Etrex 35 touch versus oregon 550

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
krommenek
Berichten: 29
Lid geworden op: 4 jan 2012 14:29
Locatie: Den Bosch

Etrex 35 touch versus oregon 550

Bericht door krommenek »

Hoi,

Vraagje: doe toerfietsen met een toerclub. Dus niet racen maar wel lekker doorfietsen. Maken tochten van 60 tot 120 km in het zomer seizoen.

De bestaande 550 die ik heb voldoet eigenlijkprima en opties voldoende. Vooral het overzenden 's morgens voor vertrek is er een die niet mag ontbreken om zo allemaal ( mede rijders met Garmin) toch nog gauw de juiste route van die dag te geven.

Wat mij opvalt als ik dat de 600 serie zie ( die een paar collega fietsers hebben) is dat dit scherm beduidend beter is en vooral qua aflezen en helderheid in zonnige omstandigheden. Gezien veel toerfietsers boven de 40 zijn en dus langzaam aan slechter gaan zien ( wat een natuurlijk verschijnsel voor ons mensen is) vraag ik me af of een Garmin Etrex 35 een beter optie is dan de Oregon 550 die ik nu heb,

Ik rijdt bijna altijd tracks. Routes minder omdat dit toch veel lastiger is om een track in een route om te zetten zonder dat deze dan van de oorspronkelijke track afwijkt als je hem op een route zet van dezelfde track. Kunnen julie het nog volgens?

Dus als je een bestaande track omnzet naar een route heb je eigenlijk dezelfde track, maar dan geeft je GPS ook aanwijzingen zoals links af etc. Wel zo makkelijk. Echter doordat bij een route je GPS blijft rekenen, heb je snel last dat de route gaat afwijken van je track. Dit zou je kunnen ondervangen door meerdere waypoints in te gegven, maar als je dan een route wilt maken van 90-120 km gaat je dat bijna niet lukken om toch op de track te blijven. Iemand nog tips om dit te ondervangen?

Ik hoor graag jullie bevindingen oplossingen of meningen,

Groetjes,
Think ahead, cycling forward :)

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Etrex 35 touch versus oregon 550

Bericht door Rush FZ1N »

De eTrex 35 Touch lijkt me een erg mooi toestel. Het enige waar ik extra op zou letten is dat het scherm kleiner is dan van de Oregon 600. Wel is het toestel veelzijdiger dan de 600. Persoonlijk zou ik hopen dat de Oregon 600 een Update krijgt met de mogelijkheden van de eTrex. Een geintregeerde kaart, automatische upload en telefoon- en sms berichtjes :D
Heb ik nu met mijn Edge 1000 en bevalt mij uitstekend. Als iemand mij belt zie ik meteen wie het is en als ik thuis het toestel in de kast leg zijn mijn tracks al via WiFi overgezet naar Garmin Connect. :D
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

oetaelse
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 jan 2016 08:39

Re: Etrex 35 touch versus oregon 550

Bericht door oetaelse »

Ik heb recent met dezelfde vraag gezeten, de Oregon 600 of een Etrex Touch 35. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Etrex Touch 35 omdat dit een nieuwe toestel is en dus de komende jaren ondersteund zal worden.
Nadeel is dat het scherm kleiner is en een slechtere resolutie heeft, maar voor mij prima afleesbaar ondanks mijn leeftijd :wink:
Een andere reden om te kiezen voor de Etrex is dat de nieuwe ANT sensoren wel ondersteund worden op de Etrex maar niet op de Oregen, de laatste ondersteund de niet meer verkrijgbare ANT sensoren.
Het zou me niet verbazen als de Oregon over niet al te lange tijd een hardware update gaat krijgen, zeker omdat het toestel al een paar jaar op de markt.

Plaats reactie

Terug naar “Bij het wandelen en fietsen”