Wat ik mis

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Plaats reactie
bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Wat ik mis

Bericht door bartho »

Na een jaar het toestel intens te gebruiken ben ik gematigd tevreden. Twee dingen mis ik toch.
1. Een track omrekenen naar een route. Dat mis ik enorm. Dat bespaard veel werk nu moet ik een verkregen track om bouwen in basecamp naar een route. En vermits ik nu twee routes (1 ontvlagde en 1 originele) en een track naar het toestel moet zenden blijft het een omslachtige bezigheid. Vb: voor mijn reis naar Noorwegen stonden er 44 routes en 22 tracks in het toestel.

2. Bluetooth connectie naar headset. Werkt nog steeds niet. Voor de prijs van het toestel zou dit toch mogen. Bij de aankondiging van het nieuwe toestel was dit 1 van de nieuwe features. Máár het werkt niet. Zoals draadloos verzenden werkt ook niet.

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: Wat ik mis

Bericht door Noppie »

Waarom de originele en de ontvlagde route en de track naar het toestel zenden ? Ik stuur altijd alleen maar de ontvlagde route naar het toestel en dat werkt prima.
Wat de bluetooth connectie met een headset betreft zie het topic van Radja. Daar blijkt dat het iig deels wel kan werken.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Wat ik mis

Bericht door bartho »

Ik stuur de originele route mee omdat als ik toch nog een aanpassing aan een route wil maken , dit niet mogelijk is met de ontvlagde of ik moet gans de route hermaken.
Wat betreft bluetooth ja gedeeltelijk maar als je intercom gebruikt werkt het niet. Iets dat ik niet begrijp want de zumo 's doen het voortreffelijk. Waarom gebruiken ze die software niet. Heb die vraag ook aan garmin gesteld maar tot hiertoe geen antwoord.
Laatst gewijzigd door bartho op 14 sep 2018 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Wat ik mis

Bericht door STXrider »

Als aanvulling op de diverse bloopers die Garmin heeft gemaakt is, dat het apparaat geen snelheid heeft m.b.t. al zijn functies! Locatiebepaling excellent, maar loop achter op de positie. De SPIII was nog beter!Ik denk dat dit toestel te snel op de markt hebben gebracht, met alle gevolgen van dien. Ook met de know-how die Garmin heeft m.b.t. bleutooth vind ik niet mogen. Als marktleider moet dit gewoon goed functioneren. Bij de 1 werkt het en de ander niet. Ik ben niet ontevreden want het apparaat heeft toch pluspunten t.a.v. de concurrentie maar wel met een paar irritante :evil: nadelen.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: Wat ik mis

Bericht door Max Kool »

Het enige dat ik mis is overdag zwarte fonts met een wit lijntje eromheen zoals de 276C en 278 hadden in overlay mode. Veel beter leesbaar.

Oke, nog een klacht, makkelijker omschakelen van route-boven naar Noord-boven.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Wat ik mis

Bericht door bartho »

Overweeg toch hem te verkopen, hoeveel kan ik vragen van zo'n toestel tweedehands?

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Wat ik mis

Bericht door tony rave »

Ik gok dat een verzekeringsmaatschappij een navigatietoestel in zo'n 60 maanden liniair afschrijft naar 0,00 Euro.
Je hebt het toestel nu zo'n 14 maanden.
Dan blijft er zo'n 46/60 maal de huidige aanschafwaarde van het geheel over als maximale waarde, vind ik.
Mits e.e.a. in prima staat is, b.v. krassen op het scherm zijn funest voor de verkoopwaarde.

Heb zojuist weer 3300 kms gereden en ben zeer tevreden. Ook mijn reisgenoot met nu een 276Cx, na jarenlange ervaring met een 278, (we reden om de andere dag voor) is er blij mee.
Weliswaar rijden we altijd eigengemaakte routes en hebben geen track>route conversie nodig.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Wat ik mis

Bericht door bartho »

Merci voor de tip.

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 300
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat ik mis

Bericht door Hzee »

Ben gisteren thuis gekomen na een week zon overgoten Dolomieten trip.
Ca 4000 km gereden en toestel heeft me niet in de steek gelaten. Gewoon routes rijden gemaakt in BC. No problem. Oke, bluetooth in combinatie met andere toestellen als telefoon is niet mogelijk als de 276cx is gekoppeld. Maar dit wordt ruimschoots godgemaakt met de fantastische afleesbaarheid in de zon, en geen gdonder met touchscreen.
Dus voor recht toe recht aan gebruik waar feitelijk een navigatie aan moet voldoen een prima toestel, al hoewel dan wel fors aan de prijs.

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Wat ik mis

Bericht door STXrider »

Navigeren met de Zumo 550 was super, nooit problemen met bleutooth, en dan koop je in feite het "vlaggeschip" en het is een drama. Maar toch ben ik super blij :D met dit toestel. Nooit problemen, rij je op track opvragen en ploep daar is de route. Vind het trouwens wel raar dat indien je een route laad, het apparaat zoooo laaannng over de berekening moet doen, ondanks herberekenen op je eigen kaartmateriaal . :roll: dit begrijp ik echt niet? Dan zie ik anderen wel eens turen en dan denk ik zien ze dan niet waar we heen gaan.... Vergeleken met alle andere toestellen is er geen die het scherm kan evenaren :D . En dan ben ik weer blij! :mrgreen:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: Wat ik mis

Bericht door Max Kool »

Eigenlijk mis ik een SDK, zodat ik een bestaande firmware kan tweaken...
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”