Zumo 396 maakt andere routes dan 390

Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 164
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:54
Locatie: Velp Gld

Zumo 396 maakt andere routes dan 390

Bericht door GerJ »

Mijn vrouw en ik hebben samen twee zumo's: zij heeft een 396 en ik een 390. Beide hebben hetzelfde up-to-date kaartmateriaal en op beide zijn per profiel precies dezelfde navigatievoorkeuren ingesteld. Wanneer wij gewoon de snelste weg van A naar B willen rijden, berekenen beide navi's nogal eens verschillende routes. Dat is best vervelend wanneer je achter elkaar rijdt en de achterrijder verwacht iets anders dan de voorrijder doet. Heeft iemand een idee of hier iets aan te doen valt? Basecamp-routes rijden is geen probleem (met herberekenen uit).
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3862
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Zumo 396 maakt andere routes dan 390

Bericht door RonalT »

Waarschijnlijk niet. Ligt aan diverse factoren waarvan jij alleen de instellingen in de hand hebt.
De voorste heeft altijd gelijk.....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Zumo 396 maakt andere routes dan 390

Bericht door Ruud Woudstra »

Dit ga je niet oplossen. Heeft met de interne instellingen en componenten te maken in de Zumo. Garmin maakt gebruik van verschillende toeleveranciers en dus zal er component niveau verschillen zijn in de Zumo's.

Zoals je zelf al aangeeft, wil je met een groep rijden en exact dezelfde route rijden maak dan gebruik van een track die je dan in de zumo converteert naar een reis. Dan rij je altijd allemaal dezelfde route.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Zumo 396 maakt andere routes dan 390

Bericht door Frank »

Het zou best kunnen dat de Zumo 396 met iets andere gemiddelde snelheden voor de diverse soorten wegen rekent dan de Zümo 390 (ik weet ook niet zeker of beide toestellen wat dat betreft 'zelflerend' zijn). De rekenalgortitmes van Garmin zijn nogal strict. Als je de snelste route laat berekenen, krijg je die ook, al is het alternatief maar een paar seconden langer.... Dit zou heel goed de reden voor de verschillen tussen de toestellen kunnen zijn.

En inderdaad: de voorrijder heeft altijd gelijk... ;-)
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 164
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:54
Locatie: Velp Gld

Re: Zumo 396 maakt andere routes dan 390

Bericht door GerJ »

Het vreemde is dat de 396 echt niet altijd komt met de snelste route. Pas als de 396 de 390 volgt en (dus) gaat herberekenen, komt er soms een snellere tijd uit. Al met al vinden wij de 396 bepaald geen verbetering t.o.v. de 390.
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 346LM en 396LM”