Smartlink

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Smartlink

Bericht door Mgent »

Bij mij werkt de combinatie iPad Zumo wel. Alle functies zijn beschikbaar op beide toestellen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Bericht door bartho »

Noemt het op de Ipad dan ook "Smartphone link"

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Bericht door bartho »

kan niet werken. Ipad is te oud. requires ios 11.4. Heb 9.3.5.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Smartlink

Bericht door bartho »

Uit nieuwsgierigheid toch maar eens de vorige versie van smartphone link geïnstalleerd. Hiermee kan ik wel gpx files verzenden. Dus ga die versie gebruiken. Versie 2.9.4. Weet niet wat de update naar de laatste versie verbeterd of verandert.

ian
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2018 03:06

Re: Smartlink

Bericht door ian »

Even iets stoms denk ik, maar hoe krijg ik een oudere versie geinstalleerd ? Ik kan alleen via google app installeren, en krijg dan direct 2.9.5. Trouwens, toch vreemd dat anderen wel nog met de nieuwe versie kunnen werken. Wellicht is mijn Samsung s7 edge wellicht het euvel, of toch de zumo 396.

ian
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2018 03:06

Re: Smartlink

Bericht door ian »

Gelukkig is er een nieuwe update van Smartlink.

En ja, het werkt naar behoren. Waarschijnlijk een bug. Ik heb geen reactie gekregen op google store, of iets kunnen vinden wie ook een soortgelijk probleem heeft. Maar voor mij werkt het nu dus wel bij het openen van een gpx bestand op mijn samsung telefoon.

Trouwens, voor zover heb ik niet kunnen ontdekken hoe terug te gaan naar een vorige versie, alleen, indien een oude versie was geïnstalleerd, en je verwijderd de updates, dan wel. Ik heb automatische updates uitstaan.

Gebruikersavatar
RedStrom
Berichten: 1121
Lid geworden op: 3 okt 2010 10:50

Re: Smartlink

Bericht door RedStrom »

Moet de smartlinkapp op je telefoon altijd open staan als je met de gps (mijn nieuwe 396) rijdt?
Ik zie geen weer, maar krijg wel appjes binnen en kan de mediaspeler bedienen als de app uit is.
De app is niet nodig voor alle verbindingen dus?

Als ik een route in gmail krijg op de iphone kan ik de bijlage niet versturen. Alleen openen en dan komt er text.
Een opslaan als 1.1 gpx bestand kan wel naar de smartlink gestuurd worden. Direct van MRA oid.
Maar uit de mail gaat niet.
Ligt dat aan de iphone of de smartlinkapp op de iphone?
MrGPS doet het in zijn review wel maar dan met een Samsung telefoon.
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.

ian
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2018 03:06

Re: Smartlink

Bericht door ian »

Beste Redstrom,
- Smartlink app levert foursquare en traffic informatie naar je 396. Dus ja, ik heb die actief als ik rij.
- Ik krijg wel weerinformatie, dus wellicht omdat smartlink continu actief is.
- Ik gebruik de mediaspeler op de 396, mijn sena 20s bluetooth headset speelt dit dan af.
- Wat ik deed, was de gpx in myrouteapp op mijn telefoon openen, en dan save as. Dan pikt smartlink deze op, en zendt de telefoon de route naar de 396.
Ik gebruik een samsung, en heb geen ervaring met een iphone helaas.
Hoop dat je hier iets aan hebt. 8)

Gebruikersavatar
RedStrom
Berichten: 1121
Lid geworden op: 3 okt 2010 10:50

Re: Smartlink

Bericht door RedStrom »

Dank je ian.
Bij mij werkt het nu ook zo. Ook op de iphone.
Mooie feature die smartlink.

Wat me alleen nog niet duidelijk is waarom ik sommige appjes wel binnen krijg en sommige niet.
Dwz van sommige afzenders.
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.

Map User
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 sep 2014 20:12

Re: Smartlink

Bericht door Map User »

Hebben we het over deze app: https://play.google.com/store/apps/deta ... link&hl=nl

Zou eigenlijk Flitsmeister rechtstreeks willen koppelen aan de Zumo-346, maar via deze app Flitsmeister meldingen ontvangen is ook prima. Lees hier een aantal negatieve reacties over de app. Mijn eerste indruk is goed, communicatie met de Zumo ging meteen goed. Heb wel de automatische verbinding uitgezet.

Nu nog even in de praktijk testen en we weten wie er sneller is met mobiele flitsers melden. Garmin of Flitsmeister :D

Edit: Nog even verder getest en de Zumo kan zelfs emailberichten voorlezen.

Kan de ingebouwde TomTom in mijn auto niet eens.

mostro1994
Berichten: 91
Lid geworden op: 4 apr 2005 10:10

Re: Smartlink

Bericht door mostro1994 »

Ik krijg op mijn Zumo 396 geen verkeersinformatie meer. De Zumo is gekoppeld aan mijn Iphone, daar is Smartlink actief, ik krijg de weersinformatie maar als ik op verkeersinformatie druk krijg ik een pop up scherm met de mededeling: Deze live service is niet beschikbaar in deze regio. Nu heb ik het al overal en nergens geprobeerd, maar het is niet regio gebonden, het werkt nergens. Bij verkeer op de Zumo staat Verkeer aangevinkt. Op Smartlink op de Iphone krijg ik de verkeersinformatie wel.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken? Met de zoekfunctie kom ik niets tegen. Moet ik hier een abonnement voor hebben?

Groeten

Edit: probleem opgelost. Smartlink van de Iphone verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer zoals het hoort.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 346LM en 396LM”