Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Na ongeveer een uur rijden van een route, valt de gesproken navigatieaanwijzing uit. Op het scherm blijft alles normaal.
Om dit te verhelpen, stop ik en haal de navigatie uit de motorhouder, laat deze afsluiten en vervolgens plaats ik hem weer in de houder.
Na het opstarten ratelt de gesproken navigatie alle gemiste meldingen op, totdat deze weer synchroon loopt.
Hierna werkt deze weer zoals het hoort, totdat ik weer een uur tot anderhalf uur heb gereden en het geluid weer uitvalt.
Ben ik de enige met dit probleem?
Weet iemand een oplossing?
Ik heb de laatste kaarten en software op het toestel.
Groet, Kees Muller
Om dit te verhelpen, stop ik en haal de navigatie uit de motorhouder, laat deze afsluiten en vervolgens plaats ik hem weer in de houder.
Na het opstarten ratelt de gesproken navigatie alle gemiste meldingen op, totdat deze weer synchroon loopt.
Hierna werkt deze weer zoals het hoort, totdat ik weer een uur tot anderhalf uur heb gereden en het geluid weer uitvalt.
Ben ik de enige met dit probleem?
Weet iemand een oplossing?
Ik heb de laatste kaarten en software op het toestel.
Groet, Kees Muller
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Vandaag weer een route gereden met de 396 en weer hetzelfde probleem als hierboven.
Ben ik echt de enige met dit probleem.
Groet Kees Muller
Ben ik echt de enige met dit probleem.
Groet Kees Muller
- GPS Expert
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Waarschijnlijk een bluetooth combinatie probleem, kan garmin zijn of headset.
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Ik ken dit probleem ook als ik alleen rijd. ik gebruik een 396 en een sena 20s evo. voor mij is tot nu toe de oplossing geweest om de intercom opnieuw op te starten
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Dat zou een probleem met de verbinding kunnen zijn, maar waarom hoor ik dan alle gemiste aanwijzingen aan een stuk door als ik de 396 opnieuw opstart. Mijn headset kan dit toch niet ergens opslaan? Dat moet toch uit de zumo komen.
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Had dit ook met mijn 396 samen met sena SRL. Had een melding gestuurd zowel naar Garmin als naar Sena. Resultaat de een legt het probleem bij de andere. Heb het nooit opgelost gekregen. Heb het hier ook ergens op het forum geschreven. In mijn geval gebeurde het enkel als ik met continu intercom verbinding reed. Misschien is e volgorden van verbinden belangrijk. Nu XT gekocht probleem ,opgelost tot hier toe.
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Als dit alleen bij een 396 voorkomt, zou dit toch aan het toestel moeten liggen. Ik gebruik hem samen met en Schuberth SRC (Cardo).
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Probleem is opgelost na uitvoeren van Harde reset. Gesproken aanwijzingen valt nu niet meer uit.
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Ik heb dit probleem ook met de Zumo 396 i.c.m. een Sena 10R... Zo ineens tijdens een dagroute viel het mij op dat de laatst gesproken aanwijzing al heel lang geleden was. Voor mij was de 'oplossing' ook de Sena uit en aan te zetten. Echter na het aanzetten gaat de mevrouw alle 'gemiste' aanwijzingen alsnog oplezen, achter elkaar door.
Ik ga ook maar eens proberen het toestel een beurt te geven...
Ik ga ook maar eens proberen het toestel een beurt te geven...
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 3 jun 2005 10:40
- Locatie: Noorderwijk (België)
- Contacteer:
Re: Gesproken navigatieaanwijzing valt uit
Je bent echt niet alleen. Ik heb er ook af en toe last van op de 396. En een medereiziger van me ook met z'n oude 660 en nu ook met z'n XT met verschillende headsets. En hier en daar in de club hoor ik het ook al eens als gespreksonderwerp.
Tot nu toe geen aanwijsbare oorzaak of patroon te vinden.
Dat probleem bestaat al van Zumo nummer 1 en Garmin zal dit nooit oplossen. Want je krijgt steevast de melding dat het wellicht een gebruikersprobleem is of aan je headset gelegen is. De arrogantie van Garmin hierin is ongezien.
Gewoon bij neerleggen, de hele mikmak ontkoppelen en de BT terug zoeken en koppelen geeft de beste resultaten. De route opnieuw activeren wil ook al wel eens lukken.
Beste "oplossing" is volgens mijn ervaring om de route in kleine deeltjes te kappen en dan deel per deel te rijden.
Tot nu toe geen aanwijsbare oorzaak of patroon te vinden.
Dat probleem bestaat al van Zumo nummer 1 en Garmin zal dit nooit oplossen. Want je krijgt steevast de melding dat het wellicht een gebruikersprobleem is of aan je headset gelegen is. De arrogantie van Garmin hierin is ongezien.
Gewoon bij neerleggen, de hele mikmak ontkoppelen en de BT terug zoeken en koppelen geeft de beste resultaten. De route opnieuw activeren wil ook al wel eens lukken.
Beste "oplossing" is volgens mijn ervaring om de route in kleine deeltjes te kappen en dan deel per deel te rijden.