fietsen met etrex 30

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
Winny81
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 mei 2014 18:36

fietsen met etrex 30

Bericht door Winny81 »

ben net een toertje gaan fietsen en dit de eerste keer met gps (garmin etrex 30)
is er een manier dat ik nu thuis kan kijken welke toer ik heb gefietst op de pc of op de gps?

verder had ik nog een vraagje over de instellingen van de gps.
ik kon de kaart zien,en bovenaan had ik 2 vakjes staan, ééntje met de snelheid op, het andere met het hoogte profiel op.
kan ik het hoogte profiel veranderen in de afgelegde afstand van die route (aantal km's) zodat je steeds op de fiets-gps kan zien hoe snel je rijdt en hoeveel je al gefietst hebt.

hopelijk kan iemand me verder helpen


mvg

Winny

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: fietsen met etrex 30

Bericht door e.vdwerf »

is er een manier dat ik nu thuis kan kijken welke toer ik heb gefietst op de pc of op de gps?
... Ja. 2x menu knop/ stel in / sporen / niet opnemen veranderen in "opnemen tonen"
Je spoor wordt nu op de gps opgenomen.
Zodra je thuis bent. 2x menu stel in / sporen /niet opnemen ... Nu wel nog 2x menu /Sporenbeheer/ huidige spoor /opslaan /naam geven of voor de datum kiezen ... Dan krijg je de vraag om het huidige spoor te wissen. Kies voor wissen, want je hebt immers al opgeslagen.
... Loop even een rondje om je huis om het uit te proberen. Wacht niet tot je weer gaat fietsen. Het is een kwestie van routine.

hoe je steeds op de fiets-gps kan zien hoe snel je rijdt en hoeveel je al gefietst hebt.
... dat dat kan ook...
Ga naar het kaartscherm en klik op de menuknop(links) Kies voor wijzig gegevensvelden... Ga met de joystick naar het gewenste gegevens veld / klik op enter (joystick) en je krijgt keuzes / verander hoogte in trip km teller.

Verder kun je (na opslaan dus) in sporenbeheer je spoor selecteren en bekijken op de gps. Dat opbouwen van het spoor duurt even.. dus geduld.

Op je computer kun je middels het programma basecamp je spoor binnenhalen in dat programma.
Hoe dat gaat .. daar heeft Mr. GPS leerzame instructievideo's over gemaakt en die zal vast wel zo reageren. o.a
http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/

edit: 'k Zie dat Hans Mr. GPS in het welkom al gereageerd heeft. Neem even tijd voor z'n instructies en wil niet te veel in het begin.

Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Plaats reactie

Terug naar “Bij het wandelen en fietsen”