Routeberekeningsfout

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Plaats reactie
MartinoH
Berichten: 32
Lid geworden op: 4 sep 2017 19:09

Routeberekeningsfout

Bericht door MartinoH »

Ik probeer soms op de CX een route te plannen :shock: . Wie niet zou ik zeggen. Het overkomt mij behoorlijk vaak dat er bij een lange route van ca. 500-800 km een routeberekeningsfout optreedt. Ik kies dan een korter stukje van ca 250km en dan werkt het wel, zodra ik daar aangekomen ben doe ik de rest, lukt dan ook.

Wat is hier aan de hand??? Heeft iemand een idee?

Ik gebruik de (gratis :D ) kaarten van open streetmap.

Maarten

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: Routeberekeningsfout

Bericht door Noppie »

Eerlijk gezegd maak ik dusdanig lange routes eigenlijk nooit op het toestel zelf maar met Basecamp op de pc of laptop. Maar met kortere routes die ik dan weleens op het toestel maak nog geen problemen gehad. Net als jij zelf dus eigenlijk, dus deze bijdrage is tamelijk zinloos, helaas....
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Routeberekeningsfout

Bericht door STXrider »

MartinoH schreef:Het overkomt mij behoorlijk vaak dat er bij een lange route van ca. 500-800 km een routeberekeningsfout optreedt. Ik kies dan een korter stukje van ca 250km en dan werkt het wel, zodra ik daar aangekomen ben doe ik de rest, lukt dan ook.
Je moet uitgaan bij het maken van routes wat je in 1 dag kunt rijden. Daarbij geef je zelf het antwoord al, de route is te lang. Gewoon in 2 delen knippen :wink:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Routeberekeningsfout

Bericht door bartho »

Gemaakte routes in basecamp tot 600 km heeft hij geen problemen mee. Ik kan wel begrijpen dat je tijdens een reis plots beslist ergens anders heen te gaan en dan deze plaats opzoekt en erheen probeert te navigeren met vermijden autosnelwegen. Dan zal hij waarschijnlijk zeer lang rekenen . Probeer eens met route maken en enkele tussen punten.

MartinoH
Berichten: 32
Lid geworden op: 4 sep 2017 19:09

Re: Routeberekeningsfout

Bericht door MartinoH »

Ik plan mijn routes meestal onderweg in de truck. Ik heb daar wel 220v voor een aansluiting op de mac, maar het is veel sneller om ipv alles tevoorschijn te halen, op de CX te plannen. En dan denk je weleens "hoe zou de route naar Valencia eruit zien vanuit Cáceres". Dat is dan toch een of twee bruggen te ver :roll: . Dus dan maar de mac erbij pakken :|

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Routeberekeningsfout

Bericht door STXrider »

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je wilt rijden, en welke soort wegen je kiest. Met snelwegen kom je wel aan de 800km :wink:

Zelf maak ik eerst gebruik van Basecamp, en plan de route als een directe lijn en dan gaan we plannen :mrgreen: om zo dicht bij de "optimale" rechte lijn te blijven...... Van de directe lijn maak ik duplicaat, en daar werk ik dan weer mee. Is de route te lang heb je nog steeds de directe lijn als basis :wink:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”