MyDrive

CeesOK
Berichten: 21
Lid geworden op: 2 nov 2019 19:43

Re: MyDrive

Bericht door CeesOK »

Dit is al een ouder topic, maar de problemen met de blutooth verbinding tussen de TomTom Rider 550 en de iPhone zijn niet minder geworden.
Integendeel! Ik ben zeer, zeer teleurgesteld in de Tom, maar ga hier verder geen woord meer over vuil maken!

Na diverse grote problemen met de TomTom Rider 550 onderweg op de motor, waarmee ik meer bezig was met de Tom, dan plezier beleven en veilig rijden met de motor, heb ik de volgende workaround gevonden.

Wat win je hiermee: Je hebt stabiele connectie via je iPhone met MyDrive via de Cloud en ontvangt TT traffic informatie.
Wat heb je niet: Telefoon functies. Geen berichten van Whatsapp op je Tom. Niet meer telefoneren via de Tom. Dat laatste wellicht wel m.b.v. je headset.
Voor mij geen probleem die WhatsApp en andere berichten leiden alleen maar af.

Zet de Mydrive app op de iPhone uit. Beter nog, verwijder dit bagger product van je iPhone. Synchroniseren van je routes gaat toch al niet goed! (Je kunt in de browser inloggen op Mydrive. Daar vind je al je routes weer terug!)

1. In de TTR550 bluetooth instellingen. Verwijder daar je iPhone! (Anders, in het menu van je telefoon op de Tom, schuif alle drie de sliders naar links; uit! Ze waren toch alleen maar vruchteloos bezig met verbinding maken.)
2. In de TTR550 Wifi verbinding, klik op jouw thuis Wifi netwerk. Daar staat als het goed is 'verbonden'. Druk op wijzig. Druk op vergeet. LET OP! Om straks weer verbinding te kunnen maken met jouw thuis Wifi heb je je Wifi wachtwoord nodig!!!

3. In de bluetooth instellingen van je iPhone verwijder beide bluetooth verbindingen met de TTR550. Druk bij beide op de i en druk op vergeet. Niet bang zijn, deze verbindingen waren toch al nooit stabiel te krijgen!
4. In dezelfde instellingen van je iPhone zie je onder de bluetooth 'Persoonlijke hotspot' staan. Klik daarop. Noteer het wachtwoord dat daar staat. Pas het eventueel aan. En schuif de slider naar rechts.
5. Ga weer naar de TTR 550 Wifi instelling. Daar staat nu de naam van jouw iPhone. (Op het scherm van jouw iPhone staat geheel bovenaan een blauwe balk. Daar staat dat er 1 verbinding is.)
Jouw TomTom Rider 550 heeft nu internet verbinding via de 4G van jouw iPhone! Als het goed is staat er een IP adres 172.20.10.2
6. Helaas, ook hier gaat het fout op de Tom. Je verwacht het niet he! Maar daar is de volgende oplossing voor!
Druk hier in de Tom Wifi op jouw iPhone en klik op wijzig. Schuif de slider bij geavanceerde opties naar rechts. Druk op IP instellingen. Daar staat nu DHCP. Klik nu op 'passief' en opslaan.
Wordt er om een IP adres gevraagd vul dan hetzelfde 172.20.10.2 in. Tom vult de andere velden hier automatisch in.
Laat dat zo ongewijzigd staan.
(Let op! Heb je via Persoonlijke hotspot meer apparaten met je iPhone verbonden, vul dan bijvoorbeeld 172.20.10.10 als IP adres in!)
Opslaan en terug naar het hoofdmenu.

Resultaat: Je hebt nu een stabiele verbinding tussen iPhone en TomTom Rider 550. Traffic informatie komt binnen en er is verbinding met jouw Mydrive, via de Cloud!
Als je een onbeperkt data abonnement hebt, ben je klaar!

(Blijf alert in het buitenland, kom je buiten de EER landen denk dan aan hogere roaming kosten.)

Zo niet:
Updates van de Tom kunnen een heleboel data op souperen.
Dus ben je thuis, dan:
Op de iPhone ga naar instellingen en zet Persoonlijke hotspot uit.
Om toch weer updates binnen te krijgen op de Tom, ga op de Tom naar instellingen - Wifi en klik op jouw thuis Wifi. Klop hier je wachtwoord in en je bent weer verbonden met je thuis Wifi.

Als je gaat rijden moet je op de iPhone Persoonlijke hotspot aanzetten.
Als je na een tijdje rijden merkt dat de Tom niet automatisch verbinding maakt met de iPhone, open dan even buiten bereik van je thuis Wifi weer de iPhone en kijk in de instellingen van de Tom bij Wifi (snelmenu). Meestal gaat het dan automatisch goed. Zo niet, klik er even op.
Succes!

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: MyDrive

Bericht door Hans Schipper »

Bedankt, Cees. Bij mij werkt het nu :D
Wel bij elke start Tom550/iphone7 controleren of de verbinding okay is.

Mvz
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2019 17:29

Re: MyDrive

Bericht door Mvz »

Road rider en Cees. Pas de hotspot Wifi ook toe. Had nog niet rigoureus alles verwijderd maar gelijk heb je Cees. Wat niet werkt kan alleen verstoren. Dank allen voor jullie support.

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: MyDrive

Bericht door Roadrider »

Ik heb een Motorola Android telefoon. Bij mij werkt de koppeling met MyDrive gewoon goed.
Een Hot Spot werk bij mij ook goed dat ik her mee teste maar het het niet nodig.

De BlueTooth problemen doen zich met name voor met iPhones of Android telefoons met slechte Drivers/chipsets.
Zeker na de IOS13 update zijn er veel problemen. TomTom is bezig met een oplossing.

Tot die tijd is een hotspot inderdaad een goede oplossing. (verwijder zoals vermeld de BlueTooth koppeling tussen de telefoon en de Rider. Het continu proberen te koppelen maakt de Rider Traag en minder stabiel)
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Mvz
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2019 17:29

Re: MyDrive

Bericht door Mvz »

Dank, hoop dat Tom Tom de fix dan publiceert!

Jeef
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 jul 2021 22:07

Re: MyDrive mijn routes leeg MRA opslaan als mydrive

Bericht door Jeef »

2 juli 2021 en het probleem van de verdwenen routes in mydrive is bij mij opgetreden na opslaan als mydrive in MRA!!

Lijkt identiek aan het hierboven beschreven artikel in 2019!!

Tom tom gevraagd om support, maar daar zijn ze de weg compleet kwijt. Zit met een medewerker met een vertaalmachine te communiceren. Praten compleet langs mekaar heen.

Iemand een oplossing?
Gr. Jan

Jeef
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 jul 2021 22:07

Mydrive

Bericht door Jeef »

Bovenstaande is een reactie op het bericht van 27 sept. 2019

Mvz
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2019 17:29

Re: MyDrive

Bericht door Mvz »

Heb het net even geprobeerd en bij mij is alles nog okay. Ik neem aan dat je via MRA een route toevoegt via opslaan als Tom Tom mydrive beta

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: MyDrive

Bericht door Roadrider »

Meestal zijn de MRA routes wel zichtbaar in de WEB versie van MyDrive.
Deze routeslaaf verwijderen in de WEB versie van MyDrive.

Hierna zijn de andere routes weer zichtbaar in de MyDrive App.
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Jeef
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 jul 2021 22:07

Re: MyDrive

Bericht door Jeef »

Inderdaad via de beta versie opslaan naar mydrive.
De webversie van mydrive geeft geen enkele route weer, ook niet wanneer de route direct in mydrive gemaakt wordt.

De android versie van mydrive geeft een foutmelding en het bericht " probeer het later nogmaals". Het lijkt erop dat mijn account van mydrive corrupt is geraakt.

Mvz
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2019 17:29

Re: MyDrive

Bericht door Mvz »

Ja dat lijkt er op, misschien alle software eens verwijderen en opnieuw installeren. Ook alle apparatuur waarop je installeert eens geheel opnieuw opstarten.

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: MyDrive

Bericht door Roadrider »

Je kunt in het menu van MyDrive alle data wissen.
Anders een nieuw MyDrive account aanmaken op een ander e-mail adres.
(Dan ook de Rider een factory reset geven om dit nieuwe MyDrive account te kunnen gebruiken.)

Helaas is het niet meer zichtbaar zijn van routes in MyDrive als je routes upload via MRA een steeds terugkerend probleem. MRA gebruikt nog een oude niet meer ondersteunde API. Ik heb ze al eens de gegevens van de nieuwe API gestuurd die ik voor Load Track gebruik. (Welke hetzelfde is als de MyDrive apps gebruiken)
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Jeef
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 jul 2021 22:07

Re: MyDrive

Bericht door Jeef »

Ok, ik ga eens proberen alle gegevens te wissen of een ander account maken. Heb de vraag inmiddels ook bij MRA neergelegd, kijken wat de reactie is.
Gr. Jan

Jeef
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 jul 2021 22:07

Re: MyDrive

Bericht door Jeef »

Het wissen van van gegevens is niet gelukt. Het menu is beschikbaar maar het klikken op wissen geeft geen enkel resultaat. Vraag bij TomTom gesteld. Ben benieuwd of er ook maar enigzins een behoorlijke reactie komt omdat de eerdere pogingen bij de helpdesk leiden tot volledig onbegrijpelijke antwoorden die geen enkel verband lijken te hebben met de vraagstelling.

Mvz
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2019 17:29

Re: MyDrive

Bericht door Mvz »

Het mag gezegd worden dat de helpdesk, waarschijnlijk in India, een verschrikking is om mee te werken. Weet niet waar je het apparaat gekocht hebt en of er nog garantie op zit. Anders zou ik hen om assistentie vragen. En er is volgens mij ook een TT forum

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 550”