Garmin Edge 800

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
Nieksebastiaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2012 17:20

Garmin Edge 800

Bericht door Nieksebastiaan »

Dag allen,

Sinds vorig jaar heb de Garmin Edge 800. Daarnaast heb ik de BeneLux Topo kaart erbij gekocht. Als fietscomputer rondom geweldig, maar als navigatie 1 groot drama! Het enige wat ik wil is op een makkelijke /Jip & Janneke / TomTom achting manier:

1) Een navigeerbare route maken die ik dan kan fietsen met richtingaanwijzers
2) Bestaande routes downloaden die ik dan kan fietsen met richtingaanwijzers

Ik heb veel op internet gezocht en dingen geprobeerd, maar ik ben als leek de draad kwijtgeraakt met alle terminologieën.

is er iemand die mij heldere tips kan geven hoe ik bovenstaande twee dingen kan doen? Wellicht is er toch ergens een site/link waar dit allemaal heel helder staat?

Alvast hartelijk dank voor de reactie!

Groet,
Niek

Gebruikersavatar
Scheurneus
Berichten: 9194
Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Re: Garmin Edge 800

Bericht door Scheurneus »

Wel, in/als Jip en Janneke, verkoop je toestel of gebruik het alleen als Fietscomputer.


Maar als je er tijd in wilt stoppen om het te leren, misschien kun je hier wat mee: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=592

Of met het boekje GPS Wijzer (3de druk, blauwe voorkant!)
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

johan d
Berichten: 227
Lid geworden op: 19 apr 2010 08:21

Re: Garmin Edge 800

Bericht door johan d »

Hier staan ook interessante dingen in:
http://ridewithgps.com/edge_800

Ik persoonlijk maak een GPX track (zet in Basecamp een route om naar een track) en navigeer met de track als basis.

Nieksebastiaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2012 17:20

Re: Garmin Edge 800