276CX loopt muurvast

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
MartinoH
Berichten: 32
Lid geworden op: 4 sep 2017 19:09

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door MartinoH »

STXrider schreef:Koop dan ook een cover dat je op de voorkant klikt.

Cover 276Cx

Je beschermt daarmee je beeldscherm (voor stof) alsmede dat het apparaat echt goed beschermd is ( voor de knoppen) aan de voorkant. Bij mij is het een automatisme en kan het apparaat zo in de zijkoffer leggen zonder dat ik bang ben voor beschadigingen. Tevens is zo'n cover nog makkelijker dan een tasje :wink:
Ik gebruik 'm in mijn expeditietruck 8)

Baird
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2010 12:52
Locatie: Breda

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door Baird »

Ik heb precies hetzelfde gehad, bij Waypoint is hij volledig reset en opgeschoond, de kaarten stonden er nog op, de rest was weg maar in hij deed het weer, Hulde!!

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door tony rave »

Mooi dat het toestel weer als nieuw uit de wasstraat gekomen is.

Als het toestel 'muurvast' zit, het programma hangt - zogezegd, volstaat het vaak de voeding (voertuighouder, usb-kabel, accupack of batterijen) te verwijderen.
Bij opnieuw voeding aanleggen zal het toestel dan een POR (Power-ON Reset) genereren.

Vaak is het probleem hiermee verholpen, althans tot de volgende keer want er zitten kennelijk bugs in vrijwel alle programma's waardoor vastlopen geen onbekend verschijnsel is bij computer-achtige apparaten.

En dan de 'cover' voor de 276Cx. Waardevol ! Waar afgelopen zondagmorgen de motorkoffers en de tentritsen vastgevroren zaten waren de knoppen van de 276Cx normaal te bedienen, het scherm schoon en het toestel bleek, zoals verwacht mag worden, ongevoelig voor de nachtelijke vorst.
Bijlagen
deBarre_ (36).JPG
deBarre_ (36).JPG (40.92 KiB) 1147 keer bekeken
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door STXrider »

Bedankt voor het delen van deze ervaring. Het nut van zo'n cover heeft zich weer bewezen :D

Het is eigenlijk een blamage dat Gaarmin bij de zumo wel een hoesje leverde en een plastic cover voor het duurste apparaat in het segment niet :(
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door RonalT »

Ik snap het verhaal over een cover voor een toestel niet. Dat ding laat je 's nachts toch niet op de motor zitten?
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door STXrider »

Het heeft toch niets te maken met je GPS laten zitten op de motor. Die kan je alleen laten zitten als de omstandigheden goed zijn. Maar tegenwoordig hebben de meeste GPS apparaten wel een tas/hoesje.

De cover is er nier zomaar:
  • Zonder cover heeft het apparaat totaal geen bescherming! Al was het ten 1e een bescherming voor je beeldscherm en je knoppen.
  • Maar je legt hem ook in de koffer
  • Neem je hem mee, dan kan je het apparaat ook niet goed op de tafel leggen vanwege de bult op de achterkant.
    Alléén op "beeldscherm" kant ligt hij plat en dus stabiel.
  • Met een cover valt het trouwens ook minder op dat het een GPS is :mrgreen:
  • Trouwens als je niet rijdt wil je je apparaat ook beschermd wegleggen. Zou jammer zijn als het beeldscherm beschadigd als je niet rijd. Juist het beeldscherm wil je gaaf houden omdat dit het sterke punt is van de 276Cx
Laatst gewijzigd door STXrider op 9 feb 2019 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door fransg »

STXrider schreef:Het heeft toch niets te maken met je GPS laten zitten op de motor. Die kan je alleen laten zitten als de omstandigheden goed zijn.
Mee eens, maar er werd gesteld:
En dan de 'cover' voor de 276Cx. Waardevol ! Waar afgelopen zondagmorgen de motorkoffers en de tentritsen vastgevroren zaten waren de knoppen van de 276Cx normaal te bedienen, het scherm schoon en het toestel bleek, zoals verwacht mag worden, ongevoelig voor de nachtelijke vorst.
Het lijkt er dan op dat men de 276Cx buiten in de vorst heeft laten overnachten.

Dat zou ik toch niet snel doen. Ook al had ik een leuk hoesje (ik heb wel het deksel waarmee het scherm kan worden bedekt).
GPSMAP66st, Explore 2

Baird
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2010 12:52
Locatie: Breda

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door Baird »

tony rave schreef:Mooi dat het toestel weer als nieuw uit de wasstraat gekomen is.

Als het toestel 'muurvast' zit, het programma hangt - zogezegd, volstaat het vaak de voeding (voertuighouder, usb-kabel, accupack of batterijen) te verwijderen.
Bij opnieuw voeding aanleggen zal het toestel dan een POR (Power-ON Reset) genereren.

Vaak is het probleem hiermee verholpen, althans tot de volgende keer want er zitten kennelijk bugs in vrijwel alle programma's waardoor vastlopen geen onbekend verschijnsel is bij computer-achtige apparaten.
knip knip.
Helaas niet in deze situatie, heb hem eerste 12 uur en later ruim 24 zonder batterij laten liggen, na plaatsen batterij en weer aanzetten kon ik hem alleen uit zetten door de batterij er uit te halen: niets hielp, vandaar blij met de acties van Waypoint.

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 388
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door Noppie »

Ik verbaas me er vooral over dat mensen in deze tijd van het jaar in een tent overnachten (eigenlijk tijdens alle jaargetijden wel, maar dat heeft meer met mijn afkeer van kamperen te maken....). :roll:
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door tony rave »

We dwalen af van het onderwerp maar met die regen vandaag moeten we ons toch ergens mee bezighouden.
Gezien ik nog in de 2e wereldoorlog geboren ben (dicht bij jou Noppie, in Aalten) heb ik het 'primitief' overnachten (in schuilkelders) mogelijk met de paplepel ingegoten gekregen.
Daarbij in over 100 landen vaak (en soms langdurig) in hotels moeten overnachten en dan wil ik tijdens vakantie's wel eens iets anders.
Thuis bij de kachel lijkt het mij ook onaantrekkelijk maar eenmaal onderweg ben ik blij met een tentje waarin ik toch warm genoeg en goed kan slapen.

En laat niemand zich ongerust maken, het toestel laat ik ook niet altijd onbewaakt op de motor zitten maar vaak kan dat, naar mijn inschatting, toch wel. Zoals op deze campingplaats ergens tussen Zutphen en Deventer.
Even afkloppen maar ik ben, ondanks een aantal pogingen daartoe, slechts 1 maal bestolen toen ik na een dosis heroine, onbemerkt in een aangeboden drankje gedaan, zo'n 5 uren bewusteloos was.
Over verdere 'onverantwoorde' risico's die ik in mijn leven genomen heb zal ik verder maar zwijgen anders wordt het een boekwerk.
Geen zorg, inmiddels begin ik toch wat voorzichtiger te worden, wijsheid komt immers met de jaren. Of was het iets met die vos :) ?
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Baird
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2010 12:52
Locatie: Breda

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door Baird »

Graag terug naar het onderwerp en anders een draadje openen over het gebruik van het cover.. :D

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door STXrider »

Tot op heden ben ik verschoond gebleven van het "vastlopen".
Is het misschien van / tijdens een bepaalde firmware versie ontstaan?
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

MartinoH
Berichten: 32
Lid geworden op: 4 sep 2017 19:09

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door MartinoH »

Ik kreeg in februari 2018 een nieuwe van Garmin toegestuurd, die is meegegaan op onze reis door zuid amerika. Twee jaar later in Uruguay hetzelfde probleem. Ik heb er de bijl ingezet en nooit meer die rotzooi van Garmin voor mij. Fijn OsmAnd of Maps.me op de iPhone/iPad werkt veel beter en is vele malen goedkoper :D :D :D :D :D

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: 276CX loopt muurvast

Bericht door tony rave »

Nou ja, als ik wel eens hoor wat men voor een iPhone betaalt, dat is m.i. niet weinig. En dan begrijp ik dat velen zoiets ook nog eens binnen enkele jaren weer wisselen voor het laatste pronkstuk.
En eisen en verwachtingen zijn divers, ik geloof niet tevreden te zullen zijn met zo'n iDing op het stuur van mijn motorfiets voor gebruik in alle weersomstandigheden en dat vele jaren lang. De 60CSx doet dat wel al 16 jaren en mijn 276Cx gaf ook nog geen echte problemen.

Kortom: we zijn dus beiden happy met onze keuzes, zij het de een wat eerder en langer dan de ander :) .
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”