NAV VI problemen met converteren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

NAV VI problemen met converteren

Bericht door Ruud Woudstra »

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met het converteren van een track naar een reis. Wat gaat er fout:
- Ik maak een route in BC, en maak daar een track van.
= Deze track verstuur ik naar de NAV VI, en komt dan in de map Sporen.
- In deze maak selecteer ik de track en geef dan op Converteer naar Reis, dit werkt ook.
- Nu staat de geconverteerde reis in de Reisplanner, als ik die dan selecteer en op kaart druk, zie ik netjes de route staan op de kaart.
- Nu druk ik op GA, en dan gaat de NAV toch weer herberekenen en maakt er een snelle route van, ik blijf de originele track wel zien.

Toestel staat op herberekenen UIT.

Het heeft altijd gewoon gewerkt, ik heb alleen de laatste update van een paar weken terug, Timezone, erin gezet. Geen idee of dit van invloed is maar ik kan niet vinden wat er nu fout gaat.

Graag even hulp.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: NAV VI problemen met converteren

Bericht door FM »

Nadat je op 'GA' gedrukt hebt, komt hij niet eerst vragen om het beginpunt dan wel het eindpunt te selecteren?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: NAV VI problemen met converteren

Bericht door Frank »

Dat is de vraag die je dan zou moeten krijgen. Als je dan kiest voor het eindpunt, wordt de route inderdaad herberekend volgens de instellingen die op dat moment actief zijn.
Dit gedrag hebben alle Zümo's van de 3xx en 59x serie en volgens mij dus ook de Nav VI.
@Ruud: dit moet je dan al eerder meegemaakt hebben....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: NAV VI problemen met converteren

Bericht door FM »

Frank schreef:Dat is de vraag die je dan zou moeten krijgen. Als je dan kiest voor het eindpunt, wordt de route inderdaad herberekend volgens de instellingen die op dat moment actief zijn.
Nuance: er wordt rechtstreeks naar het eindpunt genavigeerd als je je niet op de route bevindt !

Ben je op de route (bv op het beginpunt), en je kiest voor het einde, dan wordt gewoon de route gevolgd.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: NAV VI problemen met converteren

Bericht door Frank »

Goede toevoeging!
Ik ging er eigenlijk van uit dat Ruud Woudstra het converteren thuis aan het testen is. Maar goed, als hij reageert weten we hoe het zit.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: NAV VI problemen met converteren

Bericht door Ruud Woudstra »

Heren, dank voor de aanvullingen. Ik ben er al achter wat ik fout heg gedaan. Ik was inderdaad thuis aan het testen voor een route die ik vanmiddag heb gereden. Dus binnen en geen satelliet verbinding. En dus ook opgegeven naar eindpunt.
Toen ik de Nav op de motor had en in de straat stond en de route weer opvroeg, met satelliet verbinding ging het dus gelijk goed, omdat ik ook op het begin van de route stond.

Stom, stom, stom, helemaal niet aan gedacht dat ik ook de satelliet verdinding moest hebben en dan dus naar het begin navigeren.

Dank,

Grt Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Plaats reactie

Terug naar “BMW Navigator”