geen gesproken aanwijzingen

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Plaats reactie
dik45
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2016 18:28

geen gesproken aanwijzingen

Bericht door dik45 »

hallo ik heet Dik en ben nieuw op dit forum
gebruik al 5 jaar een zumo 660 en heb voor het eerst een route gemaakt met basecamp
de route loopt goed zoals ik gepland had alleen ik krijg geen gesproken aanwijzingen wel steeds verwijzingen naar een of andere route. wie kan mij vertellen wat ik fout doe

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door Frank »

In principe zou het voor het rijden van de route niets uit moeten maken of je deze nu in Basecamp of Mapsource hebt gemaakt. Je hebt al 5 jaar ervaring met de Zumo 660, dus je weet hoe die werkt...
dik45 schreef:ik krijg geen gesproken aanwijzingen wel steeds verwijzingen naar een of andere route
Dit snap ik niet, kan je opschrijven wat deze verwijzing precies is?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

dik45
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2016 18:28

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door dik45 »

nou als ik kijk op de verschillende punten dan zegt hij bv rondje deventer of rondje veluwe meer tocht.
normaal krijg ik links boven mijn aanwijzingen bv na 100 meter links af en dit krijg ik ook in mijn koptelefoon.
maar nu ik zelf een route heb gemaakt krijg ik dit niet dus ik denk dat ik iets verkeerd doe.
op het moment dat ik van de route afwijkt krijg ik wel gesproken informatie.

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door Hervelt »

Wat voor gesproken informatie krijg je als je van de route afwijkt ?
Welk gebruiks profiel heb je aktief, auto of motor ? En wat zijn de bijbehorende instellingen ?
Ook de BaseCamp route met motor routeprofiel gemaakt ?
Heb je het automatisch herberekenen aan staan, uit, of vragen ? (Off route.., herberekenen ?)

Als je de route bekijkt op je toestel, lopen de navigatie lijnen dan gewoon over de weg ?

Misschien handig om je route hier even te posten. Kan iemand hier even naar de route kijken of hij er vreemde dingen aan ziet.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door Frank »

dik45 schreef:nou als ik kijk op de verschillende punten dan zegt hij bv rondje deventer of rondje veluwe meer tocht.
Het spijt mij, maar dit begrijp ik nog steeds niet....
Punten? Welke punten? En dit zijn dan teksten die je op je scherm ziet?

Ik begrijp dat je voor de eerste keer zelf een route maakt en die op je Zumo probeert te rijden. Het zou dan best eens kunnen dat je iets 'verkeerd' doet, maar wat is zonder meer info moeilijk te raden. Beschrijf eens wat je gedaan hebt om de route in je Zumo te laden en om de route daarna te starten.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

dik45
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2016 18:28

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door dik45 »

hoi frank
ik heb een nieuwe lijst gemaakt daarna een begin punt en eindpunt gemaakt en vervolgens met de muis via de route die ik wou rijden een lijn getrokken en dat ging goed. ik krijg een mooie paarse lijn. daarna heb ik de route verzonden naar mijn toestel. ( deze heb ik aangesloten op de pc tijdens het maken van de route ) toen de garmin van de pc gehaald en de garmin zegt dan nieuwe gebruikers gegevens gevonden. importeren en hij gaat dan laden of berekenen .
vervolgens de route rijden die loopt zoals het moet ik kan hem ook wel rijden dat is het probleem niet. maar in plaats van "na 100m rechts"zegt hij ga naar de oenerweg. ( dit staat dan boven in beeld op de garmin)

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door guzzi vero »

verander de stem in je 660 eens. De ene geeft wat jij voor hebt en de andere het volledige.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door Frank »

Hm, dan zou dik45 ook de stem veranderd hebben, want volgens zijn zeggen deed de 660 dit eerst niet... Kan natuurlijk, maar lijkt me niet waarschijnlijk.

@dik45: De mededeling "ga naar de Oenerweg" zou ook kunnen betekenen dat je (nog) niet op de route bent. Als je een geladen route gaat rijden, rij dan eerst zelf naar het beginpunt en start dan pas de route.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door Hervelt »

Met een 660 hoef je niet perse naar het beginpunt om een route te gaan rijden.
Rijdt zelf op zicht (met de paarse lijn in beeld) ergens naar de route toe. Als je de route oprijdt en de juiste rijrichting volgt zal de 660 automatisch de route oppakken en je verder geleiden.

Voorwaarde is dat je de 660 niet hebt laten herberekenen (bij een op pc voorbereide route). Is dat wel gebeurd dan moet je ook op zicht, of desnoods door de 660 gestuurd, naar de route toe rijden en daar aangekomen in de juiste rijrichting even opnieuw de route laden en starten. Hij zal je dan ook verder geleiden.

dik45
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2016 18:28

Re: geen gesproken aanwijzingen

Bericht door dik45 »

ik heb de route op de pc gemaakt en daarna naar de garmin gestuurd ik weet niet of je deze dan in een track moet veranderen of gewoon in de garmin zetten.
enfin in ieder geval voor de aanwijzingen ed ik ga gewoon nog een andere route proberen te maken en zal dan punt voor punt opschrijven wat ik doe mocht het dan nog niet lukken laat ik wel weer van mij horen.
in ieder geval kan ik de route rijden en dat is het belangrijkste. allen bedankt..

dik

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”