Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Smartlink

Re: Smartlink

Berichtdoor bartho » 2 okt 2018 10:54

Ja ok , maar Ik Heb een 396 en het werkt niet.
bartho
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Berichtdoor RonalT » 2 okt 2018 11:50

Je zet de mensen die je vragen beantwoorden op het verkeerde been door onderstaande vraag te stellen. Zij denken dan dat je een 595 hebt. Da's niet zo raar, toch?
bartho schreef:Hebben Zumo 595 gebruikers ook het probleem waarbij gpx files via smartlink niet kunnen verzonden worden vanaf een Android toestel? Gaat Garmin daar nog iets aan doen?
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR / Vivoactive 3 om te koppelen met een EDGE 25
Avatar gebruiker
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 3183
Geregistreerd: 20 sep 2006 18:14
Woonplaats: Dinteloord

Re: Smartlink

Berichtdoor bartho » 2 okt 2018 11:56

Ik heb toch nergens geschreven dat ik een 595 heb. Indien dit zo zou geweest zijn had ik de vraag in des betreffend draadje gesteld.

Ik dacht dat de 595 ook deze functie had. Maar ik ben fout. Mijn 396 heeft het dus wel en heb hiervoor het toestel aangekocht.
Maar zoals je in dit draadje kan lezen werkt het niet meer met Android. En grote waarschijnlijkheid zal garmin daar ook niets aan veranderen. Misschien een nieuw toestel uit brengen waar het wel werkt.
Ik kan natuurlijk een Iphone aanschaffen want daar zou het nog met werken.
bartho
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Berichtdoor RonalT » 2 okt 2018 12:02

Lezen, goed lezen....

Ik schreef ook niet dat jij schreef dat je een 595 hebt, maar door je vraag waarin je de 595 noemde zouden mensen kunnen denken dat je een 595 had....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR / Vivoactive 3 om te koppelen met een EDGE 25
Avatar gebruiker
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 3183
Geregistreerd: 20 sep 2006 18:14
Woonplaats: Dinteloord

Re: Smartlink

Berichtdoor bartho » 2 okt 2018 12:12

Ik stelde gewoon een vraag! Wat de andere denken kan ik moeilijk voorspellen. Alleen was ik op het verkeerde pad met te veronderstellen dat de 595 ook deze functie heeft.
bartho
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Berichtdoor JaVaWa » 2 okt 2018 12:16

bartho schreef:En grote waarschijnlijkheid zal garmin daar ook niets aan veranderen.

Waarom niet? Het kan gebeuren dat met een update per ongeluk iets stuk wordt gemaakt, maar normaal gesproken wordt dat later weer gerepareerd. Heb je het wel gemeld bij Garmin?
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 14452
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Smartlink

Berichtdoor bartho » 2 okt 2018 12:34

Had hiervoor gedurende 1,5 jaar een GPSmap276Cx. Het bluetooth gedeelte werkte niet. Heb daarvoor bij de officiële instanties een klacht ingediend. Garmin.com Garmin.eu en Garmin.be heb na maanden enkel een antwoord gehad van garmin.be dat ze het gaan bekijken. Dus na een jaar nog geen oplossing. Waar mijn 350 zeer goed functionerende bluetooth heeft stelde ik toch dat het niet moeilijk kon zijn ook ,de vooral zeer dure 276Cx, van een goed werkende bluetooth te voorzien. Maar nee, na één jaar nog geen oplossing. Toestel verkocht en 396 aangekocht. En wat blijkt, de bluetooth werkt zeer goed , maar nu had ik het toestel ook aangekocht om gemakkelijk routes over te zenden en dit werkt niet. Ik heb nog steeds mijn zumo 350 en maak routes in myRouteApp en zend de track over met draad. Dit werkt zeer goed, althans voor mij. Dus ik dacht een 396 en draadloos zeer gemakkelijk. Maar niets is minder waar.
Ik zou kunnen terug gaan naar de vorige software waar het wel werkte. Maar toen ik verleden week het toestel aankocht heb ik hem aan Express gehangen en heeft hij een zestal updates gedaan. Ik weet dus niet welke update het toestel voorzien heeft van de smartlink update. Daarom kan ik niet terug.
Ik hoop natuurlijk dat ze het herstellen, maar denk dat het zou kunnen heel lang duren.
bartho
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Berichtdoor JaVaWa » 2 okt 2018 13:08

Als ik naar de afbeeldingen van de foutmeldingen kijk die je eerder plaatste vermoed ik dat de fout in de Smartphone Link app zit en niet in de software op de zumo.
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 14452
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Smartlink

Berichtdoor bartho » 2 okt 2018 13:18

Ja dat zou kunnen. Maar de app is toch ook van garmin?
bartho
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Berichtdoor JaVaWa » 2 okt 2018 13:24

Klopt, maar het heeft niet zoveel zin om een oudere firmwareversie op je toestel te zetten als het probleem in de app zit.
Hoewel het melden van problemen bij Garmin niet altijd voor de gewenste oplossing zorgt raad ik toch aan dit probleem aan te kaarten. Als niemand het meldt weet je zeker dat er niets gebeurt...
Supportvragen graag in het forum, niet per PB of e-mail

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Avatar gebruiker
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 14452
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:46
Woonplaats: Traiectum

Re: Smartlink

Berichtdoor bartho » 2 okt 2018 13:44

Daarom heb ik het hier ook gemeld. Ik wil een beetje zekerheid hebben. Het is te zeggen ik vraag mij af of ook andere Android gebruikers het probleem hebben? Ik denk dat er maar één iemand gereageerd heeft. Is het toestel gebonden (samsung) is het android gebonden (android 7 - 8 - ?) dus ik weet niet met zekerheid waar het probleem ligt. Als hier maar 2 personen het probleem hebben zal garmin zeker niets ondernemen.
Dus als iemand garmin gerelateerd de testen doet en het probleem vaststelt zal er misschien reactie komen.
Dit is maar een gedachtekronkel. Ik veronderstel ook dat garmin ,na een update, verschillende testen doet en ook dit probleem zal ontdekken. Dat ze het al dan niet oplossen is natuurlijk ook nog de vraag.
bartho
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Berichtdoor HaWee » 2 okt 2018 13:51

gewoon melden bij Garmin, op die en die datum werkte deze .... functie nog goed maar na dd werkt het niet meer.
gegevens van je gps en je smartphone erbij en opsturen.

Als Garmin niks hoort gaan ze het zeker niet onderzoeken
en natuurlijk testen ze een update maar met de grote verscheidenheid aan smartphone's met Android kunnen ze echt niet elke hard en software combinatie testen.


Niet iedereen hier die een 396 heeft gebruikt die functionaliteit dus misschien merken ze niet dat het niet meer werkt of ze hebben een andere phone dan jij.....
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21425
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Smartlink

Berichtdoor bartho » 2 okt 2018 14:08

Ik heb het toestel sinds vorige week. Door dit forum te consulteren en de video's van Mr GPS wist ik dat het werkte. Maar door verleden week alles te installeren kon ik alvast niet vaststellen dat het voorheen op mijn smartphone wel zou gewerkt hebben. Zal een mail sturen naar garmin.be.
bartho
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Berichtdoor rick » 2 okt 2018 14:12

Het probleem zal inderdaad in de smartphone link app van Garmin zitten. Het heeft afgelopen zomer bij mij prima gewerkt, ik heb er op vakantie een aantal keer gebruik van gemaakt. Toen had ik nog Android 8 op mijn telefoon en dat is nu Android 9. Om uit te sluiten dat het verschil daardoor komt heb ik een aantal collega's ook even gevraagd om te testen, maar ook bij andere Android versies speelt het probleem. Momenteel getest met Android 7.0, 8.0 en 9.0. Of het ook bij iPhone speelt hebben we nog niet kunnen testen.

Ik ga het in ieder geval melden bij Garmin, maar het beste is als zo veel mogelijk mensen het gaan melden. Ook al kunnen wij bij WayPoint spreken namens onze klanten, zo wordt dit bij Garmin over het algemeen niet gezien helaas. Zij zien het gewoon als een enkele melding en van één enkele melding zullen zij niet wakker liggen ben ik bang.
Avatar gebruiker
rick
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
 
Berichten: 273
Geregistreerd: 27 aug 2005 09:00
Woonplaats: Notter

Re: Smartlink

Berichtdoor Rush FZ1N » 7 okt 2018 09:58

Heb een iPhone 8 en daarbij werkt het overzetten via de Smartlink gewoon.
Zumo 396LMT-S op FJR (motor), Oregon 700 op Levo FSR (atb) en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1323
Geregistreerd: 2 jan 2009 11:08
Woonplaats: Veldhoven

VorigeVolgende

Keer terug naar Garmin Zumo 346LM en 396LM

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast