekenen (als je optie's op 'Prompt' staan),
Klaar
Direct invoegen/toevoegen aan de bestaande route werkt bij mij ook op dezelfde manier, maar een copie maken is veiliger, verpest je nooit de bestaande route.
In jouw geval staan de route berekening optie's wellicht niet op 'Prompt', wel doen, werkt altijd.
Hoewel, je ziet een vraag 'wil je wegen volgen', dat begrijp ik dan even niet.
Ik heb zojuist, als test, bestaande routes voorzien van extra punten, geen probleem!
Als je een route laadt vanuit BaseCamp/MapSource worden de richtingspunten meegezonden, in dat geval vraagt de 276Cx niet naar de berekenings methode, want dat is dan vragen naar de bekende weg.
Daarom zie je dan (bij activeren van een route) niet hoe een en ander ingesteld staat, toestel rekent (importeert) direct zonder iets te vragen.
Het is een van de redenen waarom ik terug ben bij alleen viapunten overdragen, dus routes eerst herberekenen naar directe routes en dan pas naar toestel sturen. Fool (ik dus) proof !!!
Edit 170811-21:57
Zojuist toch maar eens een route met 'vormingspunten' geladen.
Inderdaad, als je dan een viapunt in-/toevoegt wordt de route daarna uitsluitend als 'directe route' getoond, terwijl de 'recalculate' optie op dat moment ontbreekt. Foutje, lijkt mij.
Oplossing is dus hetgeen ik hierboven schreef: copie maken, dan werkt het wel goed. En in die route kun je vervolgens wel viapunten toevoegen of weghalen.
Laten we hopen dat Garmin-NL meeleest, als ze een beetje interesse hebben in hun werk dan doen ze dat !
p.s. Bij pogingen die ongewilde directe route toch goed te krijgen zag ik ook die vraag 'wil je de wegen volgen' voorbij komen.
Maak een copie van de route ('auto'naam is dan Route 001, 002, etc.),
Dat is dan altijd een 'directe route',
Voeg een viapunt in of toe,
Quit,
Druk NAV en toestel vraagt hoe je deze route wilt berekenen (als je optie's op 'Prompt' staan),
Klaar
Direct invoegen/toevoegen aan de bestaande route werkt bij mij ook op dezelfde manier, maar een copie maken is veiliger, verpest je nooit de bestaande route.
In jouw geval staan de route berekening optie's wellicht niet op 'Prompt', wel doen, werkt altijd.
Hoewel, je ziet een vraag 'wil je wegen volgen', dat begrijp ik dan even niet.
Ik heb zojuist, als test, bestaande routes voorzien van extra punten, geen probleem!
Als je een route laadt vanuit BaseCamp/MapSource worden de richtingspunten meegezonden, in dat geval vraagt de 276Cx niet naar de berekenings methode, want dat is dan vragen naar de bekende weg.
Daarom zie je dan (bij activeren van een route) niet hoe een en ander ingesteld staat, toestel rekent (importeert) direct zonder iets te vragen.
Het is een van de redenen waarom ik terug ben bij alleen viapunten overdragen, dus routes eerst herberekenen naar directe routes en dan pas naar toestel sturen. Fool (ik dus) proof !!!
Edit 170811-21:57
Zojuist toch maar eens een route met 'vormingspunten' geladen.
Inderdaad, als je dan een viapunt in-/toevoegt wordt de route daarna uitsluitend als 'directe route' getoond, terwijl de 'recalculate' optie op dat moment ontbreekt. Foutje, lijkt mij.
Oplossing is dus hetgeen ik hierboven schreef: copie maken, dan werkt het wel goed. En in die route kun je vervolgens wel viapunten toevoegen of weghalen.
Laten we hopen dat Garmin-NL meeleest, als ze een beetje interesse hebben in hun werk dan doen ze dat !
p.s. Bij pogingen die ongewilde directe route toch goed te krijgen zag ik ook die vraag 'wil je de wegen volgen' voorbij komen.
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж
Heb mijn routes 2 maal in het geheugen. Met via punten en ontvlagt via basecamp. Ik ga als volgt te werk. Ik neem via het menu "routes", de bedoelde route met viapunten. Ik selecteer via menu"voeg viapunt toe" ik voeg een nieuw punt toe en via menu "activeer" laat ik de route berekenen. Dan vraagt het toestel "wegen volgen" daar selecteer ik "ja" maar dan berekend hij niet en maakt een directe route.
Ps
Als ik via het menu een nieuwe route maak doe ik dat op dezelfde wijze. Via punten invoegen dan activeer maar dan berekend hij de route wel als ik op "wegen volgen" ja antwoord.
Ps
Als ik via het menu een nieuwe route maak doe ik dat op dezelfde wijze. Via punten invoegen dan activeer maar dan berekend hij de route wel als ik op "wegen volgen" ja antwoord.
- tony rave
- WayPoint relatie
Ja, zoals ik schreef onder EDIT, dat gebeurde bij mij gisteravond precies zo !
Na aanpassing van zo'n route wordt de noodzaak voor herberekening kennelijk niet (volledig) toegepast.
Heb je dus een copie gemaakt van de route (met viapunten) die je wilt wijzigen?
Dat wordt een 'directe route' en die kun je wel aanpassen en opnieuw laten berekenen, toch ?
Dit gedrag is mogelijk een gevolg van de (te haastige ?) aanpassing in firmware om ook routes te kunnen laden die niet initieel berekend hoeven te worden. Dit was in het ontwerp niet voorzien, en voor mij had het zo mogen blijven want de 276Cx is qua karakter een outdoor toestel en hoeft geen Zumo te worden, maar dat schreef ik al eerder.
Nog een reden te meer om alleen 'directe routes' te laden en de oorspronkelijke capaciteiten van het toestel te benutten.
Ben benieuwd of zo'n route aanpassing in de Montana wel goed gaat?
Na aanpassing van zo'n route wordt de noodzaak voor herberekening kennelijk niet (volledig) toegepast.
Heb je dus een copie gemaakt van de route (met viapunten) die je wilt wijzigen?
Dat wordt een 'directe route' en die kun je wel aanpassen en opnieuw laten berekenen, toch ?
Dit gedrag is mogelijk een gevolg van de (te haastige ?) aanpassing in firmware om ook routes te kunnen laden die niet initieel berekend hoeven te worden. Dit was in het ontwerp niet voorzien, en voor mij had het zo mogen blijven want de 276Cx is qua karakter een outdoor toestel en hoeft geen Zumo te worden, maar dat schreef ik al eerder.
Nog een reden te meer om alleen 'directe routes' te laden en de oorspronkelijke capaciteiten van het toestel te benutten.
Ben benieuwd of zo'n route aanpassing in de Montana wel goed gaat?
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж
Hij wil de route niet activeren na de aanpassing wat hij wel doet na het maken van een volledig nieuwe route. Ik had geen copy genomen en kan niet meer terug. Maar geen nood heb de ontvlagde route gereden en de aanpassing uit het hoofd gereden. Ik ga mijn volgende route eens proberen via een copy. Ben momenteel in Sibiu Roemenië.
- tony rave
- WayPoint relatie
Aha, de culturele hoofdstad van EU een aantal jaren geleden, ik benijd je!
Goede reis verder.
Goede reis verder.