Routes en verkeersinformatie zumo 396 LMTS

Plaats reactie
Roel1400
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2018 08:27
Locatie: Winssen

Routes en verkeersinformatie zumo 396 LMTS

Bericht door Roel1400 »

Ik kwam er tijdens afgelopen weekend achter dat wanneer de smartlink app is ingeschakeld voor verkeersinformatie e.d. de routes worden automatisch worden herberekend. Ondanks herberekenen is uitgeschakeld en het vinkje bij onder routes aanpassen op basis van verkeersinformatie staat "op aanvraag" (alleen opties op aanvraag en automatisch beschikbaar)

In de van te voren gemaakte rit bleken meerdere wegafzettingen te zitten. Ik kan nergens instellingen vinden waardoor de routes niet worden herberekend wanneer de verkeersinformatie is ingeschakeld. Ik wil met het rijden van een toeristische route zelf bepalen hoe ik een omleiding volg.

Daarbij als de route is gemaakt op basis van een spoor/track ga je rechtstreeks naar het eindpunt met een herbereken actie.
Maar deze manier van route laden geeft naar mijn mening onderling de minste afwijkingen.

Iemand anders hier ervaringen mee?

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Routes en verkeersinformatie zumo 396 LMTS

Bericht door RonalT »

Dan lijkt de enige optie: even overwegen wat het zwaarste weegt in dit geval en de verkeersinfo uitschakelen.
Je bent overigens niet de eerste die dit merkt, enkele weken geleden was er ook al iemand die het hierover had. Ik heb nadien geen betere oplossing gehoord
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Routes en verkeersinformatie zumo 396 LMTS

Bericht door guzzi vero »

Het is natuurlijk balen dat er van je geconverteerde route niks meer over blijft als je gps gaat herberekenen.
Als je de track exporteert en die even inlaadt in MyDrive van TomTom (gratis account) kan je zien waar er eventueel wegenwerken zijn op je route en je route alvast aanpassen om problemen onderweg zo veel mogelijk te vermijden.
En wat gebeurt er als je de route rijdt met de verkeersapp aan en niet de van track geconverteerde route? Behoudt hij dan de oorspronkelijke via punten of worden deze ook gewijzigd?
Persoonlijk rij ik meestal de route uit BC met de track op de achtergrond, maar deze wordt dan wel eerst in BC 2 maal herberekend (met snelste tijd en kortste afstand) en aangepast aan de oorspronkelijke track. Vergeet ik dan om herberekenen uit te zetten wijzigt de route maar tot het eerst volgende via punt bij een omleiding.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Roel1400
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2018 08:27
Locatie: Winssen

Re: Routes en verkeersinformatie zumo 396 LMTS

Bericht door Roel1400 »

Als ik een route voor mijzelf maak kan ik dit natuurlijk van te voren bekijken.
Bij routes die gemaakt zijn door anderen is het niet handig om de routes te gaan aanpassen als je in groepen gaat rijden.

Ik had het spoor/track ook zichtbaar gemaakt dus ik had mijn lijntje wel, alleen krijg je dan geen aanwijzingen. Ik kijk normaal alleen op de navigatie als ik een aanwijzing hoor of als ik een indicatie wil hoe de aankomende bochtenreeks loopt.
De automatische zoomfunctie gaat zich ook anders gedragen (zoomt ver uit) wat niet handig is als je dicht bij afslagen komt.

De "route" gedroeg zich hetzelfde al weet ik niet of deze ook rechtstreeks naar het eindpunt wilde of via tussenpunten, maar daar leek het niet op. Alle tussenpunten waren "zacht".

Roel1400
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2018 08:27
Locatie: Winssen

Re: Routes en verkeersinformatie zumo 396 LMTS

Bericht door Roel1400 »

Onlangs weer een weekendje Duitsland gehad met wederom baustelle in de route. Het euvel deed zich weer voor. Voor het gemak de bluetooth op mijn telefoon uitgezet. Dit is helaas niet de oplossing die ik zoek.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Routes en verkeersinformatie zumo 396 LMTS

Bericht door Frank »

Een inderdaad bekend verschijnsel, ook bij mijn Zümo 590.
Zolang Garmin dit niet oplost in de software, moeten we maar een work around zoeken.

Wat ik doe: ik volg gewoon de route, maar maak de track zichtbaar op de kaart, zodanig dat ik gemakkelijk herken als de route van de track afwijkt. Ik volg dan de track, hopelijk maar een kort stukje. Of ik stop even en zoom uit zodat ik kan zien wat er aan de hand kan zijn.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
VaraVriend
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 101
Lid geworden op: 23 mei 2007 18:46
Locatie: Breukelen
Contacteer:

Re: Routes en verkeersinformatie zumo 396 LMTS

Bericht door VaraVriend »

Ik heb Smartlink helemaal niet aan staan en toch wordt af en toe de route herberekend, terwijl al mijn instellingen juist staan. Ik heb het gevoel, dat het bij mij gebeurd als tijdens de route de Garmin eraf gehaald wordt en bij het weer opzetten je A) niet op de route staat of B) de satellieten niet snel genoeg gevonden worden.

Wanneer wordt niet herbereken nou gewoon eens niet herberekenen. :? Nu maar een oude Garmin erbij gekocht om dit probleem te omzeilen.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 346LM en 396LM”