Waarom XT niet,maar de 590 wel tegelijk 'route' en 'spoor' zichtbaar?

De in 2020 uitgekomen Garmin Zumo XT
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Waarom XT niet,maar de 590 wel tegelijk 'route' en 'spoor' zichtbaar?

Bericht door Rush FZ1N »

Hier ook. Is gewoon de beste methode!
Zumo XT MT-S op Tracer 900 GT (motor), Edge 1030 Plus op Levo FSR (atb), Oregon 700 Topo voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

ik heb het opgegeven om uit te leggen hoe je een goede route maakt en je zelfs herberekenen op aan mag laten staan in gelijk welke zumo. Het track-spook blijft maar hangen.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Banjertje
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Banjertje »

Toontje schreef:
29 jun 2020 00:44
Dat hoef je ons niet uit te leggen, hoor.

Ik maak altijd mijn routes in Basecamp (= dezelfde kaart als in het toestel!).
Ik reken routes van anderen altijd na in Basecamp.
Krijg ik alleen een track, dan maak ik er een route van in Basecamp.

In alle gevallen gaan de route en de track naar het toestel.
In geval van een ontvangen track van iemand anders, gaat die originele track mee.
De track is zichtbaar voor de check, maar mijn routes wijken NOOIT af van de track.
Op zich een methode die werkt, maar wel afhankelijk is van Basecamp... en naast dat ik het geen fijn programma vind, ik heb niet altijd een laptop bij me en wil graag onderweg, vooral tijdens vakanties, routes kunnen inladen, aanpassen of maken.
guzzi vero schreef:
29 jun 2020 11:17
ik heb het opgegeven om uit te leggen hoe je een goede route maakt en je zelfs herberekenen op aan mag laten staan in gelijk welke zumo. Het track-spook blijft maar hangen.
Aan de andere kant, het basecamp spook blijft ook hangen :) Het is in mijn ogen niet meer van deze tijd dat je een computer met een specifieke applicatie nodig hebt om goed routes van anderen te kunnen importeren.

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

het basecamp spook dus ook lol. Je hebt die specifieke applicatie nodig om het maximum uit je Garmin gps te halen. Zeker als je enkel routes wil rijden. Om een geconverteerde track naar route van iemand anders te rijden, met welke applicatie die ook gemaakt is, heb je geen enkel routeprogramma nodig.
En de kurviger app om snel nog wat te maken op vakantie doet het prima met de XT. Nadeel is dan weer dat je x-aantal verschillende tracks gaat moeten maken om geen stop te missen. Ik stop dan liever wat meer tijd thuis in een goede voorbereiding dan dat ik dat op vakantie nog moet doen. Scheelt me weer wat stress en een hoop Ricard lol
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Banjertje schreef:
29 jun 2020 12:22
.... Het is in mijn ogen niet meer van deze tijd dat je een computer met een specifieke applicatie nodig hebt om goed routes van anderen te kunnen importeren.
Je computer of telefoon staan vol met specifieke applicaties om iets te doen. Dus daar hebben we het even niet over.

Een route zonder importeren onder controle loopt in veel gevallen uit op een verpestte dag. Je weet nooit hoe oud een route is en of hij nog een beetje overeenkomt met het huidige wegennet.
Dus m.i. is controle altijd nodig en daarvoor heb ik basecamp. Hoe oubollig jij dat ook vindt.

En je kunt nog 10 maal vertellen dat je basecamp geen leuke applicatie vind, maar je vind hier een behoorlijk aantal mensen die kunnen lezen en schrijven met basecamp. Dat zijn vooral de mensen die antwoorden weten op allerlei vragen omdat zij zich verdiepen in de materie.
En ja, je mag een andere applicatie (computer of webbased) leuk vinden en graag gebruiken. Ik heb er geen bezwaar tegen. Ook ik gebruik de nieuwere mogelijkheden als dat uitkomt.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OnRoute Motorkaart Midden-Europa
En een VivoFit HR / Vivoactive 3 om te koppelen met een EDGE 25

tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door tony rave »

RonalT schreef:
29 jun 2020 16:54
Een route zonder importeren onder controle loopt in veel gevallen uit op een verpestte dag.
Oeff ... heb ik dan mazzel gehad dat er om die reden geen verpestte dagen waren tijdens die eerste pakweg 1 miljoen kilometers gedurende driekwart van mijn gemotoriseerde leven :D .

Sindsdien is het rijden wel gemakkelijker geworden maar dankzij drukte, drempels, verboden, etc., niet altijd plezieriger.
Visiuele navigatie ondersteuning: JA graag, daarbij ook Audio - Bluetooth - Allerlei meldingen: NEE bedankt.
GPSMap: 60CSx+276Cx+60CSx ► navigatie | MapSource 6.13.7 ► route-creatie | BaseCamp ► databeheer.

Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Mgent »

Omwille van al het wel of niet zien, een test gedaan vanavond.
Spoor op toestel via explore. In toestel spoor omgezet naar reis. Naar sporen en zichtbaar gemaakt met zwarte lijn.
Terug naar kaart van route, en geen zwart te zien alleen maar purper.
Ok dus, route opgestart via simulatie, en wat zien we? Een zwarte lijn bovenop de purperen. Werkt dus wel allemaal.
Je krijgt het dus pas in beeld als je rijdt.
Bijlagen
2091.png
2091.png (131.14 KiB) 268 keer bekeken
3414.png
3414.png (160.58 KiB) 268 keer bekeken
55307.png
55307.png (198.46 KiB) 268 keer bekeken
Zumo XT, iPhone 11 Pro, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.8, CN Europe NTU 2020.30, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door FM »

Mgent schreef:
29 jun 2020 21:44

Je krijgt het dus pas in beeld als je rijdt.
Die indruk had ik ook tijdens mijn motorreis vorige week.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro

Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Toontje »

Mgent schreef:
29 jun 2020 09:12
Dat is nu eens dezelfde werkwijze die ik ook al jaren hanteer. ;-)
Wij zijn oude rotten, hè . . .
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Nokia 9 Pureview op Triumph Tiger 800 XRx en Suzuki RF900R.

WouterRobb

Bericht door WouterRobb »

Hoi heren,
Julli tips, trucs en werkwijzen na het plaatsen van mijn laatste stuk (28 juni ‘s middags) met veel plezier gelezen. Veel punten (her) ken ik.
En ja, ik gebruik nog altijd BC veelvuldig (en daarvoor mapsource)
Kost wat tijd, maar dan heb ik de route (en spoor) zo als ik me echt wil hebben.
En ja, helaas alleen op een desktop of laptop, die niet meegaat op vakantie.
En ja, er zijn snellere planners, bijv Kurviger. Die a) zeer mooie routes kan maken, desnoods met wat extra gemaakte tussenpunten, b) op de wel mee te nemen I-pad op vakantie te maken is, c) via de Garmin drive app op de XT te laden is.
En ja routes (en/of sporen) van anderen gebruik ik alleen als diegene meegaat en voorop rijdt.
De ene keer heb ik wel zin en tijd om de route/spoor te controleren, de andere keer niet. Kans op afwijkingen blijft bestaan, maar hanteer de regel dat ik de voorrijden volg. Hij (zij) moet het wel heeeeeel erg bont maken dat ik ingrijp.
En nee, routes/sporen van anderen zonder dat zij meegaat gebruik ik nooit.
Startpunt is anders, stops anders, lengte of slingeren niet naar mijn zin. Dan komt mijn eigen handigheid met BC mij veeeeel beter uit.

En ja Mgent, Explore bij aanschaf XT gedownload, even gebruikt, maar kan er niets mee.
Misschien mijn onhandigheid, maar las her en der van meer mensen dat Explore nog niet echt geschikt was voor de XT.

En allen: over 2,5 week ga ik drie dagen naar de Ardennen, met eigen gemaakte routes (en sporen). Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaring tov ingeladen en vervolgens gereden routes met ‘daarin’ het dunne lijntje van het spoor.

Groet WouterRob

Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Toontje »

Als je de routes zelf maakt, weet je ook waar je langs komt. Met de andere routeplanners heb je wel een mooie route gereden, maar je hebt geen idee waar je geweest bent.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Nokia 9 Pureview op Triumph Tiger 800 XRx en Suzuki RF900R.

FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door FM »

Zo zit ik ook in mekaar. Ik wil de controle hebben over waar ik ga rijden.

Maar niet iedereen is zo. Er zijn er ook die graag hun neus achterna rijden. Of hun routeplanner. :D
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro

RedStrom

Bericht door RedStrom »

Zonde. Juist leuk laten verrassen.
Zumo XT op de motor. Cardo G9 op de helm.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT”