Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Kan geen WiFi netwerk vinden

Re: Kan geen WiFi netwerk vinden

Berichtdoor pheufk » 17 feb 2019 21:53

Als ik nu via wifi naar updates zoek krijg ik de tekst controleren op updates, dan na enkele sec.kaart bijgewerkt en software bijgewerkt. Dat klopt ook daar er geen kaart en software updates zijn.
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2019.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 660 CN2020.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2020.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2020.20 NTU
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1998
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kan geen WiFi netwerk vinden

Berichtdoor RedStrom » 17 feb 2019 21:56

Dan krijg je meer dan ik.
Zal het aan mijn netwerk liggen? Maar wat dan?
Eerst rijden, dan oordelen.
Nuvi510 met Zumo220 software, en een Zumo 660, op een DL1000A.
RedStrom
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 3 okt 2010 09:50

Re: Kan geen WiFi netwerk vinden

Berichtdoor pheufk » 17 feb 2019 22:02

Probeer het is op een ander netwerk :wink:
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2019.10 ScalaRider Multiset Q2 XL
Zumo 660 CN2020.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2020.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2020.20 NTU
Afbeelding
Avatar gebruiker
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1998
Geregistreerd: 19 sep 2006 20:07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kan geen WiFi netwerk vinden

Berichtdoor RedStrom » 17 feb 2019 22:09

Mee bezig.
Met kabel, zonder kabel.
Met kabel aan de pc (mass storage anders ziet ie hem niet, maar ook MTP setting), met kabel aan een lader.
Deze lader liet het scherm van USB over 20 seconden verschijnen. Een lader?

Diverse netwerken met en zonder beveiliging.
Allemaal via dezelfde router van Ziggo. Ook 1 via een stopcontact met een Netgearapparaatje.
In de router is de Garmin wel zichtbaar.
Hij staat er 1x in maar bij de lijst met aangesloten apparaten 2x. 2 verschillende IP-adressen.
192.168.178.94/24 en 192.168.101.94/24 met resp 59 en 39 leasetijd.
Na reset is dat weg en staat er nog maar 1.
Maar niets helpt.
Morgen maar eens naar de buren.
Eerst rijden, dan oordelen.
Nuvi510 met Zumo220 software, en een Zumo 660, op een DL1000A.
RedStrom
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 3 okt 2010 09:50

Re: Kan geen WiFi netwerk vinden

Berichtdoor bartho » 18 feb 2019 07:10

Je kan handmatig je router inbrengen. Dat werkte bij mij wel.
bartho
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 6 maart 2006 09:46
Woonplaats: Gooik Belgie

Re: Kan geen WiFi netwerk vinden

Berichtdoor RedStrom » 18 feb 2019 08:29

Bij de buren en op het werk beide niks.
Dwz wel een netwerk, wel verbinding (als WPA+WPA2 maar uitstaat, maar ook zonder beveiliging), maar geen contact met de updateserver.
Koop je een apparaat met wifi, want dat heeft voordelen, doet ie het niet.
Eerst rijden, dan oordelen.
Nuvi510 met Zumo220 software, en een Zumo 660, op een DL1000A.
RedStrom
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 3 okt 2010 09:50

Re: Kan geen WiFi netwerk vinden

Berichtdoor RedStrom » 18 feb 2019 23:13

Garmin een uitgebreide email gestuurd. Ben benieuwd.
Eerst rijden, dan oordelen.
Nuvi510 met Zumo220 software, en een Zumo 660, op een DL1000A.
RedStrom
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 3 okt 2010 09:50

Re: Kan geen WiFi netwerk vinden

Berichtdoor RedStrom » 14 maart 2019 18:54

Ik heb 18/2 een mail gestuurd naar Garmin over de wifi perikelen.
Vorig week kreeg ik een mail. Over het contact met de klantenservice. Huh? Helemaal niet gehad!

Maar vandaag dan toch. Lachen!
Ik had van TomTom al een soortgelijk antwoord gehad, dus ze staan weer gelijk.
Onderstaand moet je vanuit onderen lezen.

====================
nlsupport@garmin.com
17:15 (1 uur geleden)
aan ik

Beste,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Support.

Het is inderdaad er voor gemaakt echter het is een onstabiele verbinding en als ineens tijdens de update het signaal wegvalt op het toestel dan kan het andere gevolgen hebben.
Daarom raden we altijd aan te updaten dmv een bekabelde verbinding.
Zeker met software updates.

Met vriendelijke groeten,

Klaasje
______________________________________________________________

Garmin Support - http://www.garmin.nl

>> Original Message ...
>> From: inboxjw@gmail.com
>> To: nlsupport@garmin.com
>> Subject: Re: zūmo(R) 396 LMT-S - Wi-Fi << Reference ID: 13445176K1 >>
>> Sent: 14/03/2019 09:36
>>
>>
Dan klopt jullie marketing niet.
WiFi is juist voor het updaten van firmware en kaarten zonder kabel.
Wat moet je er anders mee :)

>>
Op do 14 mrt. 2019 om 12:49 schreef <nlsupport@garmin.com>
>>
Beste,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Support.

Updaten via express kan het beste gedaan worden dmv een kabel verbinding, dus het toestel aansluiten op de pc.
>> De wifi functie is helaas niet geschikt er voor.
>> Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Klaasje
>>

Garmin Support
Eerst rijden, dan oordelen.
Nuvi510 met Zumo220 software, en een Zumo 660, op een DL1000A.
RedStrom
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 3 okt 2010 09:50

Vorige

Keer terug naar Garmin Zumo 346LM en 396LM

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast