rechte lijn na plaatsen extra via punt in route

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Plaats reactie
Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 297
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

rechte lijn na plaatsen extra via punt in route

Bericht door Hzee »

Als ik op het toestel in een bestaande route een via punt invoeg krijg ik alleen nog maar rechte lijnen. Iemand een idee waarom en hoe dat is op te lossen? Rechte lijnen routering is uitgeschakeld.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: rechte lijn na plaatsen extra via punt in route

Bericht door tony rave »

Als het gaat om initieel 'directe routes', zie:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137 ... &start=270 (17 mei 2019 18:05)

Gaat het om een 'auto-route', zie:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137 ... te#p430165
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 297
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

Re: rechte lijn na plaatsen extra via punt in route

Bericht door Hzee »

Sorry, maar ik zie in de links geen relatie met mijn vraag. Inden ik slechts 1 via punt toevoeg op de 276cx krijg alleen nog maar rechte lijnen op het toestel.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: rechte lijn na plaatsen extra via punt in route

Bericht door bartho »

Heb mijn 276 niet meer maar voor zo ver ik mij herinner kan je een bestaande route niet aanpassen. Je moet eerst een copy maken en deze bewerken, dat gaat wel. Dit staat hier uitgelegd ergens in dit forum, je moet even zoeken.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: rechte lijn na plaatsen extra via punt in route

Bericht door tony rave »

Hzee schreef:Sorry, maar ik zie in de links geen relatie met mijn vraag. Inden ik slechts 1 via punt toevoeg op de 276cx krijg alleen nog maar rechte lijnen op het toestel.
Staat er toch wel, namelijk:
tony rave » 25 jun 2018 20:47
De 'auto-route'
- route is niet direct te inverteren en/of te wijzigen (eerst dupliceren).


Een autoroute wijzigen betekent dat het een directe route wordt.

Echter, waarschijnlijk sinds de laatste update, komt bij het activeren daarvan het routerings keuzemenu niet meer tevoorschijn. Het is opnieuw een directe route geworden.
Daarom nu: STOP-NAV, dan het toestel UIT/AAN en opnieuw de gewijzigde route activeren.
Dan krijg je wel het keuzemenu, als dat tenminste op 'Prompted' staat ingesteld. Zo niet, dan wordt de route berekend zoals tevoren ingesteld (kortste, snelste, etc.).

Een met het toestel gewijzigde route is dus niet meer de exacte route uit b.v. BaseCamp maar wordt nu berekend door de 276Cx, volgens de instelling van het toestel.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”