Nav 6 gemiste kansen Garmin

Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30 mei 2005 23:26
Locatie: Oldenzaal

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Hunter6 »

R1200GS uit 2017. Rode driehoekje komt op het scherm van de motor, en geeft het ook door aan de Nav.

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1278
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Het lijkt wel of BMW het niet wil begrijpen, waarom niet voor een standaard Navigatie product alle gerelateerde navigatie en bedienings software gelijk maken in de verschillende type motorfietsen. Maakt het voor hun zelf ook eenvoudiger om issue op te lossen.

Jammer.

Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

paulusgs
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jun 2011 21:02

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door paulusgs »

Alhoewel ik je vraag begrijp Ruud (heb zelf ook een BMW NAV en Virb), ga je voorbij aan een belangrijk aspect. Je hebt namelijk een toestel gekocht van BMW en niet van Garmin. Dat dit toestel geproduceerd wordt door Garmin is van ondergeschikt belang. Als een BMW toestel een Garmin accessoire als een Virb moet kunnen bedienen, waarom dan ook niet een GoPro? En als je het omdraait kun je ook aan Garmin vragen waarom niet al hun Zumo's compatible zijn met BMW's multifunctionele controller. Natuurlijk zou het mooi zijn als dit allemaal mogelijk is, maar ik zou het niet willen kwalificeren als een "tekortkoming" van BMW.

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1278
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

@Paulus,

Als de Virb optie in de Nav is ingebouwd door Garmin op verzoek van BMW moet het ook naar behoren werken, dat is mijn punt. Je kunt de Virb wel bedienen vanaf het scherm maar dat ben je dus je navigatie kwijt, niet handig dus. Als je dit dan vergelijkt met de Z395, die ik ook heb dan kun je dus gewoon je navigatie gebruiken en je Virb bedienen, en zo hoort het volgens mij. BMW of Garmin hebben zich er nu erg makkelijk vanaf gemaakt. Ook het aannemen van mijn klacht verloopt zeer stroef, beide partijen willen geen verantwoordelijkheid nemen om dit op te pakken.

Is wel een verkooppunt bij de NAV VI dat dit nu is toegevoegd, dus wel reclame maken maar het niet naar behoren laten functioneren. Dat is wat ik wil aangeven.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door hka »

Dat laatste is helaas niet ongebruikelijk!

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door RonalT »

Ruud Woudstra schreef:....
Is wel een verkooppunt bij de NAV VI dat dit nu is toegevoegd, dus wel reclame maken maar het niet naar behoren laten functioneren. Dat is wat ik wil aangeven.
Dat is onderhand wel duidelijk, denk ik.
Maar of het iets helpt... :cry:
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1278
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Brief van BMW NL ontvangen na mijn klachten in Duitsland en NL. Probleem wordt nu teruggelegd bij de dealer, volgende week een afspraak om het probleem te tonen. Ik verwacht er niets van maar zal het BMW plan maar volgen. Dealer moet dan weer terug naar BMW. Ik heb nu juridisch een klacht ingediend dat de NAV VI een product is wat niet werkt volgens de beschrijvingen.

Ben benieuwd wat de volgende stap zal zijn.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door hka »

De dealer verwijst je weer terug naar BMW.... :mrgreen: !

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1278
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Dat denk ik dus ook. Maar wil ik verder komen in deze strijd dan zal ik het juiste stappenplan moeten volgen.

We zullen het wel zien. Wordt vervolgd.....

Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
GKW
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 226
Lid geworden op: 1 aug 2005 09:30
Locatie: Malden

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door GKW »

En? Is er nog een vervolg gekomen?
2020 R1250GS LC Exclusieve voorzien van een BMW Navigator VI

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1278
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Ik heb een remote gekocht voor de Virb en deze op het stuur gemonteerd, werkt veel beter. De NAVI zit te ver van je af om goed te kunnen bedienen. Dus dit punt heb ik laten vallen bij BMW.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Plaats reactie

Terug naar “BMW Navigator”