Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Lastige vragen

Adviesvragen, voor als je een 'schaap met vijf poten' zoekt dat multi-inzetbaar is

Lastige vragen

Berichtdoor kokosmacroontje » 22 aug 2008 10:56

Beste mensen,

Even kort voorstellen, mijn naam is Arjan en ik woon in Hilversum. Ik ben een enthousiast buitensporter in allerlei facetten maar ook niet vies van een stedentripje. In het bijzonder houd ik mij nu en dan nog bezig met het opsporen van overblijfselen uit de Eerste Wereldoorlog; in Frankrijk en Belgie maar ook in andere landen waar deze oorlog heeft gewoed. Historisch kaartmateriaal is één van de belangrijkste bronnen voor zulk onderzoek. Dit materiaal wordt vergeleken met (moderne) topografische kaarten. Zo heb ik, samen met een vriend die vergelijkbare interesses heeft, al menig bijzonder object gevonden, je kunt dan denken aan monumenten, oude begraafplaatsen en kampementen waar de soldaten van toen op adem konden komen tussen de inzet aan het front door.

Dit soort vondsten worden door ons gefotografeerd en gedocumenteerd en met gelijkgestemden gedeeld (ja, er is ook een club).

Met alle verbeterde technieken die er inmiddels zijn, zie ik in sterke mate de waarde in van een GPS apparaat volgens de laatste stand der techniek. En ik ben nu en dan bezig om de benodigde informatie te vergaren. Op dit forum is al veel info te vinden, toch denk ik weer een paar bijzondere wensen te hebben die een nieuwe vraag rechtvaardigen. Hieronder zet ik ze zo duidelijk mogelijk uiteen.

Overigens ik weet dat dit een GPS forum is maar ik denk tot nu toe vooral aan een PDA apparaat. Misschien ten onrechte, zet me maar op m'n plek als dat nodig is! :o

-in combinatie met telefoonabonnement kopen is voordelig en ik ben nu contractvrij dus kan prima een nieuw abonnement afsluiten. Maar het moet niet perse want bellen kan ik ook met mijn oude eenvoudige mobieltje

-camera: niet nodig en onbelangrijk

-mobiel internet: niet belangrijk, zal ik zelden gebruiken.

-navigatiesoftware voor autorijden: wel belangrijk. Maar: ik zou graag de vrije keus hebben welke navigatiesoftware op het apparaat draait. Ik heb geen ervaring met navigatiesoftware tot nu toe maar ik lees bijvoorbeeld dat in voorkomende gevallen bijvoorbeeld Route 66 beter werkt dan TomTom. overigens, wat mij betreft is navigatie vooral van belang om:
-de weg te vinden in een stad, binnen en buiten Nederland naar een adres rijden zonder eindeloos keren stressen en vragen
-op vakantie, en daar loop je meteen aan tegen de beperkingen van veel navigatiesoftware cq apparaten, een van te voren uitgezette route rijden bijvoorbeeld langs bezienswaardigheden, zodat dit vrijwel zonder kaartrijden en met volle concentratie op de aanwezige scenery kan worden gedaan. Na afloop moet de route op de pc in een kaart kunnen worden gezet & opgeslagen voor het reisverslag.

-het apparaat moet ook te voet in de stad gebruikt kunnen worden om je weg (terug) te vinden (naar hotel, parkeerplaats auto etc)

-verder wil ik niet teveel gebonden zijn aan de aanschaf van allerlei dure uitbreidingskaarten, standaard is Polen al niet eens aanwezig bijvoorbeeld, dus daar ga ja alweer.

-je moet (hoe??) je eigen (topografische) kaarten via een sd kaart of door uploaden in de pc in het apparaat kunnnen krijgen teneinde het te velde te gebruiken. Gelopen routes moeten vastgehouden worden en het moet mogelijk zijn ter plaatse nieuwe waypoints te maken én van te voren ingestelde waypoints.

Even een voorbeeld, paar maanden geleden met mijn kameraad over gehad tijdens onze Frankrijk trip:

je loopt op onoverzichtelijk terrein en je zoekt een bepaald punt, bijvoorbeeld een bunker of begraafplaats. Heb je die gevonden dan maak je een waypoint, jaren later loop je er zo weer naartoe. Je tevergeefse zoektocht is op de kaart vastgehouden, de volgende keer zorg je dat je op andere plekken loopt om daar te zoeken.

Ik hoop niet dat dit te cryptisch is maar gegeven mijn beschrijving van het 'historisch onderzoek' dat ik doe, komt het vaak op dit soort activiteiten neer. Op één bepaalde plek hebben wij bijvoorbeeld afgelopen februari een bijzondere bunker gevonden, waarvan we wisten dat die er moest staan. Moeilijk te geloven misschien, maar het was de 6e keer (sinds 1998) dat we in dat bos waren en pas toen hebben we hem uiteindelijk gevonden. We denken dat er nog meer staat, maar een apparaat dat op een topografische kaart kan vasthouden waar wat staat en waar je al hebt gelopen en waar niet, zou voor ons een ideaal hulpmiddel zijn.

-nog een beperking die ik tegenkom, is de levensduur van de accu. Te velde moet de accu het echt meerdere uren volhouden anders heb je er niets aan.

Dat is weer een hele lijst. Ik vraag me af of het echt mogelijk alles in een apparaat te combineren.

Een paar suggesties zijn bijvoorbeeld de Mio A501, Magellan Roadmate 1200 of Tom Tom Go 720T. Maar die laatste 2 zijn volgens mij in eerste aanleg auto-navigatie apparaten.

Een apparaat als de Apple iPhone 30, dat samenwerkt met Googlemaps, is mi ten enen male ongeschikt omdat dit uitgaat van volcontinu mobiel internet gebruik, veel te duur en te velde niet betrouwbaar lijkt me.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en of bevindingen. Misschien is het toch handiger een 'budget' navigatieapparaat te kopen voor in de auto en een gps voor in het veld?

Het lekkerste voor het laatst: het is een handig gereedschap maar tot nu toe ging het ook zonder, dus meer dan een paar honderd euro kan/wil ik niet uitgeven. Met compromissen die door het budget veroorzaakt worden, kan ik leven.

Als er iets niet duidelijk is geef ik graag nog nadere toelichting!

Groet,

Arjan
kokosmacroontje
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 aug 2008 10:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Lastige vragen

Berichtdoor Hans Vaessen » 22 aug 2008 15:31

kokosmacroontje schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie mening en of bevindingen. Misschien is het toch handiger een 'budget' navigatieapparaat te kopen voor in de auto en een gps voor in het veld?


Arjan,

Volkomen helder verhaal. En als je heel erg je best doet zult je voor een PDA of moderne telefoon met gps ook wel wat software vinden waarmee eea grofweg mogelijk is. Maar reken erop dat het de nodige tijd en energie gaat kosten om dat bijeen te sprokkelen en werkend te krijgen. En àls dat dan gelukt is kom je erachter dat je toestel na anderhalf uur in het veld leeg is. Om maar niet te spreken over zaken als ontvangst, afleesbaarheid, waterdicht/shockproof etc.
Ga je toch die kant op, kijk dan naar software als Fugawi of Ozi-explorer.

Echter: je bent heel serieus met je hobby bezig en daar hoort een serieus toestel bij. En zo duur hoeft dat niet te zijn. Omgekeerd: als je nu een paar honderd euro uitgeeft aan iets waarvan je over een jaar besluit dat het niet geschikt is ben je pas ècht duur uit.

Ik zie in eerste instantie twee reeele mogelijkheden; daarbij niet het allergoedkoopste, maar beslist ook niet het duurste:

- een etrex legend Hcx (ca 195 euro) voor outdoor
- een 'ander' systeem voor de auto (bijvoorbeeld een nuvi205 - 205 euro).

Danwel:
- nog even een paar weken wachten op de Nuvi 5xx: een autonavigatiesysteem dat tevens 'hybride' is; dus outdoor-geschikt. Gaat naar verwachting een kleine 400 euro kosten.

Hou er vervolgens wel rekening mee dat je daar nog eventuele topografische kaarten bij moet kopen; en dat gaat per land/regio. Nederand is bijvoorbeeld 120 euro in combi met het toestel.

Die kaarten kun je vervolgens zowel op PC als in het toestel gebruiken; bijvoorbeeld ook voor het vastleggen van vindplaatsen etc.

Ik raad je aan eens langs te komen in een van onze vestigingen om toestellen, en zeker ook cartografie en software, in de praktijk te bekijken. Gezien de voorbeelden die je noemt zal er een wereld voor je opengaan ;)
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Re: Lastige vragen

Berichtdoor TH60 » 23 aug 2008 14:59

kokosmacroontje schreef:
Dat is weer een hele lijst. Ik vraag me af of het echt mogelijk alles in een apparaat te combineren.


GPSMAP60CSx kan alles wat je opnoemt en meer.

De straatprijs zonder gededailleerde wegenkaart is ongeveer 300 EURO en met gedetailleerde wegenkaart 500 EURO.

Voor het kaartmateriaal kan je ook hier terecht:
http://www.openstreetmap.org/
Rechstreekse link naar OSM Garmin downloads:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php ... n/Download

De routable wegenkaart heeft (nog) niet het niveau van City Navigator 2008, maar is wel zeer bruikbaar.

Het gedetailleerde kaartmateriaal van OSM vind ik beter dan de Garmin TOPO kaarten. Bovendien zijn ze "free" (Open Source).

De GPSMAP60CSx werkt op 2 standaard penlite (AA) batterijen en gaat zo'n 15 uur mee op 1 set (oplaadbare) batterijen.

Het kaartmateriaal en de tracklogs staan op een standaard micro SD geheugenkaart opgeslagen.

De GPSMAP60C(S)x is er ook in een goedkopere uitvoering (zonder S), maar deze heeft geen "magnetisch" kompas en barometrische hoogtemeting. Vooral het kompas lijkt me onontbeerlijk als je het apparaat ook te voet gebruikt.

Uiteraard heeft het apparaat ook wat beperkingen:
- geen ingebouwde Truus ("Keer om indien mogelijk"), het apparaat geeft wel peepjes bij routeverandering (afslag, rotonde, etc) en aanwijzingen in het scherm.
- geen flitsende 3D rijstrookhulp a la TomTom / Navman
- In mapsource gemaakte routes worden altijd herberekend en kunnen maximaal 50 routepunten bevatten (heb je wel ingewikkeldere/grotere routes zal je moeten opsplitsen of "trackbacken").

Ik gebruik het apparaat actief op de motor, auto, fiets, benenwagen en passief in het vliegtuig als passagier (waar ben ik, hoe hard en hoog vliegt die Boeing). Je kan er ook mee boot-navigeren, maar dan moet je wel een boot hebben.

Het is dus eigenlijk een deel van mijn PU geworden, never leave home without it :D

Je kan er wel zonder net als een mobiele telefoon, maar die laat je ook niet thuis liggen.

Dus zoals Hans al schreef, ga eens langs 1 van de Waypoint winkels voor informatie (apparaat voelen) en laat je niets anders aansmeren dan een GPSMAP60CSX 8)

Tot slot nog een tip over auto/motorgebruik:
Zet de kaart vast op het Noorden boven voor een goed overzicht van waar ben ik en waar ga ik heen op het grote vlak. Vlak voor een routeverandering komt de detailsituatie op het scherm met koersrichting bovenaan.
TH60
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 19 jul 2008 22:08

Re: Lastige vragen

Berichtdoor tony rave » 23 aug 2008 15:49

TH60 schreef:GPSMAP60CSx kan alles wat je opnoemt en meer .... en laat je niets anders aansmeren

De spijker op z'n veelzijdige kop geslagen, niets aan toe te voegen dan volledige instemming !
m.i. DE keuze voor het beschreven doel en na de laatste prijsverlaging zeker de beste 'value for money'.
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+276Cx+60CSx ► navigatie | MapSource 6.13.7 ► route-creatie | BaseCamp ► databeheer.
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1541
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Berichtdoor HaWee » 23 aug 2008 16:37

Ik sluit me bij de vorige 2 sprekers aan, maar blijf wel je kompas en kaarten meenemen zoals gewend (voor noodgevallen, en een extra setje batterijen om minder noodgevallen te krijgen)
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21455
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Hans Vaessen » 23 aug 2008 18:01

De 60CSx is beslist een erg goed toestel, maar ik ben toch wel erg verrast over de 'draagkracht' die dit toestel vooral de afgelopen 1 a 2 maanden kent! Stellig hierboven tevreden gebruikers van datzelfde toestel; waaraan je beslist behoorlijke zekerheid kunt ontlenen. En bovendien: waarvan ik je aanschaf beslist niet zou ontraden.

Maar er zijn toch ècht ook alternatieven die het wegen waard zijn. Vooral je gewenste combi met auto is dan van invloed.. Gegeven het gestelde buget ben ik qua outdoor van de etrex uitgegaan; maar als auto-nav ondergeschikt is is één toestel; in de vorm van de 60CSx zeker een optie..
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Avatar gebruiker
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 24524
Geregistreerd: 9 maart 2004 21:38
Woonplaats: Rectum (vlakbij Notter)

Berichtdoor TH60 » 23 aug 2008 19:50

Hans Vaessen schreef:De 60CSx is beslist een erg goed toestel, maar ik ben toch wel erg verrast over de 'draagkracht' die dit toestel vooral de afgelopen 1 a 2 maanden kent! Stellig hierboven tevreden gebruikers van datzelfde toestel; waaraan je beslist behoorlijke zekerheid kunt ontlenen. En bovendien: waarvan ik je aanschaf beslist niet zou ontraden.


Laatste 1 a 2 jaar neem ik aan (langer kan ook niet, toen bestond het toestel nog niet).

Maar er zijn toch ècht ook alternatieven die het wegen waard zijn. Vooral je gewenste combi met auto is dan van invloed.. Gegeven het gestelde buget ben ik qua outdoor van de etrex uitgegaan; maar als auto-nav ondergeschikt is is één toestel; in de vorm van de 60CSx zeker een optie..


Leg een eTrex, GPSMAP60 en Colorado naast elkaar en men kiest de GPSMAP60.

Is een robuust apparaat dat kan wat je wil, lekker in de hand ligt en er ook nog eens vreselijk goed uitziet.

Wij (GPSMAP60C(S)x gebruikers) kunnen er ook niets aan doen dat Garmin zo'n topper in de markt heeft gezet :D

Om even terug te komen op Arjan, hij bezoekt voormalige militaire slagvelden. Dan is een GPS-apparaat dat eruit ziet alsof het regelrecht uit de persoonlijke uitrusting van Jan Soldaat komt toch een leuker apparaat dan een saai uitziende eTrex.

Wellicht is het apparaat (GPS60) destijds ontwikkeld voor het Amerikaanse leger?

In ieder geval ook ergonomisch een topper, de belangrijkste functies in het (slag)veld (in/mark/ find) zitten meteen onder je duim als je het toestel in je rechterhand houdt.

De eTrex serie heeft knoppen aan de zijkant, dat is volgens mij een plek waar je juist geen knoppen wil hebben. De Colorado heeft een (kwetsbare) mini-joystick boven het scherm. Ook niet echt handig geplaatst, zit je hand voor het scherm tijdens bedienen.

Dus zo gek is het niet dat men voor de GPSMAP60CSx kiest en hier enthousiast over blijft.

Just my 2 cents
TH60
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 19 jul 2008 22:08

Berichtdoor tony rave » 23 aug 2008 21:55

Twee (of nog meer) toestellen kunnen een betere behoeften-dekking geven, maar .. dat geldt praktisch vooral wanneer je tussendoor weer thuiskomt en de apparaten kunt wisselen.
Voor 'reizigers' geldt dat je slechts 1 apparaat wilt meenemen. Omdat je onderweg voor diverse situaties's komt te staan moet zo'n apparaat domweg van alle markten thuis zijn. Juist daarom is de 60-serie bij mij zo geliefd en dat zal zo blijven tot er een overtreffende uitgave komt; waar ik overigens met veel belangstelling naar uit blijf kijken.
Nu hou ik er voorlopig weer over op, immers goede wijn behoeft geen krans en wordt er door 'kenners' toch wel uitgepikt.
Alles wat je tegenkomt is een mogelijkheid om je weg te vinden, vervolgens een GNSS-Navigator met echte knoppen. 60CSx+276Cx+60CSx ► navigatie | MapSource 6.13.7 ► route-creatie | BaseCamp ► databeheer.
Avatar gebruiker
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1541
Geregistreerd: 1 dec 2004 14:33
Woonplaats: N51.350 E5.458

Berichtdoor splashy » 23 aug 2008 23:51

TH60
De Colorado heeft een (kwetsbare) mini-joystick boven het scherm. Ook niet echt handig geplaatst, zit je hand voor het scherm tijdens bedienen.

Is niet erg als je verkeerde info geeft, behalve aan degene die om een advies vraagt.

Een colorado heeft een rolwiel en is best handig en ik wil niet zeggen beter of slechter dan de 60 serie maar wel nieuwer en ook de 60 had kinderziektes die er nu uit zijn zoals de colorado kinderziektes ook grotendeels opgelost zijn.

Vraag je af of je echt wil navigeren in de auto of dat een waypoint maken de hoofdzaak is, dan heb je geen kaart nodig en kies je bij Waypoint gewoon een nauwkeurige goedkope gps.

Kies geen Magelan
Avatar gebruiker
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 5253
Geregistreerd: 28 maart 2008 20:12

Berichtdoor TH60 » 23 aug 2008 23:56

tony rave schreef:Twee (of nog meer) toestellen kunnen een betere behoeften-dekking geven, maar .. dat geldt praktisch vooral wanneer je tussendoor weer thuiskomt en de apparaten kunt wisselen.
Voor 'reizigers' geldt dat je slechts 1 apparaat wilt meenemen. Omdat je onderweg voor diverse situaties's komt te staan moet zo'n apparaat domweg van alle markten thuis zijn. Juist daarom is de 60-serie bij mij zo geliefd en dat zal zo blijven tot er een overtreffende uitgave komt; waar ik overigens met veel belangstelling naar uit blijf kijken.
Nu hou ik er voorlopig weer over op, immers goede wijn behoeft geen krans en wordt er door 'kenners' toch wel uitgepikt.


Goede wijn behoeft geen krans is een waar woord.
Wijn is een kwestie van smaak en een GPS-apparaat is geen fles wijn.

Daar mag best van worden uitgelicht wat de voor en nadelen zijn.

Een eTrex adviseren waar een GPS 60 meer op zijn plaats is geeft mij de indruk winkeldochters op te willen ruimen.

Mijn ervaring met waypoint is dat ze adviserend naar voren brengen, maar uiteindelijk dure dozenschuivers blijken te zijn (kennis van het produkt ook te beperkt bij verkopers). Dan beter bij een dozenschuiver kopen zonder advies.

De goede wil is zeker aanwezig, het komt alleen niet goed uit de verf.
(het afscheids-cadeau voor een collega: een GPS 60 met fietskaart in Notter gehaald. Helaas een zonder S 60 meegekregen. Kon worden omgeruild in Moordrecht. Goede service kan dus wel)

Ik hoef echt niet het onderste uit de kan, maar enigzins marktconforme prijzen is wel een pre. En niet gaan zeuren dat je mee naar buiten gelopen bent (advies) voor een rammount constructie (nog wel bedankt voor de zonder factuur korting), of dat een Zumo500 een waardeloos apparaat is en de 550 veel beter is omdat je die wel kan leveren. (Online prijs voor de Zumo 500 destijds 400 EURO, bij jullie 500 en niet voor minder dan 470 willen verkopen terwijl ik aangaf de unit voor 450 af te willen nemen).

Pas die site ook eens aan!
De eTrex H-serie staat er niet op en ook de GPSMAP60CSx staat nog steeds voor 345 op de site.

No hard feelings, slechts opbouwend.
TH60
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 19 jul 2008 22:08

Berichtdoor Jacob_Bax » 24 aug 2008 00:13

Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
Avatar gebruiker
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 6899
Geregistreerd: 7 mei 2006 14:48
Woonplaats: Gorinchem

Berichtdoor TH60 » 24 aug 2008 00:15

splashy schreef:TH60
De Colorado heeft een (kwetsbare) mini-joystick boven het scherm. Ook niet echt handig geplaatst, zit je hand voor het scherm tijdens bedienen.

Is niet erg als je verkeerde info geeft, behalve aan degene die om een advies vraagt.

Een colorado heeft een rolwiel en is best handig en ik wil niet zeggen beter of slechter dan de 60 serie maar wel nieuwer en ook de 60 had kinderziektes die er nu uit zijn zoals de colorado kinderziektes ook grotendeels opgelost zijn.

Vraag je af of je echt wil navigeren in de auto of dat een waypoint maken de hoofdzaak is, dan heb je geen kaart nodig en kies je bij Waypoint gewoon een nauwkeurige goedkope gps.

Kies geen Magelan


Al zou het rolwieltje wel bullet-proof zijn blijft de plaatsing (boven het scherm) een onhandige keuze.

Bovendien kan de rubber manchet "bagger" verzamelen.
TH60
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 19 jul 2008 22:08

Berichtdoor TH60 » 24 aug 2008 00:20



Heb je vast goed voor moeten zoeken.
Normale stervelingen komen niet verder dan:
http://www.gps.nl/etrex_serie.html

Onderhoud is een goede zaak, ook voor websites.
TH60
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 19 jul 2008 22:08

Berichtdoor HaWee » 24 aug 2008 00:47

Normale stervelingen klikken op outdoor en zien dan meteen alle outdoormodellen (Etrex, 60, Colo, etc etc ) staan, niks mis met de site.

Ik heb na lang vergelijken, lezen op de site en het forum etc. heel bewust gekozen voor de 60CSx maar er zijn genoeg mensen die de extra mogelijkheden van bijv. de Colorado wel kunnen gebruiken en dus is dit een leuke extra serie. Er zijn ook mensen die de knoppenlokatie van de 60 niet handig vinden en liever de Etrex Vista hebben (of de Colorado).

Elk model heeft z'n voor en tegen en aangezien wij de 60 goed vinden zien we de sterke punten meer en de zwakke minder, ditzelfde geldt voor andere mensen met andere modellen. (zoveel mensen, zoveel wensen)

Zoals gezegd, ik heb al heel veel gelezen op dit forum en er zijn al veel ervaringen met de Colo, en hoewel de uitkomst van de vergelijking tussen 60 en colo van de man die er dagen mee heeft rondgerend en continu verslag deed mij steunt in mijn keuze voor de 60 zijn er ook voldoende punten waarom anderen juist wel voor de colo kiezen. Ook de ervaringen van mensen op dit forum, er zijn problemen (kinderziekten) en ze worden opgelost maar ik heb nog niemand (die hem gebruikt) zo negatief zien schrijven over de bediening, dus dan vraag ik me af waar je deze kritiek op baseert .

Je verhaal over de winkel is ook niet in lijn met mijn ervaringen en wat ik hier heb gelezen maar aangezien ik zelf nog maar een keer in Vessem ben geweest (en goed geholpen) laat ik dit deel aan anderen die meer ervaring hiermee hebben om te reageren.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21455
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor TH60 » 24 aug 2008 01:05

HaWee schreef:Normale stervelingen klikken op outdoor en zien dan meteen alle outdoormodellen (Etrex, 60, Colo, etc etc ) staan, niks mis met de site.

Ik heb na lang vergelijken, lezen op de site en het forum etc. heel bewust gekozen voor de 60CSx maar er zijn genoeg mensen die de extra mogelijkheden van bijv. de Colorado wel kunnen gebruiken en dus is dit een leuke extra serie. Er zijn ook mensen die de knoppenlokatie van de 60 niet handig vinden en liever de Etrex Vista hebben (of de Colorado).

Elk model heeft z'n voor en tegen en aangezien wij de 60 goed vinden zien we de sterke punten meer en de zwakke minder, ditzelfde geldt voor andere mensen met andere modellen. (zoveel mensen, zoveel wensen)

Zoals gezegd, ik heb al heel veel gelezen op dit forum en er zijn al veel ervaringen met de Colo, en hoewel de uitkomst van de vergelijking tussen 60 en colo van de man die er dagen mee heeft rondgerend en continu verslag deed mij steunt in mijn keuze voor de 60 zijn er ook voldoende punten waarom anderen juist wel voor de colo kiezen. Ook de ervaringen van mensen op dit forum, er zijn problemen (kinderziekten) en ze worden opgelost maar ik heb nog niemand (die hem gebruikt) zo negatief zien schrijven over de bediening, dus dan vraag ik me af waar je deze kritiek op baseert .

Je verhaal over de winkel is ook niet in lijn met mijn ervaringen en wat ik hier heb gelezen maar aangezien ik zelf nog maar een keer in Vessem ben geweest (en goed geholpen) laat ik dit deel aan anderen die meer ervaring hiermee hebben om te reageren.


Mijn advies is slechts om wel goed te adviseren en het personeel op cursus te sturen (verkooptraining, communicatieve vaardigheden en vooral apparatenkennis).

En een snelbalie voor degenen die al weten wat ze willen kopen.

Een actuele internetsite en marktconforme prijzen zijn ook een pre.
TH60
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 19 jul 2008 22:08

Volgende

Keer terug naar Wandelen, fietsen EN auto of motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast