Topo GPS op Iphone

Adviesvragen, voor als je een 'schaap met vijf poten' zoekt dat multi-inzetbaar is
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Topo GPS op Iphone

Bericht door Rush FZ1N »

MPX-NL schreef:Ja leuk he :lol: , Ik probeer de (samen)werking te begrijpen.
Ik heb de oude GSC 10, waarvan zoals bekend alleen de cadans werkt op de Oregon, prima want dat is ook precies wat ik wil.
Met de komst van de nieuwe firmware voor de Oregon 600 serie worden nu ook de nieuwe sensoren ondersteund.
De cadans die ik altijd in beeld had was toen verdwenen en is alleen terug te krijgen als ik de GCS 10 laat verbinden onder de nieuwe optie van de nieuwere sensoren, Bike Spd/Cad Sensor.
Maar.........dan is mijn snelheid verdwenen, nogal vervelend dus.
Snap je niet. Voorheen kon je met de GCS 10 op de Oregon alleen de cadans meten. Met de nieuwe firmware is dat volgens mij nog steeds zo. Voorheen had je de snelheidsmeting dan ook alleen vanuit de gps signalen. Dat is nu toch ook nog het geval? Wat bedoel je precies met snelheid verdwenen?

Uiteraard kun je ook de nieuwe cadans en snelheid sensoren kopen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2106
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Topo GPS op Iphone

Bericht door MPX-NL »

Omdat de Oregon nu blijkbaar de snelheid van de sensor moet krijgen (vandaar mijn vraag over het veerpontje) en niet van de GPS geeft ie nu geen snelheid meer aan.
Of ik moet de GSC 10 uitzetten maar dat is de bedoeling niet.
Dus ik kan kiezen, cadans en geen snelheid of snelheid en geen cadans, dank je wel Garmin.
Mijn sensor onder de oude tab zoals het eerst altijd werkte doet het niet meer sinds firmware 4.90.
Ik kan wel teruggaan naar 4.80 maar dat is ook niet de bedoeling.
Ik mag aannemen dat de nieuwe sensoren nu ook beide werken op de Oregon met 4.90.
Uiteraad kan dat, weer €69,95 uitgeven en dan is het maar de vraag hoe komt de Oregon aan de snelheid, ik wil de GPS snelheid en niet de snelheid via mijn wiel.
Met 4.80 werkte het prima maar ze hebben het toch weer weten te verzieken, misschien lossen ze het nog op.........
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Topo GPS op Iphone

Bericht door Rush FZ1N »

Lijkt me een fout in de firmware. Bij mijn weten zou er altijd via de gps signalen snelheid gemeten moet worden en zou ook met de GCS 10 de berekening moeten verbeteren. Deze GCS zou de gps berekening niet tegen moeten houden. Dat deed hij bij mijn vorige Edge 800 ook niet.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2106
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Topo GPS op Iphone

Bericht door MPX-NL »

Uiteraard is het een fout in de firmware :evil:
Dus jij had de GSC 10 op de Edge beide sensoren werkend neem ik aan.
Zeker nooit een veerpontje gepakt, ben toch benieuwd of ie dan de snelheid via GPS of via de sensor pakt.
Via GPS geeft ie dan op een veerpont snelheid aan en via de sensor uiteraard 0.0km/u, daar probeer ik dus heel de tijd al achter te komen :)
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

edvaessen
Berichten: 43
Lid geworden op: 3 sep 2006 19:06

Re: Topo GPS op Iphone

Bericht door edvaessen »

edvaessen schreef:
MPX-NL schreef:Ik heb nog nooit een GPS gehad waarbij de aangegeven snelheid niet minder werd onder bladerdek, dus beschouw het maar als normaal.
Nu nog de wiskunde achter dit fenomeen begrijpen.
De wiskunde die erachter steekt is inmiddels al begrepen?

Plaats reactie

Terug naar “Wandelen, fietsen EN auto of motor”