Route Noorwegen

Tracks/routes van en voor motor- of autotochten

Moderator: GPStracks

Plaats reactie
daytona955iman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2004 10:13
Locatie: Tilburg

Route Noorwegen

Bericht door daytona955iman »

Heeft er iemand nog routes gevonden/aan te bieden in Noorwegen voor onze komende vakantie?

Ik zat te denken aan de omgeving tussen Bergen en Oslo en tot aan Hardangervidda.

We blijven twee weken in die omgeving dus tijd zat om routes te rijden.
je hebt meer te vrezen van de ezel op het zadel dan van de paarden eronder.

Gebruikersavatar
Broozzz
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 mei 2006 11:54
Locatie: Baarn

Bericht door Broozzz »

Is er ondertussen al iemand die een mooie route heeft voor scandinavie / noorwegen

Ik ga in juli ernaartoe.
BMW R1200 GS, Zumo 660

Gebruikersavatar
Skip
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jul 2004 15:28
Locatie: Olnzel

Bericht door Skip »

@daytona9551man ... Heb wel een route maar niet in de omgeving exact.

@Broozzz... stuur maar een mailtje

@All ... Eigenlijk is het toch veel leuker om zelf een route te maken? Michelin kaart erbij om de leuke weggetjes op te zoeken, de bezienswaardigheden en campings aan te kruizen en het geheel tot een onveretelijke reis maken...
Persoonlijk vind ik er geen hol aan klakkeloos iemand anders z'n route te rijden. De voorbereiding heeft bij mij een groot deel van mijn plezier aan de vakantie mede bepaald. Je hebt wat kenneis over het land, de wegen, etc... en als je een keer rijdt herken je ook de route die je hebt gepland van te voren

Gebruikersavatar
Broozzz
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 mei 2006 11:54
Locatie: Baarn

Bericht door Broozzz »

Ik ben vrij nieuw met het GPS verhaal en nog nooit in noorwegen geweest (ja als kind, maar dat zit nergens meer in het geheugen) en wilde een soort aankopingspunt hebben om mee te beginnen.

Je moet het toch altijd personalisere, heb de boekjes al in huis.
BMW R1200 GS, Zumo 660

William
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:11
Locatie: Laarbeek (NL)

Bericht door William »

Maakt niet uit waar je gaat rijden.
Noorwegen is een kruising tussen een achtbaan en een natuurpark en dat x 1000.
Je vindt er bijna geen stuk rechte weg. Walhalla voor motorvakanties.

Gebruikersavatar
Mark Salomonson
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mar 2005 12:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mark Salomonson »

William schreef:Maakt niet uit waar je gaat rijden.
Noorwegen is een kruising tussen een achtbaan en een natuurpark en dat x 1000.
Je vindt er bijna geen stuk rechte weg. Walhalla voor motorvakanties.
Helemaal mee eens.

In 2005 reed ik een maand met de Quest Kristiansand - Stavanger - Bergen - Gudvangen - Nigardbreen (gletsjerwandeling) - Geiranger - Trollstiegen - Åndalsness - Trondheim - R17 - Bodø - Lofoten - Andenes (walvissafari) - Tromsø (noordelijkste universiteit, bierbrouwerij en kathedraal) - Nordkap - Karesjok - Finland - Zweden - Trondheim - Oslo.

Dit jaar reed ik een week met de 276C Kristiansand - Ålesund - Geiranger - Trollstiegen - Åndalsness - Trondheim - Sølesntura - Rjukan - Kristiansand. Ik ontdekte dat de 276C bij korte route met "vermijden snelwegen en ovenharde wegen" geneigd is een schitterende enorme omweg langs héél kleine wegen en een soort harde zandwegen te zoeken. Ook als ik een gewone snelle weg vraag, kom ik nog langs de meest fantastische achtbanen en zag ik voor het eerst een eland.

daytona955iman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2004 10:13
Locatie: Tilburg

Bericht door daytona955iman »

Grappig om te zien dat de responsetijd op dit item bijna 2 jaar is :-D. Ik heb destijds met de software op de PC een route van 2 weken door Noorwegen gepland en gereden, gebruikmakend van informatie die ik vooraf op internet kon vinden. Het enige waar de GPSMap destijds moeite mee had was de highway view (dan liep ie nogal eens vast), maar ja dat was dan ook software versie 2.70. Inmiddels ben ik al met mijn tweede GPSMap 276 bezig.
je hebt meer te vrezen van de ezel op het zadel dan van de paarden eronder.

M.G
Berichten: 21
Lid geworden op: 9 apr 2006 21:05
Locatie: Nijkerk

Bericht door M.G »

Hoi Mark,

Ik zie dat jij een trip naar de Noordkaap hebt gemaakt. Nu wil het geval dat ik in September voor 3 weken daar heen ga. Heb jij toevallig de route nog beschikbaar? En zo ja, zou ik die van jou mogen ontvangen?
Verder nog tips??
Alles is welkom.

M.vr.gr.

Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Motor & auto”