Registreer TomTom standaard een track als je rijdt?

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Registreer TomTom standaard een track als je rijdt?

Bericht door FM »

Dan zou Castellum eens terug moeten reageren. Híj had immers een nieuwe 550 gekocht en dat gevonden in de handleiding. Maar hij heeft nog niet gerapporteerd of hij die instelling ook effectief in zijn 550 gezien heeft.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

castellum
Berichten: 219
Lid geworden op: 21 aug 2005 12:44
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Registreer TomTom standaard een track als je rijdt?

Bericht door castellum »

Bij mij staat die er ook niet in.

Ik heb dit verschil met de handleiding ook gemeld bij TomTom.
Geen reactie op gekregen helaas.
Overigens verschilt die handleiding op dat punt ook per taal.
Laatst gewijzigd door castellum op 17 aug 2020 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Registreer TomTom standaard een track als je rijdt?

Bericht door Mgent »

Juist, de sd is enkel nodig om ze te delen. Wat wel belangrijk is indien je een spoor wil opnemen, na het einde dien jet het op te slaan, indien je dit niet doet, ben je weer alles kwijt.

Dit komt uit de handleiding:

Een track registreren
Je kunt tijdens het rijden een track registreren, met of zonder geplande route. Na het registreren kun je je track exporteren zodat je deze kunt delen met anderen. Je kunt ook deze ook bekijken via TomTom MyDrive als je op je systeem bent aangemeld bij MyDrive.
Ga als volgt te werk om een track te registreren:
1. Selecteer Start registratie in het hoofdmenu.
Er verschijnt een rode stip rechtsonder op het scherm, die in eerste instantie drie keer knippert om aan te geven dat registratie plaatsvindt. De stip blijft op het scherm staan totdat je de registratie stopt.
2. Selecteer Stop registratie in het hoofdmenu. 160
Opmerking: je kunt ook een locatie op de kaart ingedrukt houden en Voeg toe aan huidige route in het pop-upmenu selecteren.
Tip: als je de naam van de nieuwe tussenstop weet, kun je in plaats van de kaart Zoek gebruiken om de tussenstop te selecteren.

Tip: als je de opgeslagen route in de lijst Mijn routes met de wijzigingen wilt bijwerken, selecteer je de route op de kaart en selecteer je vervolgens Sla wijzigingen in route op in het pop-upmenu.

3. Voer een naam voor je track in of gebruik de voorgestelde combinatie van datum en tijd als naam.
4. Selecteer Voeg toe of Voltooid op je systeem.
5. Je track wordt opgeslagen in Mijn routes.

Let op: je kunt tracks exporteren als GPX-bestanden en ze opslaan op een geheugenkaart, zodat je ze met anderen kunt delen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Registreer TomTom standaard een track als je rijdt?

Bericht door Roadrider »

Het standaard opnemen van tracks zit alleen in de Premium autonavigatiesystemen van TomTom. Hierbij bewaart hij de laatste 10 tracks.

Op een Rider 5x0 die overigens dezelfde firmware heeft werkt het inderdaad nog steeds als op de Rider 400.

https://m.youtube.com/watch?v=0vyjVT9KNZA

https://m.youtube.com/watch?v=lmmh50KLf1M

Persoonlijk vind ik het handiger om tracks op te nemen via MRA. Deze worden dan wel direct in de Cloud opgeslagen.
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 550”