Verschi tussen osm en garmin topo light en Europe cycle map

Adviesvragen, voor als je een 'schaap met vijf poten' zoekt dat multi-inzetbaar is
martijn78
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 aug 2008 17:02

Verschi tussen osm en garmin topo light en Europe cycle map

Bericht door martijn78 »

Vraag mbt welke kaart op de Garmin te zetten.
heb afgelopen week de Garmin Oregon 700 gekocht,
reden voor de Oregon was dat ik hem voor het wandelen, geocaching, fietsen en wateractiviteiten wil gaan gebruiken.

Ik vraag me nu echter af welke kaart ik het beste voor welke activiteit kan gebruiken.
Heb nu Garmin City Navigator Europe erop gezet.
ik vraag me echter welke fiets kaart er het meest frequent wordt gebruikt op bv de Garmin Edge, maw wat is de meest gebruikte kaart voor het wielrennen?

voor het wandelen vraag ik me vooral af wat het verschil is tussen de OSM kaarten die je gratis kunt downloaden, en de Topo Benelux v4 Light. de Topo light BNL is de kaart die je kunt downloaden voor 20euro vanaf de site van Garmin, echter vraag ik me af of dit niet precies dezelfde kaart is als de gratis OSM versie, weet iemand dit toevallig?

En dezelfde vraag over de fiets map van Garmin Europe cycle map, net als bij de Topo Benelux light map geeft Garmin op zijn site aan dat deze kaart op basis van openstreetmaps is gemaakt. Echter kost de Europe cycle map 50euro en is die van OSM uiteraard gratis. Erg benieuwd dus of de Garmin openstreetmaps afwijken van de gratis OSM mappen. als er echt significant verschil in zit mbt dekking en bv een betere weergave lijkt het mij absoluut zijn geld wel waard maar tast op dit moment volledig in het duister wat de verschillen zijn.

ben benieuwd naar jullie expertise hieromtrent,

Plaats reactie

Terug naar “Wandelen, fietsen EN auto of motor”