zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door Mgent »

Foto lukt niet.
Tekst normaal wel.
In het toestel, bij TEXT kijk je naar nl_NL.glx dat heb je nodig.
Ga naar http://www.javawa.nl/opstartzumo.html en kies bestand en inlezen.
Nu zou je de tekst moeten kunnen wijzigen, opslaan en terug op het toestel zetten.
Wat ik schrijf gaat over de 595, dus ik denk dat het bij de 396 ook zo wel is.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Frog
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:15
Locatie: Nieuwegein

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door Frog »

Ha Mgent, dank je wel! Gelijk uitgeprobeerd en helemaal gelukt. (Had idd ff niks anders aan m'n hoof....)
EVO FLSTC met Zümo 396 en Favoriete Ex in de helm met oortjes

Gebruikersavatar
Frog
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:15
Locatie: Nieuwegein

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door Frog »

Dank zij geweldige en snelle info van Mgent de intro tekst kunnen wijzigen. Het lijkt er op (lijkt dat het overdreven lange Garmin logo met al dat kaart copyright gezeur maar eens per etmaal wordt getoond. Merk nu dat bij toestel aanzetten direct de nieuwe tekst wordt getoond en als je snel op akkoord (of wat je er van hebt gemaakt) drukt zit je binnen een of twee seconden in je kaartscherm. Dit voor de neuroten (zoals ik) onder ons......... Rij voorzichtig!
EVO FLSTC met Zümo 396 en Favoriete Ex in de helm met oortjes

Gebruikersavatar
juro
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019 09:33
Locatie: Vorden

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door juro »

een maand geleden - na 11 jaar gebruik - met "tranen in de ogen"afscheid genomen van mijn Zumo 550 :( (knopjes waren al deels weg en nu was de software van slag en met welke reset dan ook , ook met batterij eruit, niet meer tot leven te wekken.... jammer, want op de SD kaart had ik heel europa staan) Gewikt en gewogen en vanwege mijn zeer goede ervaringen met de 550 gekozen voor de 396tlm-s en aangeschaft bij way point in Notter.

Ik wist dat de kronkelroutes nog steeds niet top waren en daarom ook de aparte motorkaart laten installeren. :D

Problemen zijn er wel, met name het uitvogelen hoe je op een route komt en het apparaat dan de route op laat pakken. Daar is in dit topic reeds voldoende over gezegd, maar ik heb er een nieuw idee :idea: bij:

wanneer je een route maakt van een track en deze route begint op een andere plek en je wilt niet op het beginpunt starten, maar ergens onderweg, dan kies je de route en kiest dan eerst voor KAART.

Vergroten maar en gewoon naar het punt in de route rijden waar je wilt starten. Als je dan op de route bent geef je aan "ga" en kies dan eindpunt. Dat werkt! Is één handeling meer dan bij de oude 550, maar beter dan opnieuw de route kiezen (met de handschoenen aan..)

Overigens eens met iedereen, diegene die deze goede functie van de 550 heeft laten vervallen, even onder een klein bootje doortrekken zodat ie het goede benauwd krijgt... Geef minimaal de keuze kies begin, einde of geen (waarbij de route dan gewoon staat en je er naar toe kunt rijden alsof je KAART hebt gekozen.... Mogelijk is de KAART optie het echte antwoord....) :)

Tweede verbetering: ik ben erin geslaagd om met dank aan Javawa ( https://www.javawa.nl/zumocolors.html ) een 2e Nederland thema bestand aan te maken met een dubbele dikke route lijn (ik vond de originele wat iel...) Wanneer gewenst stuur ik deze nederland-versie2 graag door, gewoon overzetten naar de thema map op je toestel en dan de 2e Nederland kiezen onderaan de lijst. Niet tevreden, verander dan dit versie 2 bestand naar eigen inzicht. Als het niet lukt heb je altijd de originele Nederland nog om te kiezen.

groetjes

Jur

Gebruikersavatar
juro
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019 09:33
Locatie: Vorden

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door juro »

aanvulling: routes/tracks via de smartphone, dus Garmin Link, werkt echt super.
Meeste routes maak ik nu via de myrouteapp en dat kan gewoon onderweg....

Daar zijn de TomTom boys echt wel jaloers op! Dat wilde ik nog even kwijt...

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door FM »

juro schreef:Problemen zijn er wel, met name het uitvogelen hoe je op een route komt en het apparaat dan de route op laat pakken. Daar is in dit topic reeds voldoende over gezegd, maar ik heb er een nieuw idee :idea: bij:

wanneer je een route maakt van een track en deze route begint op een andere plek en je wilt niet op het beginpunt starten, maar ergens onderweg, dan kies je de route en kiest dan eerst voor KAART.

Vergroten maar en gewoon naar het punt in de route rijden waar je wilt starten. Als je dan op de route bent geef je aan "ga" en kies dan eindpunt. Dat werkt! Is één handeling meer dan bij de oude 550, maar beter dan opnieuw de route kiezen (met de handschoenen aan..)
Dat werkt inderdaad, maar ik moet je teleurstellen. Het is geen nieuw idee, het is al meer dan eens beschreven op dit forum. Nu is er al zo veel informatie hierover her en der verspreid over het forum, dat ik wel begrijp dat je het nog nergens gelezen had. :wink:
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
juro
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019 09:33
Locatie: Vorden

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door juro »

De laatste tijd vastgesteld dat blauwe balk bovenin was gewijzigd in een groene balk en geen route aanwijzingen in deze balk werden getoond. ( wel in het aan te klikken menu rechtonder, je krijgt dan een afslagenlijstje aan de r kant van het beeld. dat klopte wel...). Ook was de navigatiestem weg en werkte de waarschuwingen (spoor / ma x snelheid / etc. ) niet meer.

Ergens gezien dat je ook de herstel knop kon gebruiken, maar dit blijtk een complete reset te zijn van het toestel, dus alles weer instellen wifi, verbinding met de smartphone, de taal, ect. Net als de 1e keer....

Maar dat hielp niet, het bleef een groene balk ipv de eerdere blauwe balk... Alles gecheckt en vastgesteld dat blijkbaar na een update alle aanwezige kaarten worden aangezet, dus ook - in mijn geval - de extra motorkaarten.

Na het uitzetten van de motorkaarten en opnieuw opstarten van het toestel , bleek dit weer te werken en was en de blauwe balk met aanwijzingen én de waarschuwingen weer terug. Met name de snelheidswaarschuwing in een verkleurende achtergrond werkt top.

Tip: na updates kaarten/firmware even checken of de kaarten juist staan aangevinkt (als je tenminste extra kaarten op je micro sd hebt staan)

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3862
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door RonalT »

Goed dat je de lezers en nog eens op attendeert, maar dit is al sinds de 'nieuwe' ZUMO's op de markt zijn gekomen bekend.
Er mag maximaal 1 routerende kaart aan staan. En die extra kaarten kunnen ook intern in het toestel staan.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: zūmo® 396 LMT-S motornavigator

Bericht door Rush FZ1N »

Wat mij opvalt is dat sinds een van de laatste Updates mijn 396 een foutmelding geeft op de JDM en GE. Alleen als ik dan de sd met OnRouteMotor kaart er helemaal uit haal, gaat het goed. Daarom heb ik de sd nu maar los in het opbergdoosje. Wanneer ik de OMK wil gebruiken, dan moet ik toch het toestel helemaal uitzetten :wink:
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 346LM en 396LM”