De moeilijkheid van de keus
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 23 mei 2006 21:09
- Locatie: Amsterdam
De moeilijkheid van de keus
Is er een reddende engel die knopen helpt doorhakken voor een jong-gepensioneerde die door de navigatiebomen het bos niet meer ziet??
Ben al weken bezig - via lezing van forums van o.a. Waypoint en jourNAV op internet m.b.t. de volgende 'slijtageslag': aankoop van een PND/ navigator voor ongeveer 750.- euro
Zo kort mogelijk:
Zijn er (nog andere)navigators waarmee je ZOWEL op de weg als in het bos kunt navigeren; andere dan de Quest 1 en 2 ( van Garmin). Nadeel van Quest 1 = erg weinig geheugen, steeds landen 'vervangen' Nadeel van Quest 2: erg traag; veel klachten!
Bij de Questen ligt het hoofaccent op het autogebruik. Wel aantrekkelijk is bv de topokaart van Nederland! (zojuist verschenen)
Zelf zou ik een apparaatje willen dat minder toeters en bellen bij de autonavigatie geeft en (eventueel) wat meer bij het 'wandelgebruik' Bij auto: van huis naar bestemmingsadres vice versa en bij het wandelen: Hoe kom ik over x uur weer bij mijn auto/fiets terug?
Bestond hier maar een vergelijkingsmatrix voor zoals de Consumentenbond die voor bv wasmachinens wel geeft...
Of zou het volgens mijn wensenpakket verstandiger zijn 2 losse apparaatjes te kopen met ieder een aparte functie: óf wandelen óf autorijden?
Wie de moeite neemt mij hierover iets zinnigs te mailen, ben ik erg erkentelijk! Het is lastige materie en de keuze is dat ook!
Gerard Evers
g.evers@hccnet.nl
Ben al weken bezig - via lezing van forums van o.a. Waypoint en jourNAV op internet m.b.t. de volgende 'slijtageslag': aankoop van een PND/ navigator voor ongeveer 750.- euro
Zo kort mogelijk:
Zijn er (nog andere)navigators waarmee je ZOWEL op de weg als in het bos kunt navigeren; andere dan de Quest 1 en 2 ( van Garmin). Nadeel van Quest 1 = erg weinig geheugen, steeds landen 'vervangen' Nadeel van Quest 2: erg traag; veel klachten!
Bij de Questen ligt het hoofaccent op het autogebruik. Wel aantrekkelijk is bv de topokaart van Nederland! (zojuist verschenen)
Zelf zou ik een apparaatje willen dat minder toeters en bellen bij de autonavigatie geeft en (eventueel) wat meer bij het 'wandelgebruik' Bij auto: van huis naar bestemmingsadres vice versa en bij het wandelen: Hoe kom ik over x uur weer bij mijn auto/fiets terug?
Bestond hier maar een vergelijkingsmatrix voor zoals de Consumentenbond die voor bv wasmachinens wel geeft...
Of zou het volgens mijn wensenpakket verstandiger zijn 2 losse apparaatjes te kopen met ieder een aparte functie: óf wandelen óf autorijden?
Wie de moeite neemt mij hierover iets zinnigs te mailen, ben ik erg erkentelijk! Het is lastige materie en de keuze is dat ook!
Gerard Evers
g.evers@hccnet.nl
De paden op, de lanen in
vooruit met flinke tred!
vooruit met flinke tred!
- tony rave
- WayPoint relatie
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
- Locatie: View over Baltic Sea
welke GPS_r
Inderdaad niet een eenvoudige keuze. Daarom is een bezoek aan en een advies van de fa.WayPoint de moeite waard.
Ik kocht na mijn pensionering een GPSMap60C, onlangs deze vervangen door de -60Cx (of -60CSx).
Voor mij komt er geen ander model in aanmerking,
1. het is een 'manusje van alles', zeer veelzijdig.
2. handzaam, klein, licht
3. waterdicht en schokbestendig
4. werkt lang genoeg op verwisselbare batterijen
5. de 'x' uitvoering heeft een 'losse' geheugenkaart, momenteel al tot 1 GigaByte.
6. duidelijk afleesbaar scherm, ook in zonlicht
7. zeker snel genoeg op alle gebied
8. uitgebreide track eigenschappen en opslag mogelijkheden
Het is daarentegen geen 'allemans'vriendje en laat zich ook niet in enkele dagen geheel doorgronden. Eenmaal er aan gewend, wel ik 'trouwde' al met de 2e uit dezelfde familie en het bevalt uitstekend.
Maar nogmaals, ga kijken en proeven bij b.v. WayPoint.
Ik kocht na mijn pensionering een GPSMap60C, onlangs deze vervangen door de -60Cx (of -60CSx).
Voor mij komt er geen ander model in aanmerking,
1. het is een 'manusje van alles', zeer veelzijdig.
2. handzaam, klein, licht
3. waterdicht en schokbestendig
4. werkt lang genoeg op verwisselbare batterijen
5. de 'x' uitvoering heeft een 'losse' geheugenkaart, momenteel al tot 1 GigaByte.
6. duidelijk afleesbaar scherm, ook in zonlicht
7. zeker snel genoeg op alle gebied
8. uitgebreide track eigenschappen en opslag mogelijkheden
Het is daarentegen geen 'allemans'vriendje en laat zich ook niet in enkele dagen geheel doorgronden. Eenmaal er aan gewend, wel ik 'trouwde' al met de 2e uit dezelfde familie en het bevalt uitstekend.
Maar nogmaals, ga kijken en proeven bij b.v. WayPoint.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 23 mei 2006 21:09
- Locatie: Amsterdam
Beste Tony Rave,
Bedankt voor uw snelle en vakkundige reactie. Gedurende een paar weken ben ik gefixeerd geweest op de Quest, had er zo'n beetje al m'n zinnen op gezet. Bij ieder negatief bericht hierover op dit forum groeide mijn frustratie!
Na zo'n 'tunnelvisie' moet ik wel even een knop omdraaien en komen - bij het 'zien op de Garminsite' - allerlei vragen naar boven. Nu las ik tussen de regels door dat het bij de Moordrechtwinkel meestal erg druk is...
Eigenlijk zou je dus je keuze al m.o.m. op voorhand gemaakt moeten hebben...
( Zo'n klein schermpje, kun je daar in de auto wel op navigeren?)
( Is er stemondersteuning bij de autonavigatie?)
( verschil tussen de 60CX en de 60 CSX?)
( Wordt er helemaal geen autosoftware bijgeleverd? Moet je Europa kaartje voor kaartje zelf kopen? Zijn ze geschikt voor de nieuwe topo-Nederlandkaart? enz!)
Hoe kom ik aan antwoorden op die beginnersvragen voordat ik in het diepe spring? Hiermee kun je mensen op het forum toch ook niet lastig vallen?
Toch ben ik blij met de gegevens die ik van u mocht ontvangen; mij zijn hiermee in ieder geval de ogen geopend voor alternatieven!
M.v.g.
gerard evers
Bedankt voor uw snelle en vakkundige reactie. Gedurende een paar weken ben ik gefixeerd geweest op de Quest, had er zo'n beetje al m'n zinnen op gezet. Bij ieder negatief bericht hierover op dit forum groeide mijn frustratie!
Na zo'n 'tunnelvisie' moet ik wel even een knop omdraaien en komen - bij het 'zien op de Garminsite' - allerlei vragen naar boven. Nu las ik tussen de regels door dat het bij de Moordrechtwinkel meestal erg druk is...
Eigenlijk zou je dus je keuze al m.o.m. op voorhand gemaakt moeten hebben...
( Zo'n klein schermpje, kun je daar in de auto wel op navigeren?)
( Is er stemondersteuning bij de autonavigatie?)
( verschil tussen de 60CX en de 60 CSX?)
( Wordt er helemaal geen autosoftware bijgeleverd? Moet je Europa kaartje voor kaartje zelf kopen? Zijn ze geschikt voor de nieuwe topo-Nederlandkaart? enz!)
Hoe kom ik aan antwoorden op die beginnersvragen voordat ik in het diepe spring? Hiermee kun je mensen op het forum toch ook niet lastig vallen?
Toch ben ik blij met de gegevens die ik van u mocht ontvangen; mij zijn hiermee in ieder geval de ogen geopend voor alternatieven!
M.v.g.
gerard evers
De paden op, de lanen in
vooruit met flinke tred!
vooruit met flinke tred!
- LarsB
- WayPoint relatie
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 5 mar 2006 09:02
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
-Zo'n klein schermpje, kun je daar in de auto wel op navigeren?
Vind ik wel, als hij maar een beetje makkelijk op kunt kijken
-Is er stemondersteuning bij de autonavigatie?
Nee, alleen piepjes
-verschil tussen de 60CX en de 60 CSX?
Csx heeft ingebouwd kompas en barometrische hoogtemeter
-Wordt er helemaal geen autosoftware bijgeleverd?
Nee, standaard heeft de GPS slechts een ruwe 'basismap'
-Moet je Europa kaartje voor kaartje zelf kopen?
City Navigator V8 (heel Europa) kan je op DVD aanschaffen
in het programma kan je zelf bepalen welke kaarten je naar
je GPS wilt zenden ( landen zijn in delen opgedeeld)
-Zijn ze geschikt voor de nieuwe topo-Nederlandkaart? enz!
Ja, je kunt zowel de City-Navigator als TOPO kaarten tegelijk naar
de GPS sturen, in de GPS geef je dan aan welke je in beeld wilt zien.
(met alleen de TOPO kan het apparaat GEEN routes berekenen!)
Vind ik wel, als hij maar een beetje makkelijk op kunt kijken
-Is er stemondersteuning bij de autonavigatie?
Nee, alleen piepjes
-verschil tussen de 60CX en de 60 CSX?
Csx heeft ingebouwd kompas en barometrische hoogtemeter
-Wordt er helemaal geen autosoftware bijgeleverd?
Nee, standaard heeft de GPS slechts een ruwe 'basismap'
-Moet je Europa kaartje voor kaartje zelf kopen?
City Navigator V8 (heel Europa) kan je op DVD aanschaffen
in het programma kan je zelf bepalen welke kaarten je naar
je GPS wilt zenden ( landen zijn in delen opgedeeld)
-Zijn ze geschikt voor de nieuwe topo-Nederlandkaart? enz!
Ja, je kunt zowel de City-Navigator als TOPO kaarten tegelijk naar
de GPS sturen, in de GPS geef je dan aan welke je in beeld wilt zien.
(met alleen de TOPO kan het apparaat GEEN routes berekenen!)
Virb XE, GPSmap 62S, GPSmap 60Cx, nuvi 1340T + GTM 25, vivosmart HR, Chirp, HRM, Tempe
Hallo allemaal,
Wij hebben het koningkoppel: nuvi350 en 60 CSx. Eerlijk is eerlijk: het kost veel geld. 1 Apparaat zou natuurlijk veel goedkoper zijn. Nu ik de 60CSx nu een paar keer gebruikt heb en de piepjes ervaren heb, zou ik het niet zo geschikt hebben gevonden voor in de auto. De nuvi is gemaakt voor in de auto. De bediening is makkelijk en de aanwijzingen duidelijk. Kortom:
Nuvi:
Verder vroeg je het verschil tussen de CSx en de Cx. De S staat voor sensors. Dit houdt in: de hoogtemeter en het kompas. Dit is interessant voor bergwandelen en geocachen.
Ik hoop dat het wat duidelijker wordt en dat ik niemand voor het hoofd stoot die de 60C(S)x wel voor in de auto gebruikt.
Wij hebben het koningkoppel: nuvi350 en 60 CSx. Eerlijk is eerlijk: het kost veel geld. 1 Apparaat zou natuurlijk veel goedkoper zijn. Nu ik de 60CSx nu een paar keer gebruikt heb en de piepjes ervaren heb, zou ik het niet zo geschikt hebben gevonden voor in de auto. De nuvi is gemaakt voor in de auto. De bediening is makkelijk en de aanwijzingen duidelijk. Kortom:
Nuvi:
- Geschikt voor in de auto - niet waterdicht.
Gesproken aanwijzingen al dan niet met het uitspreken van straatnamen (alleen nuvi350)
Voor de snelste/korste routes van A naar B met evt. 1 via punt
Bediening erg makkelijk: het invoeren van een adres gaat erg snel.
Kaarten ingebouwd
- Geschikt voor wandelen fietsen enz.
(Spat)Waterdicht.
Aanwijzingen in (niet al te harde) piepjes
Zowel navigerend van A naar B als zelf routes kunnen maken.
Bediening iets lastiger
Zelf kaarten inladen: opslagruimte afhankelijk van (bijgekocht) geheugen: op dit moment is 1 Gb het max. leverbare
Verder vroeg je het verschil tussen de CSx en de Cx. De S staat voor sensors. Dit houdt in: de hoogtemeter en het kompas. Dit is interessant voor bergwandelen en geocachen.
Ik hoop dat het wat duidelijker wordt en dat ik niemand voor het hoofd stoot die de 60C(S)x wel voor in de auto gebruikt.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
- frits.danon
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1799
- Lid geworden op: 29 jun 2004 11:08
- Locatie: in Zuid Holland
Als "geharde" 60CS gebruiker heb ik de piepjes zelfs uitgezet.
Motivatie (gechargeerd ):
- bij wandelen niet nodig, het verjaagt de reeen en herten in het bos net op het cruciale moment.
- bij het fietsen heb je genoeg tijd om te kijken.
- bij het motorrijden hoor je het toch niet.
- bij het autorijden krijg ik commentaar van mijn geliefde over dat irritante gepiep.
- ik neem altijd mijn verstand mee en kan dus interactief anticiperen op de omgeving en de aanwijzingen van de 60CS
Ben het verder helemaal met Tony eens.
Frits
Motivatie (gechargeerd ):
- bij wandelen niet nodig, het verjaagt de reeen en herten in het bos net op het cruciale moment.
- bij het fietsen heb je genoeg tijd om te kijken.
- bij het motorrijden hoor je het toch niet.
- bij het autorijden krijg ik commentaar van mijn geliefde over dat irritante gepiep.
- ik neem altijd mijn verstand mee en kan dus interactief anticiperen op de omgeving en de aanwijzingen van de 60CS
Ben het verder helemaal met Tony eens.
Frits
Zumo 396 op een BMW, 60CSx op een Qwic fiets én nonchalant op de heup gedragen, TomTom in een VW Eos. En nu de Apple watch bij het spinnen.
- tony rave
- WayPoint relatie
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
- Locatie: View over Baltic Sea
off-topic
Nog even, en de eerste vraag van een psycholoog wordt:
Welke model GPS apparaat gebruikt U ?
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Sorry, dat was even 'off topic'.
Welke model GPS apparaat gebruikt U ?
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Sorry, dat was even 'off topic'.
Laatst gewijzigd door tony rave op 25 mei 2006 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж
Gezien de vraagstelling dacht ik in eerste instantie (net als Robert) dit is een 60Cx verhaal.
Ook ik ben, als jong gepensioneerde, in het bezit van een koningskoppel (excuses voor de plagiaat) nl. de Quest 1 (sinds ruim 1 jaar) en de GPSmap60Cx (sinds 4 weken).
Voordeel qua budget:
De Quest 1 heeft standaard geheel Europa meegeleverd en de optie van een 2e unlock voor een andere GPS - die 2e unlock heb ik dus gebruikt voor de 60Cx.
Het gebruik zoals ik het van plan ben:
Quest 1:
- auto navigatie (met spraak)
- kaarten laden van bijv. bestemmingsgebied voor de vakantie
- zal af en toe ook wel voor een wandeling gebruikt worden
GPSmap60Cx met 1GB geheugenkaart:
- hoofdzakelijk wandelen
- Topo Nederland erop
- CityNavigator kaarten van een ruimer gebied dan de Quest zodat bij gewijzigde plannen tijdens de vakantie evt. de 60Cx ook voor de auto gebruikt kan worden (piepjes is goed mee te leven)
- het bewaren van tracks (gaan op de geheugenkaart)
Zo zie je dat ieder voor zich toch andere accenten legt bij wat de eisen zijn en hoe de GPS gebruikt gaat worden.
Groeten,
Zegert
Ook ik ben, als jong gepensioneerde, in het bezit van een koningskoppel (excuses voor de plagiaat) nl. de Quest 1 (sinds ruim 1 jaar) en de GPSmap60Cx (sinds 4 weken).
Voordeel qua budget:
De Quest 1 heeft standaard geheel Europa meegeleverd en de optie van een 2e unlock voor een andere GPS - die 2e unlock heb ik dus gebruikt voor de 60Cx.
Het gebruik zoals ik het van plan ben:
Quest 1:
- auto navigatie (met spraak)
- kaarten laden van bijv. bestemmingsgebied voor de vakantie
- zal af en toe ook wel voor een wandeling gebruikt worden
GPSmap60Cx met 1GB geheugenkaart:
- hoofdzakelijk wandelen
- Topo Nederland erop
- CityNavigator kaarten van een ruimer gebied dan de Quest zodat bij gewijzigde plannen tijdens de vakantie evt. de 60Cx ook voor de auto gebruikt kan worden (piepjes is goed mee te leven)
- het bewaren van tracks (gaan op de geheugenkaart)
Zo zie je dat ieder voor zich toch andere accenten legt bij wat de eisen zijn en hoe de GPS gebruikt gaat worden.
Groeten,
Zegert
GPSmap62st,Nuvi 765T, Montana 600, Topo Nederland, Topo Duitsland, Topo Frankrijk
- frits.danon
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1799
- Lid geworden op: 29 jun 2004 11:08
- Locatie: in Zuid Holland
Wow.... wat zijn jullie een ongelooflijke mazzelaars.Zegert schreef:Ook ik ben, als jong gepensioneerde, in het bezit van een koningskoppel (excuses voor de plagiaat) nl. de Quest 1 (sinds ruim 1 jaar) en de GPSmap60Cx (sinds 4 weken).
Het lijkt dus zaak om zo snel mogelijk jong-gepensioneerd te raken. Alleen zit dat er voorlopig nog niet in... nog een ruime 10 jaar te gaan.
Voorlopig maar even "behelpen" met de 60CS dus, en dat gaat me heel goed af hoor !
Een quest-1 erbij zou niet gek zijn voor mijn vrouw en vooral voor mijn dochter, want we zeggen altijd: "als we jou op de plaats ronddraaien dan ben je de weg kwijt" en dat heeft ze gisteren ook weer fenomenaal bewezen door finaal het Prins Clausplein te missen. Da's toch knap he...
Frits
Zumo 396 op een BMW, 60CSx op een Qwic fiets én nonchalant op de heup gedragen, TomTom in een VW Eos. En nu de Apple watch bij het spinnen.
Helemaal mee eens!frits.danon schreef: Wow.... wat zijn jullie een ongelooflijke mazzelaars.
Zeker omdat er ongetwijfeld zelfs mensen zijn die niet aan een eerste GPS toekomen maar dat wel zouden willen.
Ik ervaar e.e.a. dan ook zeker als een bevoorrechte positie.
Groeten,
Zegert
GPSmap62st,Nuvi 765T, Montana 600, Topo Nederland, Topo Duitsland, Topo Frankrijk
Ikzelf heb.. zie onderschrift.
Onlangs die 60Cx aangeschaft en ik vond het eigenlijk een verademing - alleen die piepjes.
Een 2610 is mooi apparaat hoor met eigenschappen die ik op de motor ook niet wil missen, al is het grotere scherm daar niet één van.
Maar dat geherhaal van 'Wietske" van de route aanwijzingen daar wordt je soms wel eens wat murw van, Enfin dat is ook wel eens vaker op de forum gezegd.
Zo heef een ieder toch weer zijn eigen voorkeuren, ik kom er voor sommige dingen ook pas door ondervinding achter.
Onlangs die 60Cx aangeschaft en ik vond het eigenlijk een verademing - alleen die piepjes.
Een 2610 is mooi apparaat hoor met eigenschappen die ik op de motor ook niet wil missen, al is het grotere scherm daar niet één van.
Maar dat geherhaal van 'Wietske" van de route aanwijzingen daar wordt je soms wel eens wat murw van, Enfin dat is ook wel eens vaker op de forum gezegd.
Zo heef een ieder toch weer zijn eigen voorkeuren, ik kom er voor sommige dingen ook pas door ondervinding achter.
Zumo XT en Virb XE op de K1200RS/P en de GPSmap60Cx voor de rest.
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 23 mei 2006 21:09
- Locatie: Amsterdam
Met het kiezen voor de kiezen...
Beste mijheer Zegert,
In uw mail zegt u o.a.
Voordeel qua budget:
De Quest 1 heeft standaard geheel Europa meegeleverd gekregen
Klopt dit?
De Quest 1 heeft toch alleen de Benelux en de HOOFDWEGEN van Europa?
Verbeter me maar als ik het fout heb!
Als het correct is wat u zegt is dat een interessante optie!
goet,
gerard evers
In uw mail zegt u o.a.
Voordeel qua budget:
De Quest 1 heeft standaard geheel Europa meegeleverd gekregen
Klopt dit?
De Quest 1 heeft toch alleen de Benelux en de HOOFDWEGEN van Europa?
Verbeter me maar als ik het fout heb!
Als het correct is wat u zegt is dat een interessante optie!
goet,
gerard evers
De paden op, de lanen in
vooruit met flinke tred!
vooruit met flinke tred!
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 23 mei 2006 21:09
- Locatie: Amsterdam
kiezen = kniezen
Beste Wie dit lezen wil,
Na door een van jullie uit mijn 'tunnelvisie' te zijn gehaald(zie hierboven), besefte ik dat mijn wederhelft eigenlijk ook een stem in het kapittel heeft: zij rijdt ook...
Bij overleg bleken de piepjes van de 60 CX in haar ogen geen genade te kunnen vinden! Zelf had ik er wellicht mee kunnen leven, m.n. door dat geweldige, vervangbare SD-geheugen! Maar ja, Als zij - alleen rijdend in de auto - voortdurend haar leesbril op moet hebben, wanneer ze weer een van die piepjes hoort, om op dat schermpje van 3 bij 5,4 te kunnen kijken wat je navigator nu weer bedoelt, dan komt je huwelijk snel onder druk te staan!
Kortom: er moet spraakondersteuning zijn!
Als je dan ook nog het liefst heel Europa op straatniveau in je GPS wilt hebben voor als je met zo'n ding bv. in Rome wilt wandelen, dan moet je toch ineens weer denken aan de Quest 2 die dat allemaal wel aan boord heeft...
Voor wie dit onderwerp nog niet te afgezaagd is: Is er met de 'traagheid' van de quest 2 te leven, of moet deze optie definitief van tafel?
Zou het dan toch de Quest 1 moeten worden en dan - naast de voorgeïnstalleerde Benelux - de CityNavigator 8 aanschaffen - en daarmee stukjes van de rest van Europa voor een vakantie even inladen?
Dan rest er nog ruimte om Topo-Nederland erbij te zetten, toch?
Tsjonge, ik word al moe van mezelf als ik dit herlees...
Als u na het doornemen van dit epistel geen puf meer heeft voor een antwoord, heb ik daar alle begrip voor! Goeie Hemelvaart...
gerard evers
Na door een van jullie uit mijn 'tunnelvisie' te zijn gehaald(zie hierboven), besefte ik dat mijn wederhelft eigenlijk ook een stem in het kapittel heeft: zij rijdt ook...
Bij overleg bleken de piepjes van de 60 CX in haar ogen geen genade te kunnen vinden! Zelf had ik er wellicht mee kunnen leven, m.n. door dat geweldige, vervangbare SD-geheugen! Maar ja, Als zij - alleen rijdend in de auto - voortdurend haar leesbril op moet hebben, wanneer ze weer een van die piepjes hoort, om op dat schermpje van 3 bij 5,4 te kunnen kijken wat je navigator nu weer bedoelt, dan komt je huwelijk snel onder druk te staan!
Kortom: er moet spraakondersteuning zijn!
Als je dan ook nog het liefst heel Europa op straatniveau in je GPS wilt hebben voor als je met zo'n ding bv. in Rome wilt wandelen, dan moet je toch ineens weer denken aan de Quest 2 die dat allemaal wel aan boord heeft...
Voor wie dit onderwerp nog niet te afgezaagd is: Is er met de 'traagheid' van de quest 2 te leven, of moet deze optie definitief van tafel?
Zou het dan toch de Quest 1 moeten worden en dan - naast de voorgeïnstalleerde Benelux - de CityNavigator 8 aanschaffen - en daarmee stukjes van de rest van Europa voor een vakantie even inladen?
Dan rest er nog ruimte om Topo-Nederland erbij te zetten, toch?
Tsjonge, ik word al moe van mezelf als ik dit herlees...
Als u na het doornemen van dit epistel geen puf meer heeft voor een antwoord, heb ik daar alle begrip voor! Goeie Hemelvaart...
gerard evers
De paden op, de lanen in
vooruit met flinke tred!
vooruit met flinke tred!