Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

De in 2020 uitgekomen Garmin Zumo XT
Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door Han57 »

bartho schreef:
25 okt 2020 17:48
Hoe kan ik te weten komen dat ik de nieuwe kabel koop? Ik ga een steun plaatsen op mijn tweede motorfiets en zou hier toch de vernieuwde kabel willen monteren. Ik vrees als ik online bestel dat ik de oude kabel zal ontvangen.
Van te voren een mailtje met deze vraag sturen krijg je toch de oude dan terug sturen of gaan halen dan kun je het meteen zien.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door Han57 »

Ik heb vandaag de nieuwe kabel via Garmin UK ontvangen super snel geleverd en zo te zien de verbeterde uitvoering wel opmerkelijk dat het originele afdekkapje er op zat en dat zou toch een mogelijke oorzaak kunnen zijn had ik begrepen al heb ik dat zelf nooit gebruikt meteen er af geknipt. er was aangegeven ca 10 werkdagen dus perfect gegaan.
Kortom weer werk te doen om de kabel in te korten en netjes netjes weg te wegwerken.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door bartho »

Heb juist mail van garmin.be vragen mijn gegevens om een nieuwe steun te kunnen opsturen. Hadden ze 4 maand geleden ook al gevraagd. Heb meteen een kabel ook gevraagd. Waarschijnlijk nog eens 4 maand wachten.

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door Han57 »

Dan gaat het via Garmin NL wel iets sneller. ze hadden nog gevragd als ik hem niet binnen de 10 werkdagen zou ontvangen even een reminder te sturen heel attent toch. Vorige keer met de nieuwe steunen ging het ook snel toen kreeg ik er gelijk 2 dat had ik bij de kabel ook aangegeven maar is denk ik niet helemaal duidelijk overgekomen daarom 1 ontvangen ik zal eerst deze monteren en dan een 2e aanvragen.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door bartho »

Als ik het goed begrijp krijgen jullie(nl) te veel en krijgen wij(be) niets. 😁😁

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door Han57 »

bartho schreef:
26 okt 2020 14:36
Als ik het goed begrijp krijgen jullie(nl) te veel en krijgen wij(be) niets. 😁😁
je moet soms wat geluk hebben en minder pech denk ik. Via Waypoint liep het ook wat stroever daarom maar rechtstreeks contact met Garmin in NL gezocht. Over het algemeen is Waypoint ook heel snel en zeker super service gericht alleen hadden zij de nieuwe kabels toen niet op voorraad en mocht ik de oude kabel wel al in komen leveren en dat is via Garmin niet nodig. en ik denk dat Waypoint heel veel aanvragen heeft. Voor hen ook een extra kostenpost al die aanvragen behandelen.
Eigenlijk zou dit natuurlijk allemaal niet nodig moeten zijn bij zo'n product en fabriakant met ervaring maar helaas hebben zij tegenwoordig ook niet alles in eigen hand er wordt veel uitbesteed en dan ben je dubbel afhankelijk.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door bartho »

Geen probleem hoor. Alleen duurt het natuurlijk lang in België. Acht maanden om een klein probleemtje op te lossen wil wel iets zeggen over hoe het bedrijf georganiseerd is. Ik spreek hier over Garmin België natuurlijk.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door QuattroFrits »

Han57 schreef:
26 okt 2020 14:05
Kortom weer werk te doen om de kabel in te korten en netjes netjes weg te wegwerken.
Kabeltje dubbelvouwen en kabelbinders doen, zonder veel rompslomp, hun werk.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door Han57 »

QuattroFrits schreef:
27 okt 2020 08:06
Han57 schreef:
26 okt 2020 14:05
Kortom weer werk te doen om de kabel in te korten en netjes netjes weg te wegwerken.
Kabeltje dubbelvouwen en kabelbinders doen, zonder veel rompslomp, hun werk.
Dat is niet mijn manier van werken gewoon de kabel afknippen zodat ie door een nauwe opening kan en dan weer aan elkaar verbinden kleur op kleur. met die kabelbinders heb ik wel eens even gedaan voor nood om de navi uit te proberen.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door QuattroFrits »

Tja, ieder werkt op zijn eigen manier.
Ik vind het altijd zonde om iets af te knippen of in te korten. (storingsgevoeliger)
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door Han57 »

QuattroFrits schreef:
27 okt 2020 10:14
Tja, ieder werkt op zijn eigen manier.
Ik vind het altijd zonde om iets af te knippen of in te korten. (storingsgevoeliger)
Daar heb je gelijk in ik ben er ook geen voorstander van, maar soms moet je wat. en als je het weer goed verbind solderen of met draadbusjes gaat het eigenlijk altijd goed als je kleur op kleur doet.
en dit soort werk lukt me gelukkig nog net. voor andere dingen heb ik (tegenwoordig vaker) een hulplijn nodig.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door QuattroFrits »

Als het maar weer werkt, dan is alles weer goed.
En die hulplijn van tegenwoordig dat had ik een tijd geleden al begrepen, ik zelf heb gewoon geluk gehad.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door Han57 »

QuattroFrits schreef:
27 okt 2020 13:12
Als het maar weer werkt, dan is alles weer goed.
En die hulplijn van tegenwoordig dat had ik een tijd geleden al begrepen, ik zelf heb gewoon geluk gehad.
Ach ik heb ook geluk gehad het had veel slechter af kunnen lopen. en dan moet je tevreden zijn met wat je nog wel kan.
Er zijn gelukkig meerdere hulplijnen die willen helpen. zo is o.a de Nuvi voorzien van een nieuwe accu en werkt weer zoals het hoort en hij is nu aan het onderzoeken om er legaal nieuwe kaarten op te zetten. via Garmin is dat een beetje duur en is het toestel niet waard. Op internet zie je af en toe wel wat maar dat is mij ook te ingewikkeld. anders doe ik het met de oude kaarten want het gaat me er meer om als ik ergens hoe kom ik weer op weg naar huis. zonder navi rijd ik dan meestal de verkeerde kant op.
Ik ben nu bezig met een modificatie aan de Vespa GTS er moet (vind ik) een nieuw carterdeel op met kijkglas zodat je makkelijk het oliepeil kan controleren er zijn er inmiddels van het nieuwe model (HPE) diverse vastgelopen door te veel olie verbruik en Vespa geeft niet thuis. Nu is er iemand in Duitsland die heeft een bestaand carterdeel voorzien van een kijkglaasje Vespa heeft de oliepeitok en een kleine vulopening verplaatst naar de rechterkant net boven de uitlaat en daar moet je nu ook verversen of bijvullen. voorheen zat het links met een grote vulopening nu heb je een grote injectiespuit nodig om de olie er in te krijgen, Ja waarom zou je iets dat goed werkt veranderen.verslechteren waarschijnkijk iemand met een gedacht slim idee. Ja ook daar ben je als koper van een nieuw model testkonijn alleen bij Garmin en vaak de dealer Waypoint lossen ze het netjes en snel op.
Ik heb inmiddels wat voorbereidende werkzaamheden gedaan staat op een hefbrug dus de olie er af en wat delen vast gedemonteerd en omdat de scoot op hoogte staat kan ik dat allemaal zittend op een stoel met wieltjes doen. nu wachten op vanavond want die hulplijn heeft het al vaker gedaan zodat ik niet te veel onnodig demonteer. Als het nieuwe deel er op zit kan ik morgen weer nieuwe olie er in doen en verder afbouwen en dan de kabel vervangen voor de XT.
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door QuattroFrits »

Mijn geluk is dat ik weer voor 99,9% in orde ben, zonder verdere problemen.
Ik hoop dat alles verloopt zoals je het graag zou hebben, dus ook met het kabeltje van de XT en dat dan ook alles goed werkt en de pinnetjes niet weer sneuvelen.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Han57
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:19
Locatie: Budel

Re: Toestel laadt niet op - puntjes op de mount

Bericht door Han57 »

QuattroFrits schreef:
28 okt 2020 07:38
Mijn geluk is dat ik weer voor 99,9% in orde ben, zonder verdere problemen.
Ik hoop dat alles verloopt zoals je het graag zou hebben, dus ook met het kabeltje van de XT en dat dan ook alles goed werkt en de pinnetjes niet weer sneuvelen.
Gefeliciteerd dat is inderdaad geluk. en verder denk ik er ook zo over alleen ik heb moeten accepteren dat ik niet meer alles kan wat ik voorheen wel kon. dus vaker een hulplijn inschakelen wat best moeilijk is voor jezelf dan om toe te moeten geven dat wat voorheen of voor een ander zo eenvoudig is nu niet meer lukt. aan de andere kant er zijn nog veel dingen die wel lukken.
Zo nu weer genoeg hier over en verder naar het onderwerp.
Ik ga straks een foto maken van de nieuwe oude kabel die ik nog had om te vergelijken of deze echt anders is.
wordt vervolgd
Han.
Vespa GTS 300 Supertech BMW K100/2 + Zumo XT, Zumo 660, Zumo350, Nuvi 200 Nuvi 250 Nuvi 610 Schubert C4 pro met advanced Windows10

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT (1)”