Voorstellen - GPS: oregon 600

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Plaats reactie
Vkluit
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2016 20:24

Voorstellen - GPS: oregon 600

Bericht door Vkluit »

Hallo allemaal,

Ik ben mij aan het oriënteren om een O600 aan te gaan schaffen. En ga hier vast rondkijken om het een en ander erover uit te pluizen naar ervaringen van anderen.
GPS wordt met name gebruikt voor MTB, geocaching, en om offroad ritten uit te zetten.

Gr Vkluit

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5616
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Voorstellen - GPS: oregon 600

Bericht door keesm »

Welkom VKluit.
Ik zou de 600 maar overslaan en kijken of deze serie meer geschikt is: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=47782
Aan de andere kant: 600 zal nog een tijdje leverbaar zijn en goedkoper worden verwacht ik. Daarna discontinued. Of er nu nog software-updates komen?

Vkluit
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2016 20:24

Re: Voorstellen - GPS: oregon 600

Bericht door Vkluit »

Hallo keesm,

Waarom raad je dat aan?
Okee ik snap dat apparaten steeds beter worden uiteraard.
Maar is er iets mis met de O600? (eigen ervaringen of ervaringen van anderen?)

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5616
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Voorstellen - GPS: oregon 600

Bericht door keesm »

Ik raad het je niet aan, het is meer een tip.
Ik zelf zou het een moeilijke afweging vinden. Heb zelf een Oregon 600 vanaf het begin. Met de laatste firmwares is het een redelijk stabiel toestel. Gps-ontvangst haalt het nog niet bij een 60Cx. Bij de 7x0 serie is sprake van een verbeterde ontvangst, ben benieuwd. Met de juiste hoogte op mijn 600 heb ik ook nog vaak problemen.

Veel gevraagde verbeteringen voor de 600, waarvan ik diverse wel herken, zijn niet doorgevoerd, zie: https://garminoregon6xx.wikispaces.com/Common+Issues En zullen ook niet meer komen. Of deze wel opgelost op de 7x0-serie ?
Op de nieuwe serie zitten meer features (wifi, weersvoorspelling e.d.) welke ongetwijfeld meer stroomverbruik zal geven. Ik heb dat soort zaken niet nodig, zit allemaal al op mijn Iphone. Garmin geeft 16 uur aan. Dat haal ik met mijn 600 niet.

Qua bediening, starten met profielen, lijkt deze serie al wat meer op de nieuwe Etrex Touch 25/35.
De grootste verbetering die ik zie, al zullen veel gebruikers dit niet echt nodig hebben, is de vergroting van het maximaal aantal kaartdelen naar 15.000 stuks.
Als hebbeding: ja. Als directe vervanging voor mijn 600: nee
6x0-serie zal over enige tijd wel discontinued worden, voor die tijd opruimen van voorraden tegen scherpere prijzen. Dat kan een kans zijn.

Vkluit
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2016 20:24

Re: Voorstellen - GPS: oregon 600

Bericht door Vkluit »

Afgelopen week de Oregon 600 aangeschaft.

Bevalt tot nu toe goed. Vandaag voor het eerst wezen cachen. Is daarbij 1x vastgelopen. Soms issie wat omslachtig met betrekking tot navigeren, dit zal aan de kaart liggen. Nog even verder uitpluizen dus.

Het toestel reageert lekker vlot en het scherm is zoals bekend goed afleesbaar.

Gr

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”