iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

dirkvdkerken
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2019 09:13

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door dirkvdkerken »

Hoi mensen, blij dat ik niet alleen ben met dit ververlend probleem,ik heb zowat hetzelfde probleem nl dat mijn TT550 wel paired met Iphone6 en headset cardo freecom4, maar als ik TT550 bijkomend wil aansluiten op de headset lukt dat niet, of TT 'gooit' de IPhone van de bluetooth af.. Dus ofwel gps-instructies naar mijn helm, ofwel connectie naar Iphone6, beiden lukt niet. Bij wie ligt de fout eigenlijk, TomTom of IPhone? of Ik.. heb alles verschillende malen opnieuw geinstalleerd, met alle tips die ik ook maar kon vinden... de hoop leeft nog wel

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door Rush FZ1N »

dirkvdkerken schreef:Bij wie ligt de fout eigenlijk, TomTom of IPhone? of Ik.. heb alles verschillende malen opnieuw geinstalleerd, met alle tips die ik ook maar kon vinden... de hoop leeft nog wel
Ik heb wel een idee.... Heb na ruim tien jaar Garmins een TT 550 gehad en na een half jaar weer weggedaan. Nu weer een Garmin (Zumo 396). Werkt prima met mijn iPhone8! :D
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door Roadrider »

dirkvdkerken schreef: Bij wie ligt de fout eigenlijk, TomTom of IPhone?
De Rider 550 gebruikt indien deze gekoppeld wordt via MyDrive Bluetooth Low Energy.
BT LE is een vrij recente toevoeging aan Bluetooth.

Apple heeft BT LE ondersteuning later toegevoegd aan de iPhone 6. Echter de implementatie van BT LE op de iPhone 6 geeft veel problemen waarbij de iPhone 6 de verbinding telkens verbreekt.

Oplossing: Verwijder de huidige BT koppeling zowel in de Rider als de iPhone 6.
Configureer nu Bluetooth tethering zoals bij de Rider 4x0. (Dan wordt ook een ouder Bluetooth profiel gebruikt.)

Alternatief koppel de Rider aan de iPhone 6 via WiFi Hotspot dit werk wel maar wordt niet ondersteund door TomTom
(In beide gevallen zal de koppeling met Siri niet werken daar dit BT LE en MyDrive nodig heeft)
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

dirkvdkerken
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2019 09:13

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door dirkvdkerken »

dankje Roadrider, dat is heel duidelijke en concrete info die ik nog nergens had gevonden.. ik vermoed dat ik mijn 6-je vroeger ga moeten upgraden ..

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door Dirk motard »

Ik zou toch maar even wachten om naar de Apple-store te gaan want (data)verbinding maken via de Mydriveapp werkt wel , maar is niet stabiel. Komt dikwijls niet op , zegt dan toestel is buiten bereik terwijl ze naast mekaar liggen of geeft verbonden maar toch komt er geen verkeer binnen (bij traffic staat dan kan geen verbinding maken met de server , ook al je onderweg even geen 4G dekking hebt maakt hij niet automatisch opnieuw verbinding als er terug ontvangst is enz enz ..... (Iphone Xr) Mijn ervaring via de persoonlijke hotspot werkt wel.

Ik heb er een tijdje geleden een ticket van aangemaakt en melding gekregen dat het naar het volgende leven van technische dienst was doorgegeven..... maar sindsdien geen nieuws meer. Of er beterschap is na de software-update van vorige week heb ik nog niet kunnen checken.

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door Dirk motard »

Vandaag getest tijdens motorrit , verbinding via mydrive-app is na de recente software update nog steeds bagger.

ulti152
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2007 21:16

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door ulti152 »

Hier ook hetzelfde probleem, verbreekt Iphone8 telkens, vindt apparaat niet, koppelt niet.
1 week geleden gekocht in Notter.
En nu..... afwachten..... :|

Oplossing?

Jaren met Garmin gereden, nu overstap gemaakt naar tomtom, hopelijk niet stomstom .....

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door Dirk motard »

Oplossing : Persoonlijke hotspot aanzetten op je Iphone en verbinding maken via wifi.

ulti152
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2007 21:16

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door ulti152 »

Dirk motard schreef:Oplossing : Persoonlijke hotspot aanzetten op je Iphone en verbinding maken via wifi.
Ga ik proberen, thanks !

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: iPhone verbonden, maar melding kan geen verbinding maken

Bericht door Dirk motard »

Nog steeds geen nieuws van het ticket over de mydrive app connectie met smartphone.

Echter net enkele dagen de 'oude' methode( via persoonlijke hotspot gebruikt) en deze werkt dus wel. Alleen één issue als de tomtom tijdens een stop in standby gaat , maakt hij na heropstarten niet automatisch opnieuw verbinding met de hotspot. Melding ; buiten bereik. Na uit en aan zetten van de hotspot gaat hij naar ip adres ophalen enz enz. Spijtig maar niet onoverkomelijk.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 550”