Nav 6 gemiste kansen Garmin

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Hoi,

Heb de nieuwe Nav 6 nu op de BMW en na wat opstart issues nu alles up to date. Wat mij direct opvalt is dat de software van dit peperdure toestel achter loopt op de Zumo 395, 595 en dat vind ik erg jammer. Garmin zet met dit toestel met een super scherm een verwachtingspatroon neer wat ze niet waar maken.
- Virb is niet even te bedienen vanaf het scherm, je moet door de menu's heen en dat is dus gevaarlijk op de motor.
- Gevaarlijke situaties mist ook in dit toestel, en dat is een hele mooie optie op de Zumo's.
- Menu's niet zo gebruikers vriendelijke als de nieuwe Zumo's vind ik.

Hopelijk komt Garmin snel met een software update om dit op te lossen. Ik zal het ook aan Garmin gaan melden, hoe meer gebruikers dit gaan doen des te meer invloed we hebben. Heb de juiste link even aan Hans (MrGPS) gevraagd waar dit te melden.

Alleen voor de inbouw op de BMW met handvat bediening en het super scherm is het te overwegen om deze Nav 6 te kopen. Heb je dat niet nodig dan zou ik zeker de gewone Zumo overwegen, scheelt een boel €€€€€.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22861
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door HaWee »

de Nav is gemaakt door Garmin maar naar de wensen van BMW dus ik weet niet of je deze vraag bij Garmin of bij BMW moet neerleggen.
"Always Look on the Bright Side of Life"

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

In de bijgaande papieren verwijst BMW voor alle info naar Garmin, dus ik denk dat ze alles afschuiven naar Garmin.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 mei 2005 23:26
Locatie: Oldenzaal

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Hunter6 »

Garmin/BMW zijn zelf van mening dat het toestel perfect is. Sinds het verschijnen van de NAV6 is er (nog) geen firmware update nodig geweest.

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Uiteraard zal de leverancier dit aangeven, maar als consument hebben we toch wel het laatste woord en zal er nog het een en ander moeten worden verbeterd aan dit toestel, zeker in de gebuiks interface.

Ik heb Garmin over mijn bevindingen geinformeer maar afwachten waar ze mee terugkomen.

Gr, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Nu een aantal contacten met Garmin gehad en het Zwarte-pieten lijkt begonnen. Er wordt niet ingegaan op mijn vragen en opmerkingen over de Nav6 en men verschuilt zich achter BMW. Dit schiet dus niet op, mogelijk de verkeerde ingang bij Garmin nu contact gehad met de support afdeling in NL en UK.

Ik zal eens kijken of er een aftersales organisatie is die ik kan benaderen over de issues met de Nav6.

Mocht iemand een adres of afdeling weten dan houd ik mij aanbevolen voor dei info.

Wordt vervolgd.

Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door guzzi vero »

Garmin heeft enigszins "gelijk" dat ze de vinger naar BMW wijzen. Deze is immers de opdrachtgever.
Desondanks kan je via een achterpoortje hen toch info, technical support vragen:

https://support.garmin.com/en-GB/?produ ... 20Motorrad

Ga nu wat ruiten ingooien maar de support medewerkers in de UK zijn behulpzamer en kennen de producten beter dan Garmin BeNelux. Althans ik heb heel goede ervaringen met hen. So I do hope your English is up to standard to take the bull by the horns lol
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Dank voor de link. Zal mijn very best doen. :wink:
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Garmin heeft gereageerd, en twee zaken aangegeven:

A: BMW is verantwoordelijk voor de interne software van dit toestel.
( Ik heb BMW aangeschreven en om een reactie gevraagd)

B: Wel heeft Garmin mijn punten doorgestuurd naar de software afdeling van Garmin, mogelijk helpt het.

Tip: Mocht je ook dit soort uitdagingen ervaren, MELD het bij Garmin, hoe meer reacties hoe meer kans we hebben op aanpassingen

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

VForce
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 okt 2004 16:28

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door VForce »

Ik heb eerder vandaag een e-mail naar de klantenservice van BMW Nederland gestuurd met het verzoek aan Garmin opdracht te geven de software/besturing op hetzelfde niveau te brengen als bijvoorbeeld in de Zumo 595. Zojuist ben ik gebeld door een medewerker van deze klantenservice met de vraag wat ik eigenlijk bedoelde waarop ik hem haarfijn uit de doeken heb gedaan waar het bij de Nav VI en dus ook nog de oudere Nav V die nog steeds leverbaar schijnt te zijn aan schort.

Mijn uitleg was schijnbaar zo duidelijk dat hij daarna meteen begreep wat ik bedoelde en hij wist mij ook nog te vertellen dat de eindverantwoording voor hoe het apparaat er wat specificaties komt uit te zien bij BMW ligt. Hij heeft mij uitgelegd uit te gaan zoeken bij wie exact het probleem of verzoek nu op het bordje gelegd dient te worden; hij ging er van uit dat dit BMW GmbH in Duitsland is en zou ook zorgen dat het dan daar terecht zou komen.

Ik ben benieuwd en gezien de tijd van het jaar klopt mijn hart vol verwachting.

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Super, hoe meer mensen er de moeite nemen om aan de bel te trekken des te meer kans we hebben op een update.

Ik heb ook een email naar BMW klanten service gestuurd maar nul reactie. Welk email adres heb je gebruikt dan stuur ik nog even een email er achteraan.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

VForce
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 okt 2004 16:28

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door VForce »


Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1163
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door tencats »

Tijd voor de knuppel in het hoenderhok.

Niet om het een of ander, voor mij hoeft dat helemaal niet. Ik vind de NAV V goed zoals-ie is. Al die toeters en bellen met messages en streaming muziek is m.i. volledig overbodig. Net zo nutteloos als die melding "gevaarlijke punten" want als je het zelf niet kan inschatten moet je niet op een motor gaan zitten.

Als je de moeite wilt nemen om 'm te verbeteren, richt je pijlen dan op het niet correct werken van de kronkelwegen want daar hebben we allemaal wat aan. En dat ligt ook nog eens bij helemaal bij Garmin/Here.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Ah, ik zal BMW een email sturen, ik heb de klanten service van BMWmotorrad aangeschreven.

Wat betreft de opties, ja iedereen is daar vrij in om te kiezen wat hij/zij wil, maar als je een toestel als de Nav6 koopt voor zoveel geld moet alles er gewoon op en aan zitten. Zelf gebruik ik geluid ed ook niet, waar ik wil dan weer de Action cam kunnen bedienen vanaf het scherm, dat is nu een drama.

Maar ik zal zeker alle punten benoemen bij herr BMW.

Grt, Ruud.
Laatst gewijzigd door Ruud Woudstra op 27 nov 2017 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Nav 6 gemiste kansen Garmin

Bericht door Ruud Woudstra »

Update: BMW.

Ik heb vanavond de klantenservice maar eens gebeld, kreeg geen enkele reactie op mijn email en klantencontactformulier.

De email is terug gevonden en het emailadres was niet goed. Voor klachten naar BMW is het juiste adres:
BMWklantenservice@bmw.nl.

De email is nu in behandeling en zodra er nieuws is wordt ik geinformeerd.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Plaats reactie

Terug naar “BMW Navigator”