Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedStrom
Berichten: 1118
Lid geworden op: 3 okt 2010 10:50

Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door RedStrom »

Onder opgeslagen staan je waypoints, je favorieten, niet je POI's, maar wat je er ook maar inzet.
Die zie je op je scherm/kaart. Tijdens het rijden van een route, en je kunt er op klikken voor info, of om in een rouet op te nemen.
Je kunt zoiets ook krijgen door van die favorieten een POI bestand te maken geloof ik.
In Notter was er een verkoper die zei wat ik wilde niet kon bij de nieuwe generatie, wel bij de zumo 220/660.
En dat is die favorieten groeperen. Motorzaken bij motorzaken, hotels bij hotels, personen bij personen, etc.

Dat kan nog steeds.
Geef in Basecamp je favorieten/waypoints/opgeslagen punten een categorie mee, zet ze allemaal in een gpx bestand.
Die van mij heet waypoint.gpx en zet dat bestand in de GPX map van je toestel.
Mag ook een GPX map zijn op een SD kaartje. Als die maar GPX heet.

Onder opgeslagen zie je dan al deze favorieten in groepen staan. Die groepen hebben dan de naam van de categorie die je in Basecamp hebt meegegeven. Die staat op het 3-de tablet van de eigenschappen van een waypoint.
Vaste categorien, een temp voor tijdelijke, of voor de vakantie. Wat je wilt. Alles staat dan bij elkaar.
In de 396 wel allemaal met hetzelfde hart-symbool. In de 220/660 zie je een symbool wat je in Basecamp gekozen hebt.
Maar misschien kan dat in een 396 ook.

:D
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door bartho »

Goeie tip Dank U

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door FM »

RedStrom schreef:In de 396 wel allemaal met hetzelfde hart-symbool. In de 220/660 zie je een symbool wat je in Basecamp gekozen hebt.
Maar misschien kan dat in een 396 ook.

:D
Op deze pagina van de site van Javawa zie je welke symbolen overeen komen tussen Basecamp en de Zumo590:
http://www.javawa.nl/wpsymbols.html

Voor de 396 is er nooit een lijstje gemaakt, maar ik ga ervan uit dat er ook symbolen overeen komen. Het is maar uit te zoeken welke. Je kan het misschien eens uittesten ?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
RedStrom
Berichten: 1118
Lid geworden op: 3 okt 2010 10:50

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door RedStrom »

In een 220/660 kun je zelf symbolen kiezen in het toestel zelf.
Ik heb ze bij de 396 nog niet kunnen vinden.
Kan het daar ook?

Edit: ja het kan. Doorklikken op een waypoint geeft een grote i, en daaronder zit 3 liggende streepjes.
Daaronder zit een wijzig knop en daaronder een wijzig kaartsymbool functie.
Met overigens alleen groene symbolen, nauwelijks herkenbaar en er zit niet eens een motor tussen :(
Vlak daarboven staan overigens de categorieën.
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1705
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door guzzi vero »

het indelen per categorie en dus een categorie meegeven aan een waypoint doe ik al sinds men SP2820. Je kan zelfs meerdere categorieën aan een waypoint toewijzen (Geef je ze ook nog eens dezelfde naam als deze in in je gps gebruikt worden vind je ze in die lijst ook nog eens terug). In waarheen - opgeslagen (where to - favorites) vind je deze dan allemaal terug zoals hier reeds gezegd. Zelf groeperen hoeft niet echt in BC te gebeuren. Zolang je consequent steeds dezelfde categorienaam gebruikt wordt het WP automatisch in die lijst gezet. En ja, het enige wat dus inderdaad jammer is dat je zeer beperkt bent in het meegeven van een eigen symbool en het telkens opnieuw per WP dient te doen.
Als het om WP's gaat die je slechts op vakantie gebruikt vind ik het handiger om die in een gpi te zetten zodat ik dat bestand gewoon uit men gps gooi na men vakantie i.p.v. men WP's op te kuisen (hierover is een paar jaar geleden al heel wat over geschreven op het forum)
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
RedStrom
Berichten: 1118
Lid geworden op: 3 okt 2010 10:50

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door RedStrom »

Ik heb ze ook als poi op het toestel gezet. Dan zijn de symbolen wel zo als in BC :D

Maar, ik word een beetje gek, waar zijn mijn opgeslagen favorieten?
Gisteren zag ik ze nog op de kaart, ook als ik op de kaart naar de eifel ging, dan zag ik daar dat ene hotel op de kaartje.
Maar nu zie ik ze niet meer!
Toch niet ergens een vinkje of zo ? :evil:

Misschien moet ik een 660 aanschaffen. Dan heb ik wat ik op de 220 gewend ben, een groter scherm, een mediaspeler, en ik kan tracks lezen. :roll:
Of toch een 550 Ik heb er nu eentje thuis van een collega. Wat is dat ding snel met routes berekenen, vooral van tracks, en wat is dat op de kaart in- en uitzoomen en de kaartopbouw soepel. Alsof je of je telefoon staat te swipen. Met handschoenen aan. En met favorieten in beeld.
Maar ja, de 396 is net wat leuker qua mogelijkheden.
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door FM »

RedStrom schreef: Maar, ik word een beetje gek, waar zijn mijn opgeslagen favorieten?
Gisteren zag ik ze nog op de kaart, ook als ik op de kaart naar de eifel ging, dan zag ik daar dat ene hotel op de kaartje.
Maar nu zie ik ze niet meer!
Eigenlijk zat ik daar een beetje op te wachten. Dit is volgens mij een serieuze bug in de 3xx en 59x reeks.
Zie mijn draadje van enige tijd terug: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=129&t=49147
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
RedStrom
Berichten: 1118
Lid geworden op: 3 okt 2010 10:50

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door RedStrom »

Na een reset, staan ze er wel weer.
Maar ja.

Dit, het gedoe met niet werkende wifi, en nog een paar zaken. maken dat ik het toestel inpak en retour Amazon stuur.
Even denken of ik een nieuwe ga vragen of mijn geld terug wil.
Deze gaat in ieder geval weg. :cry:
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door Rush FZ1N »

Zou daar het geld terugvragen en dan naar de beheerder van dit forum, Waypoint, gaan voor goede uitleg. Als je daar een toestel koopt kun je ook altijd bij hen terecht voor persoonlijke uitleg bij problemen.
Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Zeker nu ze verschillende aanbiedingen hebben.
Enne, ben alleen klant daar, geen aandeelhouder :lol:
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
RedStrom
Berichten: 1118
Lid geworden op: 3 okt 2010 10:50

Re: Je favorieten groeperen onder opgeslagen

Bericht door RedStrom »

Gelijk heb je.
Ik ben er pas nog geweest. Prima zaak.
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 346LM en 396LM”