Tracker functie werkt niet

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door Ruud Woudstra »

Hans,

Ik ga het wel melden bij Garmin support. Wordt vervolgd. Ik heb op alle devices, Laptop, Samrtphone en tablet, de Garmin connect geinstalleerd. Die start wel maar vindt de NAV VI ook niet, staat ook niet in de Garmin lijst. Ik denk zelf dat dit het probleem i dat de NAV VI niet bekend is gemaakt op dit platform.

Houdt ons mooi van de straat ipv motorrijden. Maar ik wil het klaar hebben voor ik naar Ierland ga.

Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18257
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door JaVaWa »

Connect is alleen bedoeld voor fitnesstoestellen (en ook een paar outdoormodellen), niet voor zumo's en nüvi's. Het heeft dus geen zin om Connect te installeren of te goochelen met Connect-links...

Zo geven ook de ervaringen met Oregon en Edge toestellen geen indicatie over de werking van live track op "automotive" toestellen. Het zou moeten werken, o.a. op de zumo 595 en 396, en ook op bepaalde nüvi-modellen. Ik kan het bij gebrek aan zo'n toestel helaas niet uitproberen. Wel een filmpje op Youtube gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=Vz6_I9FRDFc

Overigens heb je wel de app Smartphone Link van Garmin nodig, installeer die eens op je telefoon (als je 'm nog niet hebt).
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 130 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
hswoudenberg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2009 13:55
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door hswoudenberg »

Hallo JaVaWa,
Heb het filmpje bekeken. Ook ik gebruik de Smartphone Link-app van Garmin.
Echter in het filmpje zie ik een andere versie van de app dan dat ik heb.
In mijn versie is er geen knop voor LifeTrack. Zie de afbeeldingen hieronder van mijn telefoon.

Afbeelding

Afbeelding

Groet,
Hans

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door Ruud Woudstra »

Ik heb de video ook bekeken en mis de opties ook.

Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18257
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door JaVaWa »

Misschien ontbreken de opties omdat de Navigator de mogelijkheden niet (op de juiste manier) doorgeeft aan de app?
Even afwachten tot een zumo 396/595-eigenaar deze functionaliteit bekijkt/uittest... Als het daar wel werkt, dan contact opnemen bij BMW ipv Garmin.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 130 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
hswoudenberg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2009 13:55
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door hswoudenberg »

Als ik naar de schermvoorbeelden kijk in de App-store zie ik ook geen optie voor LifeTrack. Als Garmin z'n app wilt 'verkopen' lijkt het mij logisch dat ze alle opties laten zien. Dus ook de LifeTrack optie. Ben benieuwd wat Ruud zal horen van Garmin.

Groet,
Hans

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door Ruud Woudstra »

Vandaag Garmin Support gesproken over de problemen met de Live tracker. Het is een bekend probleem bij Garmin (gelukkig) en er wordt nu in de US aan een nieuwe firmware update gewerkt voor de NAV VI. Verwachting is dat deze op korte termijn (Garmin tijd) beschikbaar komt via GE.

Dus gewoon dit even in de gaten houden en hopen dat het wordt opgelost. Via Garmin Connect gaat het niet werken.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
hswoudenberg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2009 13:55
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door hswoudenberg »

Hallo Ruud,
Bedankt dat je Garmin heb gebeld. Er is nu tenminste meer duidelijkheid.
Hopelijk wordt de tracker functie snel geactiveerd. Het wordt dus inderdaad GE in de gaten houden.
Zou mooi zijn als de nieuwe firmware voor de vakantie wordt vrijgegeven.

Groet,
Hans

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door Ruud Woudstra »

Nieuwe software 5.2 is beschikbaar.

Helaas lost het dit probleem niet op. Alles werkt totdat je op je Laptop of smartphone de kaart wilt openen dan blijft het scherm leeg.

Garmin maar weer bellen. :evil:

Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door Ruud Woudstra »

Garmin support engineer gesproken met kennis van zaken. :D :D

Wat gaat er fout en waar zit het probleem.

Het zit niet in de BMW NAV VI maar in de Bluetooth verbinding naar de Smartphone. Het protocol dat door de smartphones van Chinese makelij wordt gebruikt is niet compleet. Het betreft de volgende toestellen:
- Huawei series
- Samsung A/J types
- Lenovo
- Motorola
- One plus.
Deze gebruiken Bluetooth LE (low energy) en geven niet alle info goed door mbt de Tracker info. In de nieuwste toestellen met Android 7.1 en 8.0 is dit voor Huawei opgelost aan de toestel kant. Nu moet alleen Garmin haar protocol nog gaan aanpassen. Dit zijn een zeer complexe zaken omdat elke aanpassing kan leiden tot een probleem in een ander device bv headsets. Er is dan ook geen datum beschikbaar waarop dit wordt vrijgegeven.
Probleem moet dus worden opgelost door Garmin met een sw update voor de BMW NAV VI.

Toestellen waarmee het wel zou moeten werken zijn;
- Iphone met de nieuwste IOS 11.3.1.
- HTC U11 met Android 8.0
- Huawei Mate 10Pro.

Bij alle NIET Auto en motor navi's werkt dit protocol al wel vandaar dat het moeilijk zoeken is.

Zijn er NAV VI gebruikers met een Iphone die dit kunnen testen en hun bevindingen dan kunnen melden.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
hswoudenberg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2009 13:55
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door hswoudenberg »

Hoi Ruud,
Aan de ene kant klinkt het aannemelijk het verhaal van Garmin.
Aan de andere kant zou ik verwachten dat als er niet goed wordt gecommuniceerd tussen de VI en de app er ook geen uitnodiging wordt verzonden aan de volger. Of dat er in ieder geval wel een 'goed' scherm wordt geopend maar dan zonder locatie weergave.
Ik gebruik zelf de app op een Samsung S5 Neo. Deze Samsung zou niet het lijstje staan van niet werkende toestellen.
Oké, het is wel al een ouder toestel, al enkele jaren, dus het zou kunnen zijn dat deze met een oud protocol communiceert.
Daarnaast gebruikt Garmin schijnbaar verschillende site's voor locatieweergave. Mijn Oregon linkt naar https://livetrack.garmin.com/.... en mijn VI linkt naar https://my.garmin.com/....

Ik zal in mijn omgeving eens op zoek gaan naar een gebruiker van een van de werkende modellen telefoons om verder te testen.

Ruud, bedankt voor je moeite zover.

Groet,
Hans

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door Ruud Woudstra »

Hans,

Klopt, het probleem zit erin dat de Chinese toestellen een deel Bluetooth hebben, dat door de regering wordt bepaald, vrij land he. Een deel van de gegevens komen wel door maar met name de locatie gegevens die worden gebruikt voor deze optie komen niet door vanuit je smartphone. Oudere toestellen zijn sowieso de klos.

Ik zal vanavond eens testen met een iphone van het vrouwtje.

Wordt vervolgd.

UPDATE:

Helaas de Iphone 5S met IOS 11.3.1 werkt ook niet. Alles gaat ook hier goed totdat de kaart moet worden opgebouwd en dan blijft het scherm leeg. Heeft iemand een nieuwe Iphone om dit te testen of een HTC U11.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door Ruud Woudstra »

Vandaag weer verder gezocht naar een oplossing. Het koppelen van miojn Huawei en de Iphone5S gaat probleemloos.

Wat ik nu wel vond op google is dat je voor het volgend e Garmin Tracker optie nodig hebt, zie plaatje.

Deze optie heb je nodig om de Tracker optie aan de praat te krijgen, dit is dus wat anders als Garmin Smartlink en Garmin Connect. Iemand deze optie wel kunnen vinden???

Grt, Ruud.
Bijlagen
Garmin Tracker
Garmin Tracker
Garmin-Tracker.jpg (194.24 KiB) 1771 keer bekeken
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18257
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door JaVaWa »

De (inmiddels niet meer beschikbare) GarminTracker app is bedoeld voor de (ook niet meer leverbare) Garmin GTU10.
Niet van toepassing voor jouw situatie.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 130 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Tracker functie werkt niet

Bericht door Ruud Woudstra »

Ok, dank voor de snelle info. Net Garmin gesproken en die verwezen me door naar BMW op daar de App op te halen. Gaat dus niet lukken.

Maar weer verder zoeken.

Ben benieuwd of er uberhaupt iemand is die deze optie aan de praat heeft gekregen.

Grt, Ruud.

UPDATE:: BMW NL klanteservice gesproken, ook deze weet niet of de optie werkt, :evil: :evil: , maar ze gaan het nu uitzoeken. :shock: :shock:
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Plaats reactie

Terug naar “BMW Navigator”