Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

NielsH
Berichten: 14
Lid geworden op: 9 jun 2018 21:21

Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door NielsH »

Het valt me op dat wanneer je een spannende route maakt, het regelmatig voorkomt dat je ineens voor een grindweg of een weg alleen toegankelijk voor fietsers staat. Ondanks dat ik in mijn instellingen onverharde wegen heb uitgesloten. In My Drive lijkt het allemaal over normale wegen te gaan, maar in de praktijk kom je dan toch voor verrassingen te staan. Is dit een herkenbaar probleem en wat kun je hier aan doen?

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Rush FZ1N »

NielsH schreef:Het valt me op dat wanneer je een spannende route maakt, het regelmatig voorkomt dat je ineens voor een grindweg of een weg alleen toegankelijk voor fietsers staat. Ondanks dat ik in mijn instellingen onverharde wegen heb uitgesloten. In My Drive lijkt het allemaal over normale wegen te gaan, maar in de praktijk kom je dan toch voor verrassingen te staan. Is dit een herkenbaar probleem en wat kun je hier aan doen?
Helaas herkenbaar. Met een motormaatje hebben we beiden de Rider 550 gekocht en beide toestellen hebben dit probleem. Ook viel het ons op regelmatig over industrieterreinen gestuurd te worden. Hebben nu de kronkel op medium staan. Daarmee is het iets beter geworden.

Heb overigens nog niet met de nieuwste kaart gereden. Jij wel?
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Mr. M »

Dat is een kaart-dingetje. Kaart-foutje, verkeerde tag aan een weg.
Maar je kiest voor een spannende route en die krijg je. :) Bovendien je kunt dat weggetje gewoon links laten liggen, de Rider berekent wel een alternatief tijdens het rijden.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Rush FZ1N »

Mr. M schreef:Dat is een kaart-dingetje. Kaart-foutje, verkeerde tag aan een weg.
Maar je kiest voor een spannende route en die krijg je. :) Bovendien je kunt dat weggetje gewoon links laten liggen, de Rider berekent wel een alternatief tijdens het rijden.
Was zeker spannend :D Met een FJR1300 een mooie straat ingereden, maar voor ik het goed en wel in de gaten had werd de mooie weg een mooi grindpad. Mijn maatje met haar Honda en ondergetekende werden hier niet vrolijk van :cry:
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Hans Schipper »

Zo reed ik met een vaartje van 70 plots van een asfalt we een zandpad op met louter los zand....ging maar net goed. Enne, dat herberekenen van Tom is een nachtmerrie. Stuurt je voortdurend terug naar het pad dat je niet berijden wilt. De oorspronkelijke route heb je onvoldoende in beeld om zelf een omweg te vinden. Hopelijk wordt dat probleem snel opgelost

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Mr. M »

Dat is een bug die opgelost was, maar later weer terug kwam in de laatste update.
Is gemeld en men neemt het mee ..... Het wanneer is uiteraard de vraag. ;)

Niet om lullig te doen, maar ik heb ben nog nooit van asfalt -> zandpad gegaan zonder dat er een bord stond.
Ik zou graag een streetview plaatje van die overgang zien.
En eh, tja, daar begonnen we mee, 15 jaar geleden: het ding is geen blindegeleide hond. :mrgreen:
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Rush FZ1N »

Mr. M schreef:Niet om lullig te doen, maar ik heb ben nog nooit van asfalt -> zandpad gegaan zonder dat er een bord stond.
Ik zou graag een streetview plaatje van die overgang zien.
En eh, tja, daar begonnen we mee, 15 jaar geleden: het ding is geen blindegeleide hond. :mrgreen:
Streetview van Duitsland zou ik ook wel willen zien :)
Uiteraard is het ding geen blindegeleide hond, maar met mijn Zumo’s heb ik nooit gehad. Mijn ervaring met deze wegen (asfalt - grind) met bord is duidelijk anders. Ik verwachtte dit dan ook niet van de zo geprezen Rider 550.
Overigens kreeg ik ook regelmatig voor auto’s/motoren afgesloten wegen. Uiteraard niet ingereden, doch meteen weer het probleem van het omrijden.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door FM »

Rush FZ1N schreef:Streetview van Duitsland zou ik ook wel willen zien :)
Berlijn ligt in Duitskand...
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Rush FZ1N »

FM schreef:
Rush FZ1N schreef:Streetview van Duitsland zou ik ook wel willen zien :)
Berlijn ligt in Duitskand...
Ik loop blijkbaar achter :oops:
Ik had vorige maand nog doorgekregen dat vanwege privacy regels Duitsland nog steeds niet meewerkte aan streetview.
Sinds wanneer is dat toegestaan?
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Mr. M »

Er al langer stukken te zien in Streetview. Vaak kleine beetjes. Regionale toestemming?
En zo onvolprezen is die 550 niet en ja, het heeft niks te maken met het type. All autonav's zal hetzelfde overkomen. T ís een foutfout.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door FM »

Rush FZ1N schreef:
FM schreef:
Rush FZ1N schreef:Streetview van Duitsland zou ik ook wel willen zien :)
Berlijn ligt in Duitskand...
Ik loop blijkbaar achter :oops:
Ik had vorige maand nog doorgekregen dat vanwege privacy regels Duitsland nog steeds niet meewerkte aan streetview.
Sinds wanneer is dat toegestaan?
Ach, ik heb het ook maar toevallig opgemerkt omdat we volgende maand een weekje naar Berlijn gaan. :)
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Mr. M »

BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Cemerk
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2008 13:04

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Cemerk »

Ik begrijp dat voor het navigeren naar voor motoren gesloten wegen of grindpaden nog geen echte oplossing is. Maar echt lastig is dat de Rider 550 mij lange tijd wilt laten omdraaien om me toch dat grindpad of die gesloten weg op te sturen, als ik de afslag negeer. Hoe kan ik dat voorkomen?

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Hans Schipper »

Praat me er niet over! Rampzalig, die terugroepacties! Stuur jouw ervaring met de originele route/spoor op aan mr.GPS. Hij stuurt dan jouw casus door aan Tom&Tom. De mijne hebben ze al. Tom&Tom geven kennelijk prio aan het oplossen van dit probleem.

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door STXrider »

Rush FZ1N schreef:Uiteraard is het ding geen blindegeleide hond, maar met mijn Zumo’s heb ik nooit gehad. Mijn ervaring met deze wegen (asfalt - grind) met bord is duidelijk anders. Ik verwachtte dit dan ook niet van de zo geprezen Rider 550.
Overigens kreeg ik ook regelmatig voor auto’s/motoren afgesloten wegen. Uiteraard niet ingereden, doch meteen weer het probleem van het omrijden.
Sorry, maar m.b.t. de Zumo.........die is geen haar beter dan de TT. Het is algemeen bekend dat de Zumo in het begin ook een verkeerde `basis`instelling had naar de wegen van de VS. Die is later veranderd door een bugfix dat de Zumo eindelijk de N-wegen en Snelwegen apart zag. En m.b.t. mooie routes maken maakte de Zumo er ook een potje van, vandaar dat de Motorkaart is ontstaan...... Dus ook de Zumo heeft zijn tijd nodig gehad om behoorlijk te functioneren!

Als men de fouten doorgeeft aan TT net zoals dat bij Garmin kan, dan zal dat over een tijd die ook aangepast worden.

Naast alle kritiek vergeten we dat de GPS een hulpmiddel is en rekent met dingen die hij weet!
En als hij vanuit een asfaltweg naar een grindweg - zandpad gaat ben je er zelf bij om te beslissen "ik keer om". Het is niet leuk, maar als je de route aan een apparaat over laat moet je niet klagen. Dan moet je zelf met kaarten aan de slag. En dan nog kan het gebeuren dat je op een grindpad terecht komt........ Het apparaat is niet feilloos, maar de mens ook niet :wink:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 550”