Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Plaats reactie
Tralalala
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:15

Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Bericht door Tralalala »

Wat is het verschil in de gebruiksmodus motor versus auto? De handleiding zegt er niets over. Bij de Zumo 245

Is er een verschil hoe routes bepaald worden? Bij de Zumo 345 heb ik wel eens gezien dat ik door een stad (met verkeerslichten) werd geleid in plaats van de doorgaande ringweg die in afstand maar een klein beetje langer was, maar vooral sneller. Sterker nog de bewegwijzering gaf ook die ringweg aan.

De berekeningsmodus stond op Snelste route. Zou ik in deze situatie als ik de gebruiksmodus auto had geselecteerd wel over die ringweg zijn gestuurd.
Zumo 346LMT-S

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Bericht door Rush FZ1N »

Het verschil tussen beide is enkel dat bij de auto modus de ongevalsmelding er rekening mee houdt dat je in een auto rijdt.
Als je met de motor in auto modus gaat rijden, dan krijg je bij bijna elke bocht een ongevalsmelding.
De routering zelf is gewoon afhankelijk van hoe jij deze instelt.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Tralalala
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:15

Re: Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Bericht door Tralalala »

Rush FZ1N schreef:Als je met de motor in auto modus gaat rijden, dan krijg je bij bijna elke bocht een ongevalsmelding.
Daar kan ik me eigenlijk wel iets bij voorstellen :P
Zumo 346LMT-S

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Bericht door Mike Schenk »

Dat is gelukkig alleen het geval voor Zumo's die een ongevalsmelding kennen. Mijn 350 kent dat gelukkig niet want ik gebruik de Auto en Motorfiets modes beiden heel veel. Auto staat ingesteld op snelste route, snelwegen toegestaan. Motorfiets op kortste route en snelwegen vermijden.

Moet ik gewoon ergens heen en heb ik geen tijd voor een mooie omweg dan gebruik de Auto mode en voer gewoon de bestemming in. Ga ik een toertje maken, of ergens heen waarbij ik tijd heb voor een omweg dan gebruik ik de Motorfiets mode en voer dan meestal ook nog wat viapunten in.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Bericht door Rush FZ1N »

Mike Schenk schreef:Dat is gelukkig alleen het geval voor Zumo's die een ongevalsmelding kennen. Mijn 350 kent dat gelukkig niet want ik gebruik de Auto en Motorfiets modes beiden heel veel. Auto staat ingesteld op snelste route, snelwegen toegestaan. Motorfiets op kortste route en snelwegen vermijden.
Klopt. Ik gebruikte de automodus ook op deze manier. De TS heeft echter een 346. Daarbij heb je het probleem van de ongevalsmelding.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Jeroen O
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 216
Lid geworden op: 27 mei 2009 18:52
Locatie: Nieuwkoop

Re: Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Bericht door Jeroen O »

Wat moet ik mij voorstellen bij een ongevalsmelding?

Verschijnt er dan een bericht van: “U heeft zojuist een ongeval gehad. Waarschuwt u alstublieft de hulpdiensten!”?
Daar heb je veel aan als je bewusteloos ligt dood te bloeden.
🧭: Garmin Zumo XT2, Garmin Zumo 595LM TE (te koop!), Garmin Dakota 20.
📷: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
🏍️: Suzuki GSX-1250FA.
📞: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
📱: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Bericht door Rush FZ1N »

Jeroen O schreef:Wat moet ik mij voorstellen bij een ongevalsmelding?

Verschijnt er dan een bericht van: “U heeft zojuist een ongeval gehad. Waarschuwt u alstublieft de hulpdiensten!”?
Daar heb je veel aan als je bewusteloos ligt dood te bloeden.
Inderdaad een dergelijke melding. Er wordt dan tevens een bericht gestuurd naar een door jouw opgegeven contactpersoon met de ongevalslokatie. Deze kan dan in geval van nood de hulpdiensten bellen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Jeroen O
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 216
Lid geworden op: 27 mei 2009 18:52
Locatie: Nieuwkoop

Re: Verschil gebruiksmodus motor versus auto

Bericht door Jeroen O »

Duidelijk. In combinatie met het laatste snap ik het nut wel.
🧭: Garmin Zumo XT2, Garmin Zumo 595LM TE (te koop!), Garmin Dakota 20.
📷: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
🏍️: Suzuki GSX-1250FA.
📞: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
📱: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 346LM en 396LM”