Ook nieuw, ook voorstellen

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Robert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2019 19:53

Ook nieuw, ook voorstellen

Bericht door Robert-Jan »

Hallo, ik ben Robert-Jan, 43 jaar oud en ben aardig nieuw in het wereldje van de GPS.

Ik heb sinds Oktober 2018 een Garmin Oregon 700 aangeschaft, in combinatie met de onroute Topo Europa kaarten.
Eerste paar maanden door tijd gebrek weinig mee gedaan, maar in Januari het boek "GPS wijzer" gekocht en volop aan het studeren geslagen, want man man, wat zitten er veel mogelijkheden op het toestel, en wat is er veel te leren over het hele GPS gebeuren. Wel ontzettend leuk en vol enthousiasme zit ik te lezen, te proberen en soms te puzzelen.

Ik wandel al langer, niet wekelijks maar voor al in het voorjaar, zomer en najaar, 1x per week, soms 1x per 2 weken en dan ergens tussen de 5 en 10 km per tocht. Sinds 2 jaar gaan we naar Oostenrijk en daar wandel ik ook erg graag, iets langere tochten, heerlijk in de middle of nergens. Afgelopen jaar toch wel behoorlijk aan het klooien geweest met de GSM, dit werkt wel maar het is toch allemaal net niet. Je hebt geen goeie kaarten, geen goede hoogte profielen, liep soms op wegen die ineens ophielden en kon niet goed om mijn heen zien op de kaart waar ik dan wel verder kon...kortom, tijd voor een goed toestel ! Ook in NL wil ik meer gaan wandelen, wat ik vanaf Januari al meer ben gaan doen nu ik het toestel al wat beter begin te kennen. De functie waarbij hij zelf routes maakt is erg leuk, zo kom ik in mijn omgeving op plaatsen waar ik nog nooit eerder was geweest :) Op vreemde plaatsen is waypoints ideaal, routes vanaf internet inladen....kortom....ik ben super bij met mijn toestel !! Nu volop via het boek aan het leren hoe Basecamp werkt....en uiteindelijk zelf routes maken !

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”